Aika huvittavaa sanoa Jessicaa, Nicoa yms. lähiönimiksi kun
ainakin meidän lähiö on pullollaan " mummopappa-trendinimiä" eli Kerttua, Helmiä, Marttaa, Niiloa, Onnia, Vilhoa kaikki hiekkalaatikot pullollaan. Vanhat suomalaisnimet ne vasta lähiönimiä ovatkin :-)
Kommentit (26)
Välittääkö joku oikeesti, mitä Av-palstalla sanotaan nimistä, ei oo todellista.
Trendi tarkoittaa suuntausta ja nyt suuntana todellakin on että kaikki antavat näitä mummo-ja pappanimiä, niistä on tullut muodikkaita. Kaikki lähiön teiniäiditkin antavat näitä nimiä, niin se vain on :-)
Vierailija:
Epävarmat ihmiset nimeävät lapsensa trendin mukaan, eikä se kerro sivistystasosta mitään, ainakaan positiivista.
Eli Ainot ja Eliakset ovat ihan trendinimiä ja parin vuoden päästä koulut täynnä näitä tyyppejä, joita 10 tusinassa. niikuin 80-ja 90-luvulla oli Sannoja ja Mikoja....
" Epävarmat ihmiset nimeävät lapsensa trendin mukaan..." Tämä on ihan järjetön väite. KUKA muka nimeään lapsensa sen takia, että nimi on YLEINEN? Tarkoitin vain sitä, että muodit tulee ja menee, ja useimmat vanhemmat nimeävät lapsensa sen takia, että tietyt nimet miellyttävät korvaa, ja usein ne samat nimet miellyttävät monien muidenkin ihmisten korvaa.
Jos olisitte höyrypäät oikeasti lukeneet viestini, niin olisitte ehkä huomanneet sellaisen pikkujutun, että mulle on ihan sama, onko mun lasteni nimet muodissa vai ei. Nimet on valittu vain ja ainoastaan sen takia, että minä ja mieheni niistä pidimme. Mulla on sen verran itsetuntoa, ettei hävetä, vaikka jollakin napapaitaäidillä olisi saman niminen vekara. Helkkari, mä olen tavannut esikoisen nimisiä koiriakin! :DDD
16
osalle vanhemmista ei varmaan ole niin tärkeää, onko nimi suosittu vai harvinainen. Ei läheskään kaikki halua lapselleen kovin erikoista nimeä, elämä on monessa suhteessa helpompaa kun nimi on suhteellisen normaali. Ja tuo, että joku nimi tulee muotiin, johtuu enemmänkin siitä, että olemme oman aikamme vankeja, ja on ihan luonnollista, että makumme muuttuu suunnilleen samaa tahtia muiden kanssa. Eli nuo isovanhempien nimet eivät ole yleensä vanhemmille mikään trendijuttu, vaan ihan vaan kivoja nimiä.
Ja mitää pahaa on olla Sanna tai Mikko? Molemmat erinomaisia perusnimiä.
Eikä hiekkiksellä ollut ketään napapaidassa röökiä vetämässä. Ihan tavallisia nimiä, Lauroja oli tosi monta, pari Aleksia, Juliaa ja jotain tollasta. Yhtään Jessikaa tai Nikoa, en muista että olis ollut, ei edes mun lapsen päiväkotiryhmässä tai koululuokalla.
Näitä mollaajia on koulussa ja työelämässä ja hiekkalaatikolla mammojen kanssa. Opettakaa lapsillenne, että ovat hyviä juuri sellaisina kuin ovat. Luusereita ovat muiden ihmisten mielipiteiden mukaan pomppivat.