Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkokeilu vs kuntouttava työtoiminta

Vierailija
20.09.2025 |

Kumpaan menisit? Kokemuksia jommasta kummasta?

Kommentit (63)

Vierailija
61/63 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heps millaisia on nämä työkoleilu paikat ja kuka niitä jakaa..

Meinaan vaan kun ei löytynyt insinöörinkään koulutuksella ilmaispaikkaa työharjoitteluun..

En nyt lähtisi työkokeiluun tai harjoitteluun mihinkään vaippuja pesemään.

Työkokeilupaikka kannattaa hakea itse. Kiinostavan alan yritys, läheltä omaa alaa, niin kokeiluun pääsee helpommin. Miksi haluaisitkaan vaippoja pesemään?

Naispuolinen tuttavani kävi kahdessa työkokeilussa lastentarhassa ja haki kokeilujen jälkeen kasvatustieteelliseen.

Jos jäät odottelemaan TE-virkailijoiden etsivän sinulle työkokeilupaikan päädyt jonnekin missä et halua olla etkä tehdä mitään. Et hyödy sinä, eikä kokeilua tarjoava yritys.

Vierailija
62/63 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä molemmat puuhastelut pitää lopettaa, harva on päässyt näitä kanavia myöten työn syrjään kiinni. Hyväksikäyttöä molemmat naurettavalla suolarahalla.

Ja sen 9 euroakin hallitus aikoi lopettaa, kertoo miten sekopäistä hallituksen touhu on. Ennen sai myös lisää ansiosidonnaista työkokeilun yhteydessä, ei enää, senkin hallitus tuhosi.

Oikeesti? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/63 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahdistuin itse kuntouttavassa, koska se yhteisö on jotenkin tosi outo ja oikeasta elämästä erillään. Itse homma olisi ollut ihan kivaa, mutta en vain sopeutunut. 

Kuntouttava on syrjäytymisen korkeakoulu missä työtön oppii uusia syrjäytymistapoja muilta työttömiltä.

Kuten? En ole syrjäytynyt vaikka olen työtön.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kahdeksan