Työkokeilu vs kuntouttava työtoiminta
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä molemmat puuhastelut pitää lopettaa, harva on päässyt näitä kanavia myöten työn syrjään kiinni. Hyväksikäyttöä molemmat naurettavalla suolarahalla.
Ja sen 9 euroakin hallitus aikoi lopettaa, kertoo miten sekopäistä hallituksen touhu on. Ennen sai myös lisää ansiosidonnaista työkokeilun yhteydessä, ei enää, senkin hallitus tuhosi.
Oikeesti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahdistuin itse kuntouttavassa, koska se yhteisö on jotenkin tosi outo ja oikeasta elämästä erillään. Itse homma olisi ollut ihan kivaa, mutta en vain sopeutunut.
Kuntouttava on syrjäytymisen korkeakoulu missä työtön oppii uusia syrjäytymistapoja muilta työttömiltä.
Kuten? En ole syrjäytynyt vaikka olen työtön.
Työkokeilupaikka kannattaa hakea itse. Kiinostavan alan yritys, läheltä omaa alaa, niin kokeiluun pääsee helpommin. Miksi haluaisitkaan vaippoja pesemään?
Naispuolinen tuttavani kävi kahdessa työkokeilussa lastentarhassa ja haki kokeilujen jälkeen kasvatustieteelliseen.
Jos jäät odottelemaan TE-virkailijoiden etsivän sinulle työkokeilupaikan päädyt jonnekin missä et halua olla etkä tehdä mitään. Et hyödy sinä, eikä kokeilua tarjoava yritys.