Talouselämä: Lopeta näiden TEMU ja SHEIN tuotteiden käyttö heti!
Tuotteissa on havaittu ympäristölle ja ihmiselle haitallisia mm. lisääntymisterveyteen vaikuttavia kemikaaleja raja-arvot ylittäviä pitoisuuksia. Osa on pienille lapsille suunnattuja tuotteita ja osa liikuntavälineitä. Jutussa kuvat tuotteista.
https://www.talouselama.fi/uutiset/a/ba16f704-6e33-43f1-ae7c-1ac418905d…
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Kumma kun noista tilaamista ja noiden toimituksia ei saada kiellettyä EU-alueella. Ehkä useampikin maa voisi sitten itse kieltää toiminnan omassa maassaan. Jatkuvasti noissa on jotain.
Vähintään pitäisi kieltää lapsille suunnatut tuotteet, kun ne eivät ole turvallisia.
Kuinka moni näistäkin päätyy sitten kirppikselle?
miksi ne pääsee tullista läpi jos on vaarallisia? Joku mättää.
En lopeta. Ostan sieltä halvalla niin kauan kunnes hallitus vaihtuu. Nyt säästetään siihen asti 🤣🤣🤣🤣🤣
Vierailija kirjoitti:
Pääseehän sieltä läpi Kiinasta tullut kauppoihin myytäväksi menevä roinakin ilman tarkastusta. Satunnaiset pistokokeet pysäyttävät vain murto-osan vaarallisista tuotteista.
Vierailija kirjoitti:
En lopeta. Ostan sieltä halvalla niin kauan kunnes hallitus vaihtuu. Nyt säästetään siihen asti 🤣🤣🤣🤣🤣
Sama... ei nyt arvaa kuluttaa isompaan eikä liioin piniinkään juttuun. Katsellaan miten menee.....
Vierailija kirjoitti:
Tyhmästä
päästä kärsii koko ruumis. Mitä veikkaat montako kuorta tulee joka pv ?
Kun wt ihmiset sanoo niin ne muutkin tehdään samoilla tehtailla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääseehän sieltä läpi Kiinasta tullut kauppoihin myytäväksi menevä roinakin ilman tarkastusta. Satunnaiset pistokokeet pysäyttävät vain murto-osan vaarallisista tuotteista.
Mikään taho ei yleisesti ottaen tutki yksityishenkilöiden tilaamia paketteja. Poikkeuksena ehkä huumeet, aseet ja räjähteet, jotka voi jäädä viranomaisten käsiin, mutta osa niistäkin menee läpi.
Ei valtiolla ole resursseja avata ja tutkia jokaista pakettia. Yleensä tullin resurssit menee suurten tavaraerien tutkimiseen. Veronmaksajat maksaa tuoteturvallisuuden valvonnan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama... ei nyt arvaa kuluttaa isompaan eikä liioin piniinkään juttuun. Katsellaan miten menee.....
Eli ostatte vaarallista paskaa Kiinasta, koska hallitus. Justiinsa. Kiinaanhan ne suomalaisten rahat kannattaakin ostokiimassa kaataa sen sijaan, että mietittäisiin mitä oikeasti tarvitsee ja hankittaisiin se Suomen taloutta edistävällä tavalla. Hyvin on vasemmiston pelottelu mennyt heikolle kansanosalle läpi, kun kotimaassa ei uskalleta kuluttaa.
Kyllä nyt on kova kampanja päällä :D
Kaikkea paskaa haalitaan ulkomailta. Hukumme paskaan. Katso ympärillesi.
Onneksi ebaysta ja alibabasta sentään vielä uskaltaa tilata!
"Ostitko intialaiselta torilta tällaisen hyppynarun? Älä käytä!"
Vierailija kirjoitti:
Liian huonolaatuista tavaa on osa myös. Nykyään ihmiset on alkaneet hyväksyä laadun, joka olisi 20v sitten ollut roskaa.
Mun Adidaksen kengät on tehty näköjään Myanmarissa. Eli kyllä tavaraa saa muualtakin kuin Kiinasta! Tunnen itseni nyt hyvin eettiseksi, ja siinä mielessä paremmaksi ihmiseksi. Annoin Mr. Tokmannille, mitä Mr. Tokmannille kuuluu, kuten kunnon kansalainen.
Miksei ihmiset voi ymmärtää, että suuryritykset toimivat meidän puolestamme, kun tuovat tarkoin valikoidut ja tarpeelliset tavaransa eettisiltä tuottajilta (Kiinassa on nimittäin semmoisia eettisiä tehtaita, joista tulee vain eettistä tavaraa)? Suin päin mennään itse ostamaan jotain turhaa, vaikka ei ollenkaan ole eettistä. Siihen me sitten hukumme, silkkaan paskaan.
Ftalaateille altistutaan pääasiassa syömisen ja juomisen kautta. Vaikeaksi menisi elämä ilman muovinpehmentimiä.
Vierailija kirjoitti:
Mun Adidaksen kengät on tehty näköjään Myanmarissa. Eli kyllä tavaraa saa muualtakin kuin Kiinasta! Tunnen itseni nyt hyvin eettiseksi, ja siinä mielessä paremmaksi ihmiseksi. Annoin Mr. Tokmannille, mitä Mr. Tokmannille kuuluu, kuten kunnon kansalainen.
Miksei ihmiset voi ymmärtää, että suuryritykset toimivat meidän puolestamme, kun tuovat tarkoin valikoidut ja tarpeelliset tavaransa eettisiltä tuottajilta (Kiinassa on nimittäin semmoisia eettisiä tehtaita, joista tulee vain eettistä tavaraa)? Suin päin mennään itse ostamaan jotain turhaa, vaikka ei ollenkaan ole eettistä. Siihen me sitten hukumme, silkkaan paskaan.
Niin no, mitään ei ole enää varaa valmistaa Suomessa, suomalaisilla ei ole varaa ostaa Suomessa tehtyä, suomalaisille ei ole töitä ja sitten on vielä vähemmän varaa ostaa eettistä jne.
Vastuulliset valmistajat ja kaupat tekevät laadunvalvontaa itse. Sitä ei ulkoisteta viranomaisille, eli veronmaksajille, tai kuluttajille.
Vierailija kirjoitti:
Tämä!
Näiden ultrapika-superhalpa Kiinan kauppojen ja TikTokin menestyksestä tulee mieleen se tarina Troijan hevosesta. Jos se on liian hyvää ollakseen totta...
Sama tavara täältä kaupasta ostettuna on kuitenkin ok.
Kumma kun noista tilaamista ja noiden toimituksia ei saada kiellettyä EU-alueella. Ehkä useampikin maa voisi sitten itse kieltää toiminnan omassa maassaan. Jatkuvasti noissa on jotain.