Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

+++HUHTIKUISTEN keskiviikko+++

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
11.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut kaikille käärönsä saaneille!!! Ihana kuulla niin monen jo jakautuneen.

Pitkästä aikaa taas kirjoittelupuuhissa, aktiivisesti olen kyllä lukemassa käynyt.

Eilen oli nla ja sieltä hiukan kuulumisia: painoa tullut muutama sata gramma viime viikkoon nähden, verenpaine hyvä mutta selkeästi koholla aiempiin lukemiin nähden, hemoglobiini taas laskusuunnassa (hitto), sydänäänet 130 (aiemmin n 150).

G: Pojalle on nimi valmiina. Toivottavasti näyttää ulkonäkö vastaa nimeä, ettei tarvitse uutta keksiä.

G: Vauva raivotarjonnassa, selkä vasemmalla kyljellä, potkii oikealle kylkiluihin.

(o) Eilen oli tuskainen päivä. Aamupäivällä sain hoideltua asioita ja hiukan siivoiltua, mutta iltapäivällä sitten olikin toinen ääni kellossa. Tajuttomat menkkakivut, jonka ohessa muutama kova supistus (ei mitenkään selkeitä ja säännöllisiä). Koko lantion seutu tulessa sisäreisistä alaselkään. Mikään asento ei tuntunut hyvältä, eikä liikkuminenkaan auttanut. Illalla jo yhdeksän aikaan nukkumaan, ja kivuista huolimatta nukahdinkin ihan kohtalaisen hyvin. Nyt sitten hyvin nukutun yön jälkeen kaikki kipu on taas poissa. Kiva aloittaa uusi päivä! Tiedossa mm auton siivousta (olisi kyllä tärkeämpääkin tekemistä, mutta teen silti sitä mikä kulloinkin hauskimmalta vaikuttaa).

+ Hyvin nukuttu yö takana

+ Ei satu mihinkään

+ Yöllä satanut vettä, ilma raikkaampaa hengittää (taidan lähteä pitkälle kävelylle koiran kanssa)

Tiikki 39+1

Vierailija
2/21 |
11.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa....ei tämä meidän poitsu äitiään ainakaan vähällä päästä. Koko eilinen päivä supisteli, kuuden maissa alkoi tulla supistuksia 10min välein ja soitin synnärille, kun vauva ei liikkunut yhtään koko päivänä ja olin tosi huolissani. Aamulla kyllä oli neuvolassa ihan hyvät sydänäänet. Käskivät lähteä näytille. Sairaalaan mentiin ja käyrille pääsin. Supistukset tuli 8-10min välein ja vauva liikkui edelleen tosi huonosti ja sykkeet oli 130 luokkaa. Lääkärin mielestä kuitenkin sykkeet oli ihan hyvät vaikka vähän unista käyrää olikin. Käyrää otettiin tunti ja teki ne supparit kipeää. Käyrän jälkeen kätilö tutki kohdunsuun ja 1cm auki ja 2cm kanavaa jäljellä...meinas itku päästä. Sanoin, että lähden kotiin, vaikka tarjosivat sairaalasta mahdollisuutta jäädä sinne. Sain ohjeeksi tulla takasin jos vesi menee tai vauva edelleen liikkuu huonosti. Kotiin kun tultiin niin supparit vaan jatku säännöllisinä 8-10min välein ja niitä kesti yli puoleen yöhön ja sitten ihan yhtäkkiä kaikki loppui. Muutama supistus tuli enää yön aikana ja nukahdinkin sitten puoli kahden jälkeen. Kyllä on tänä aamuna surkea olo! Supistelee taas, mutta ei säännöllisesti eikä tosiaan niin kovaa kuin eilen. Soittelin neuvolaan ja pääsen sinne kuuntelemaan vauvan sydänääniä, koska tämä herra ei edelleenkään liiku. Välillä kun oikeen vatkaan mahaa ja tuupin niin potkii hetken takasin ja sitten ei taas mitään. Kaamea huoli vauvasta, kun liikkeet ei kunnolla tunnu ja saisin koko ajan ravata niistä sairaalassa. Että pitää tämä nyt tiukilla...

Jokohan muuten leivänkannikka meni...jos meni niin hurjasti tsemppiä synnytykseen. Ja kaikille muille, jotka kans kärvistelee niin tsemppiä. Kyllä nää ipanat täältä jollain konstilla ulos tulee.

Taidan lähteä ulos kävelemään, vaikka räntää sataakin taivaan täydeltä...

Helinä+poitsu 39+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
11.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa huhtikuiset vilkastua enemmän iltaan mennessä. Iltaisin olen

käynyt lukaisemassa muiden kuulumisia ja pino on pitkä.

Eilinen neuvolareissu olikin erilainen kuin tähän meennessä.

Painoa oli tullut viikossa 1100g mikä taitaa olla ennätys tähän mennessä. Neuvolatäti kyllä sanoi olevan nestettä kun turvotustakin löytyi vaikka kuinka.

Verenpaineet oli huikeat 134/76 kun yleensä 120/70 kieppeillä. Pulssikin oli 104. Sankin sitten tuon takia uuden ajan jo perjantaille. Saattaa olla et sekin vaikutti kun yleensä olen käynyt aamuisin ja nyt oli päivä aika. Aamulla syön vähän ja nyt heti ruuan jälkeen mitattiin niin sanoi et sekin vaikuttaa paineisiin. Hemoglobiinissakin tuli ennätys kun oli 143. Yleensä ollut 125 hujakoilla. Esikoisesta oli koko raskausajan tosi hyvä ja nyt ollu matalampi kautta linjan.

Siinä oli taas joku harjoittelija mut en usko et sitä olisin jännittäny verenpaineita ajatellen. Kolme kertaa mitattiin ja loppujen lopuksi sai 122/82. Oli niin mukava täti ja poikakin ihastui heti ensisilmäyksellä ja heistä tuli ylimmät ystävät. Voi niitä flirtti silmäyksiä ja hymyjä. Vakkari tädille yleensä ensin mulkoillaan ja saatetaan vähän itkeä mut loppua kohden jo hymyillään.

Siitä ambulanssilla sairaalaan menosta kyselin kanssa ja sanoi et jos nyt menee vedet oikein holahtamalla niin sitten ambulanssilla tai ainakin makuuasennossa vasemmalla kyljellä. Joku eilisessä pinossa kirjoittikin et kun vauva ei ole vielä laskeutunut ja kiinnittynyt niin näin mennään.

Yö meni rauhallisesti. Masukki oli aika rauhallinen ja välillä sai herätellä et ollaanko siellä vielä. Vessakäyntien yhteydessä huomasin sen mistä joku niin hauskasti aiemmin kirjoitti. Kun nousi sängystä ja käveli niin tuntui kun joku todellakin olis sillä tylsällä morapuukolla viillellyt tuolla alhaalla. Mies varmaan ihmetteli kun kauhea voivotus ja tuskailu. Ja vielä kun rakko oli niin täynnä kun voi. Muuten aika mielenkiintoista koittaa kävellä vähän kuin varpaillaan ettei vaan ylimääräistä pomppimista tule yhtään kun muutaman metrin vessaan koittaa päästä... oneksi ollaan samassa kerroksessa.

Tarttis varmaan koittaa tehdä jotain tän huushollin hyväksi mut ei kauheasti innosta

Plussia en jaksa nyt miettiä mutta ihan hyvällä fiiliksellä ollaan.

Papaija 37+2

Vierailija
4/21 |
11.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokohan leivänkannikka on jakaantunut/jakaantumassa?!?

Entäs jonzku, ei ole kuulunut...

Täällä sataa räntää vaakatasossa, joten " hyvälläomallatunnolla" sohvapäivä tänään. Minä olen sen luontonen, että kun on hyvä ilma, niin pitää lähtä edes muodon vuoksi ulos, arvatkaa onko kesät tuskaa, kun toisinaan tekis mieli käpertyä sohvannurkkaan ja olla vaan ja ulkona paistaa aurinko ja sää kauneimmillaan... toisinaan oikein toivoo kunnon vesisadepäivää...

(.) ei tule edes veristä limaa kuin nenästä (ja sitähän sieltä tulee...) Nukuin viimeyönä ensimmäistä kertaa viikkokausiin KOKO yön heräämättä kertaakaan!! jostain 11 puol 9. mutta silti olo on kun jyrän alle jääny. Miten teillä loppuraskaana olijat, onko teillä tämmönen järetön väsymys/uupumus? Miten minä muistelen, että ennen synnytystä pitäis olla todella pirtee olo, josta pitäs säästää voimaa synnytykseen... mulla kyllä ei todellakaan ole. Lisäksi tuntuu, että olen maailman epäsosiaalisin tyyppi, eilen kaksi kaveria tuli pyörähtämään kylässä ja miusta tuntu koko ajan että lähtekää jo, en jaksais enää...

Joten taidanpas lähteä nyt sitten sohvaperunoimaan...

+ hyvällä omallatunnolla sohvalle! (" kun ei voi edes siivota kun ei saa mattoja pihalle kun on niin huono ilma!" )

+ päivä väkisinkin lähempänä synnytystä

+ näin aivan ihanaa unta, jossa sain lapseni eka kertaa syliin ja se oli maailman sulosin tyyppi!

miksu 40+2

Vierailija
5/21 |
11.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vihdoinkin pieni merkki siitä että synnytys ehkäpä lähiviikkojen ohjelmassa :) Viime yönä heräsin kipeisiin suppareihin joita tulikin sitten parin-kolmen tunnin ajan. Jossain kohtaa loppuivat kun olin nukahtanut. Ja nyt pää kipeenä huonosti nukutun yön jälkeen, eikä suppareista paljon tietoakaan.. No katsotaan miten tilanne edistyy :) Esikoisesta kipeät supparit tuli vasta sinä päivänä kun synnytys käynnistyi, siks rupeskin vähän jännittämään..

TOsiaan missä Jonzku?? Ja toivotaan että Leivänkannikka jo touhuissa!

Koitin tuolta vauvapuolelta bongata huhtikuisten pinoa, mutten löytänyt vaikka niin moni huhtivauva jo maailmassa. Aloittakaa vaan, me tullaan sitten pikkuhiljaa perässä! Ja luetaan teidän vauva-arjesta joko naama vihreänä kateudesta tai jalat ristissä kauhusta ;) Hienoa että kaikkien niiden hurjienkin synnytysten jälkeen kaikki mammat ja vauvat voivat hyvin! Toivottavasti myös N11NU joka on ihan kadonnut..

Eipä tässä taas muuta, heipat vaan kaikille :)

Sanna 38+6 (huomenna poksuu taas)

Vierailija
6/21 |
11.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole pariin päivään tullu kirjoiteltua, jotenkin niin tyhjät fiilikset tämän odottamisen/epätietoisuuden kanssa. Tänään oli neuvola ja kaikki oli ok. Yöllä tuli muutama kipeä supistustus ja meinas pukata jo tippaa linssiin sattui niin kovasti. Ihan innostuin jo yöllä, että JOKO... sitten lopahtivat :(.

Väsymys vaivaa, melkein joka iltapäivä joudun ottamaan päiväunet, vaikka yöllä nukun vähintään sen 6-7tuntia. Nytkin tuntuu siltä, että uni tulis ihan varmasti, jos makoilemaan menisin.

Ehkä illalla (pirteämpänä?!) lisää

Za_Ka 39+6 ....huomenna poksuu...

Vierailija
7/21 |
11.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas parin viikon seuraamisen jälkeen ryhdistäydyn kirjoittamaan jotain. Tosi moni on jo päässyt synnyttämään, joten onnea kaikille uusille vauvoille ja äideille! Mulla on huomenna laskettu päivä, mutta mitään merkkejä ei ilmassa ole. Eipä ole vieläkään vauva laskeutunut tai kiinnittynyt. Tai on kyllä kaikennäköisiä vihlontoja ja kipuja, että välillä eteenpäin pääsee vain konttaamalla, ja kuukautiskipumaisia tuntoja ja supistellutkin on kivuttomasti päivittäin jo syksystä lähtien. Mutta en usko, että näillä millään on mitään tekemistä synnytyksen kanssa :), niin tuntuu tuo vauva jämähtäneen mahan sisäpuolelle.

Siitä tulikin mieleen tuo anbulanssijuttu, josta jotkut kirjoitteli. Kun mäkin oon jostain lukenut, että tässä tilanteessa, kun ei ole kiinnittynyt ja laskeutunut ja jos vedet menee, niin pitäisi pysyä makuulla ja mielellään ambulanssilla synnyttämään. Kysyin tuosta neuvolan tädiltä (joka oli kyllä sijainen), eikä hän ollut koskaan kuullutkaan mistään napanuoran esiinluiskahtamisen vaarasta. No, hän sitten soitti kollegalleen, joka on kätilö, eikä tämänkään tiennyt mitään. Silti mua jäi kaivamaan tuo juttu, ja nyt taas näköjään joillekin on annettu toisenlaista tietoa... Miksi juuri vasemmalle kyljelle oli jotain käsketty menemään? Mulla vauva oleilee oikealla puolella, onko sillä jotain merkitystä?

G: Nimistä oli puhetta aikaisemmin. Meillä on kummallekin sukupuolelle nimet valmiina. Tytölle oli montakin hyvää vaihtoehtoa, ja pojan nimeä oli melkein mahdoton keksiä.

G: Olen ensisynnyttäjä, ja ollaan mieheni kanssa kummatkin vielä kesään asti 27-vuotiaita. Aika lailla sinne ensisynnyttäjän keskiarvoikään osun siis.

Ja plussia:

+ Tänään on vähän rauhallisempi päivä, kun eilen tuli mentyä tukka putkella pitkin kaupunkia aamusta iltaan.

+ Mieli on hyvä ja vauva on potkinut ahkerasti. Huolestun niin helposti, jos ei mitään kuulu, ja sitten tökin mahaa ja yritän herätellä vauvaa yhä rajummin kunnes tuottaa tulosta :).

+ Huomenna laskettu pävä, joten pakostakin synnytys alkaa olla edes vähän käsillä.

Tsemppiä kaikille synnyttämään lähteville ja myöskin sitä odottaville!!

Kerttu rv 39+6 (huh huh, näinpä se 40 viikkoa vain meni)

Vierailija
8/21 |
11.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yön nukuin todella huonosti! Tähän asti olen nukkunut oikein hyvin, eikä ole vessassakaan tarvinnut ravata, mutta viime yö oli kamala! Mietin tuolla pytyllä, että kuinka ihmisestä voi lähteä niin paljon pissaa yössä! Vaikka tuntuu ettei edes ole illalla juonut paljoa. Olispa tämä edes joku merkki alkavasta synnytyksestä! Tuskinpa vain...

Niska ei ole ikinä ollut näin kipeä. Ei tee yhtään mieli kääntää päätä. Sen verran mitä nukuin, nukuin jossain ihan omituisessa asennossa siis. Ainakin niskasta päätellen. Tässä odottelen, että mies tulee töistä niin pääsee hieromaan mua :)

Tänään vois olla kirppis päivä! Vaikka nyt alkoikin aurinko jo paistamaan, mutta ulkona on märkää eikä siellä ole kiva olla :P

Unettaa ja masentaa. Tänään laskettu aika, muttei merkin merkkiä, joten mulla alkaa olla epätoivoinen olo jo! Synnytyksessä ei mikään ole pelottanut muuta kuin se, että synnytys käynnistetään. No nyt tuntuu siltä, että tämä pelko on käymässä toteen vaikka aikaa vielä olis mutta kun ei merkin merkkiä niin... HUOH!

+ Kirppispäivä

+ Synnytys pakostakin lähempänä

Indy rv tasan 40 !! (Synny jo!)

Vierailija
9/21 |
11.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka kaikille!

Supparit tulee ja menee mutta tää järkyttävä migreeni on vallannut pienen pääni (jo toista pvää) ja sen takia en oo jaksanu käyny näillä sivuilla. Viime yönä ku tuli suppareita taas, ajattelin kyllä että kuolema saapuu jos nyt joutuu lähteen synnyttään. Tällä hetkellä vähän parempi olo kun otin 3h sitten Panadol 1000mg.

Kuopus nukku klo 8.03 asti, ennätys!!! Siis ennätys kun he molemmat nukkuvat samassa huoneessa.

( . ) Mä vaan toivon että vauva tulis kohta. Mulla on alapäässä samanlainen olo kun aikaisemmissakin raskauksissa kun oon ollut 2cm auki. Ja sitä liman määrää, kirkasta, kellertävän väristä. Tuntuu etä sitä limaa tulee kg kaupalla... =)

+ Lapset menee illalla leikkimään mun vanhemmille

+ Jääkaapissa on jämiä, ei tarvi tehä ruokaa tänään

+ Vähän helpompi olla nyt kun viime yönä

Mä lähen nyt lämmittää lapsille ruokaa ja sit kuopus ulos nukkumaan.

Vointeja kaikille!

t. jonzku80 rv 38+1

Vierailija
10/21 |
11.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli vähän huono hetki kirjoittaa kun poika just heräsi joten jos nyt olis vähän enemmän aikaa kun vasta kävi nukkumaan.

Meillä tosi mukava yö takana, ite kävin vain kerran vessassa ja poika nukkuin koko yön heräämättä :) siitä huolimatta kamala päänsärky jok a viime aikoina vaivannut enemmän ja vähemmän.

Mulla isä lähtee tänään 2 viikkoon työmatkalle ja toivoi että vauva pysyisi masussa siihen asti että pääsis laitokselle katsomaan..tuntuu ihan järettömän pitkältä ajalta mutta laskettuaikakin on vasta 2 viikon päästä että..aika sekavissa tunnelmissa, toisaalta toivon että tulisi pian ulos mutta toisaalta en haluaisi vielä luovuttaa esikoisen ' ' vauva' ' paikkaa kun on vasta 2v, vähän surettaa että siitä tulee jo niin iso poika kun vauva tulee rinnalle.

Miksukka: mulla täysin samanlainen olotila..mitäään en saa aikaseks ja tekis vaan mieli maata sohvalla ja odottaa.Ja se pistää ahdistamaan kun pitäs vielä kuitenkin jaksaa pojan kanssa leikkiä ja kun poloinen ei ymmärrä äitin olotilaa :/ onneks mies edes jollain tasolla ymmärtää ja on ollut nyt paljon poitsun kanssa ulkona että ite oon saanut levätä.

Päivän plussat:

+ päikkäreiden jälkeen kaverin luo, pääsee poikakin ikäisensä kanssa leikkimään

+ kohta syön jäätelöä :)

+ tänään ei tarvii tehdä mitään kotitöitä..siirrän mieluusti ne ens viikkoon kun poika menee taas hoitoon.

Mutta nyt syömään herkkuja ja tsemppiä kaikille jotka kärvistelette supistusten ja vuotojen kanssa!!

Sanna rv 38+1

Vierailija
11/21 |
11.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän tekis tänää että mainittais... Kellarissa olis vielä siivoukset kesken joten sinne nyt ainakin aluksi pitäis mennä.

Täälä länsi rannikolla on aurinkoista mutta tuulista, yöllä oli kauhee sade ja myrsky yleensäkin, mutta sulipahan taas lumia pois...

Täältäkin löytyy pään särkyä myös sitä on vissii liikkeellä näin loppuraskaudesta, ja turvotus jaloissa on tällä hetkellä jotain aivan kauheeta... eilen yhtäkkiä turpos ja ollu siitä lähtien ku limput.

Huomenna olis sitte se äippäpoli niin jos vaikka keksis sitte jotain tähteellistä.

+ aurinko

+ tukka pesty

+ huomenna poli

olipas väkinäistä...

-p- 38+1

Vierailija
12/21 |
11.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti se yrittää paistaa pilvienvälistä. Rupeis vaan paistaa että vähän maa kuivais ennen kun lähetään pihalle.. Kuhan likka nyt nukkuu kunnon päikkärit etti tarvi kiukuta! Meinattiin taas kävellä tontille kasaamaan puita kun en jaksa tuossa pihan hiekkalaatikon reinalla kököttää :/ Ja näkeehän samalla miten on tönö edistynyt ;)

Anoppi oli aamupäivästä kylässä (ite soitin ja pyysyn) ei tarvinnu lähteä likan kanssa ulos. Puuttui inspiraatio kun oli niin synkkää ja märkää kun katto ikkunasta ulos! Ja kieltämättä vähän väsytti.

Viime yönä likkaa sai nousta silittää pariin otteeseen ennen kun jouduin ottaa viereen. Ite muutaman kerran heräsin kun vihlo/sattu alapäähän tosi ilkeesti. Ja nyt ruvennu uudestaan sattumaan.. Liekö tunke itteään ulostulo kuoppaan tosissaan kun joka kipu kerralla ei ole suppaia :/ Iltakin meni lievästi kipeitten suppareitten merkeissä.. Sain toivoa että kyllä tämä joskus tulee ulos kun aiemmin ei ole antanut merkkiäkään;)

Nyt sitten olen päättänyt ostaa rintapumpun! Serkkuni käysen hakemassa kuopion baby stylestä kun ovat siellä tarjouksessa.. Niin saan sen siten ens viikolla.. Ostatin sellasen aventit isiksn käsikäyttösen pumpun. Olen niin paljon kuullut siitä kehuja että uskallauduin sen ostamaan.

Aamulla ahkerana imuroin piti noi maton välitkin pyhkästä mutta se sitten jäi :/

Nyt taidan lähteä tekemään muutaman voikkarin että jaksaa..

ja plussat viellä:

+likka saanut vaan yhen kiukuttelu ja tahto kohtauksen tänään

+huomena ikeaan

+levollinen/toiveikas olo (syystä ei kyllä tietoa on vaan)

PS vauva tainnut vaihtaa asentia ja mahakin ihen kummallisen mallinen. Nooh perjantain neuvolassa selviää :*

rv 38+3

Vierailija
13/21 |
11.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin kotona! Esikko lähti eilen illalla mummolaan yökylään ja tulee takas vasta iltapäivällä ja mies lähti aamulla töihin. En kyllä muista koska olisin ollut päiväsaikaan yksin kotona, onneksi on noi elukat seurana.

Neuvolassakin tuli käytyä. Painoa 525 g / vko, kaikkiaan jo 21,5 kg!!! Hb 130, RR 124/81, sf 34, vyöt. ymp. 103 cm, virtsassa vähän valkuaista, syke 140. Neuvolan täti ehdotti ensi torstaille lääkäriaikaa (silloin 39+6), saa kattoa kohdunsuun tilanteen. No toivottavasti tulis lähtö ennen sitä.

Nyt vaan oottelen, että esikko kotiutuis ja tulis mun kanssa päikkäreille :)

Supistuksia kaikille tarvitseville, tahtoo myös itsekin!!!

amulet 38+5

Vierailija
14/21 |
11.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Josko yrittäis plussia repiä

+ aurinko paistaa

+ neuvolareissu ok

+ jaa-a yksin kotona, ja oudon hiljaista

amulet taas

Vierailija
15/21 |
11.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa tässä jo pelottamaan myös tuo käynnistäminen. En missään tapauksessa haluaisi lääketieteellistä käynnistystä joten päätin että menen toiseen sairaalaan (vaikka " ilman lupaa" ) jossa yritetään käynnistystä vyöhyketerapialla ja homeopaattisilla lääkkeillä jos näyttää siltä että vaavia ei kuulu. Siis tietenkin siinä tapauksessa mikäli vauvalla kaikki hyvin jne... On vaan niin uskomatonta ku kaikki pienimmätkin oireet mitä oli 2-3 vkoa sitten ovat kadonneet täysin. Vaikka kuinka rehkin ja touhuan niin ainoa oire on että illalla meinaa oikea jalka lähteä alta. Vaavi ollu jo TODELLA kauan tosi alhaalla. Lääkäri sanoi vkolla 36 että vaavi olisi jo valmis tulemaan..

Että olenkin turhautunut! Onneksi esikoiseni on varsinainen päivänsäde (1,9v poika), ihastui taas kauppareissulla tyttöön = " tittiin" roihuavasti ;). Lisäksi mukavaa kun mies pitää pitämättömiä lomiaan ennenkuin vars. isyysloma alkaa.

Toiv. teillä on paremmat fiilikset! Kaikkea hyvää =)

T: Maiskis-80 40+4

Vierailija
16/21 |
11.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä edelleen odotellaan, että jotain tapahtuisi. Tuntuu kyllä, että vauva putoo kohta kyydistä, mutta supistuksia ei vaan kuulu. Kävin päivällä pesemässä ja harjaamassa pihaa hiekasta ja sitten vielä tehtiin kävelylenkki koiran kanssa, että esikoinen nukahtaisi rattaisiin päiväunilleen. Nyt olen ihan voimaton ja vauvan pää painaa ikävästi.

Miksu oli nähnyt unta vauvastaan. Minä näin myös unta omastani, ensimmäistä kertaa. Unessa olimme tulleet sairaalasta kotiin. Nostin pienen, niin kevyen :) ja suloisen vauvani kantokopastaan hellästi syliini. Hän oli vielä ulkovaatteissaan. Sitten kysyin mieheltäni, että kumpi meille muuten tuli, tyttö vai poika, eikä miehenikään tiennyt! Katsoin vauvaa ja ajattelin että ihan tytöltä kyllä vaikuttaa, mutta enpä tarkista vaan pidetään jännitystä yllä vielä hetken aikaa. =)

Me ei siis tiedetä tuota sukupuolta, joten kiinnostus nähtävästi kasvaa mitä lähemmäs synnytystä tullaan.

G ikä ensisynnytyksessä: minä 25v. (puolentoistatunnin kuluttua esikoisen syntymästä täytin 26...) ja mies 28v. Nyt olen ehtinyt juuri täyttää 29 ja mies on 31.

G missä asennossa vauva masussa ja sukupuoli: täällä pääkaupunkiseudulla eivät tuota sukupuolta yleisellä puolella kerro, eikä olla tosiaan sitä yksityisellä käyty tarkistamassa, joten ei tietoa. Mutta tyttöolo. Raivotarjonta viikosta 31, selkä vasenta kylkeä vasten ja jalat suorana oikeassa kyljessä. Nyt on tosin muutamana päivänä vetänyt jalkansa tohon ristikkäin (tai jotenkin?) keskelle mahaani ja tuntuu hassulta. Ihan kuin olis koripallo mahassa, niin tiukka pallo! Ja tuntuu myös siltä...

+ Aamun pimeyden ja harmauden jälkeen ihanan aurinkoinen ilma!

+ Vointi on ihan hyvä.

+ Huomenna jo rv 39!

Huomenna myös neuvola, joten sitten taas tietää enemmän.

Päivänjatkoa!

crisantemo rv38+6

Vierailija
17/21 |
11.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin ollaan vielä yhtenä kappaleena. Huvittaa/rasittaa jo kun omaiset soittelevat vähän väliä..no joko jo, onko supistuksia jne. , tohkeissaan odottavat jo mahanasukkia (kuten itsekkin).

Tänään oli vihdoinkin äippäpoli ja minulle jäi niin mahdottoman hyvä mieli kaikesta. Kätilö kovasti ihmetteli neuvolan toimintaa minulle sekä lääkärisedälle, kun en ole käynny siellä nyt kolmeen viikkoon ja seuraava aika vasta ensiviikolla. Oli neuvolatäti talvilomalla ja sijaisella ei ollut aikoja minulle:/!! No kätilö oli tormakka otti kaikki kontrolli jutut(mitkä neuvolassa kuuluis tehä) ja lääkäri sanoi lähtiessä että tiedäthän että voit tulla viikolla mikä päivä tahansa käymään äippäpolilla jos on jotain epäselvää.

No mut nyt siihen käyntiin muuten. Sydänkäyrä ok. muutamia supistuksiakin tuli sen aikana, kivuttomia tosin. Kätilö sanoi että hyvä merkki kun kestivät kuulemma aika mukavasti. Ne kokeet ok. Vauvan painoarvio n. 3500 g ultran mukaan ja lääkäri sanoi että tuntuu päältäkin selvästi että on mahan täydeltä lasta :), käsi kopelolta veikkasivat kummatkin että on n.3400 g. Eli vaavi ihan mukavan kokoinen. Lantion luut ok. pitäis sopia tulemaan alateitse. Kohdun suu pehmeä ja sitä jotain 2 cm jäljellä:). Pää on lähtökuopissaan ihan kunnolla, joten eiku synnytystä oottelemaan.

Kipeitä supistuksia on etenkin öisin, nukkuminen on tosi huonoa...että se ottaa päähän. Heräsinkin tuossa puoli tuntia sitten 3 h päikkäreiltä.

Ootan niin mahottomasti jo että pääsis synnyttämään tämän vaavin masusta pois...tuntuu että aika käy NIIN pitkäksi!

Päivän plussa-pisteet:

+äippäpoli

+aurinko paistaa just nyt

+kauppaan illalla

+on virkeä olo

++++++++++:)

Lullu83 rv.38

Vierailija
18/21 |
11.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, että se tuli kuitenkin esiin harmaan aamupäivän jälkeen! Toisaalta se harmaus vastasi paremmin odottavaa ja tylsistynyttä mielentilaani, en jaksais enää ollenkaan tätä tyhjää, outoa fiilistä... Ei kiinnosta tehdä mitään, enkä jaksa tavata ketään. Haluaisin vaan olla ja lepäillä ja syödä ja haaveilla vauvasta!

Neuvolassa olin tänään, ei mitään uutta. Painoa tullut nyt yhteensä 14kg, mikä on se minimi, mitä tavoittelin. Saisi tulla enemmänkin, niin ei lähtis poiskaan niin rytinällä kuin viimeeksi. Vauvan pää on niin alhaalla tuolla lantiossa (tunnen sen painavan häntäluuta), että terveydenhoitaja ei saanut siitä minkäänlaista tuntumaa. Selkä ja peppu ja jalat tuntuivat kyllä, mutta enää vauva ei liikuttele muuta kuin jalkojaan, ne sellaiset vatsan yli pyörähtelyt ovat tyystin loppuneet.

Olin just kosmetologilla laittamassa ripset ja kulmat kuntoon, ja kun siinä valittelin, niin tätskä kertoi, että hän oli jalkaterän vyöhyketerapiapisteitä (kohtuun vaikuttavat) painelemalla saanut oman synnytyksensä käyntiin. Aionkin tänään kokeilla sitä! Sohvalle vaan istuksimaan ja jalka kerrallaan vähintään vartin kestävään käsittelyyn! Se kohtupiste löytyy tosta jalkaterän sisäpuolelta, juuri nilkan pyöreän luun alta vähän varpaisiin päin, siinä on sellainen pehmeä kolmionmuotoinen alue, jota hellästi painelemalla saattaa saada synnytyksen käynnistymään! Mene ja tiedä, mun kosmetologilla synnytys alkoi seuraavana aamuna vesien menolla rv tasan 37... Täytyy kuitenkin kokeilla itekin :)

Plussia tänään:

+aurinko paistaa ja ilma on ihanan raikas, harmi etten jaksa mennä ulos

+anoppi on esikoisen kanssa ulkona, mä menen nyt lepäilemään

+kokeilen illalla kohtupisteiden painelua, kaikki uusi on aina jännää :)

Suppareita kaikille!

Bebe-b 38+5

Vierailija
19/21 |
11.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin toivottavasti Helinä_1983 masuasukki voi hyvin, vaikka hiljaiseloa pitänytkin. Leivänkannikka on ilmeisesti päässyt jakautumaan, toivotaan niin :)

Ja muillekin tsemppiä joilla jotain edistystä tapahtuu..

Itsellä ei niinkään. Neuvolassa kävin ja vauvan pää edelleen liikkuu vapaasti, eli ei ole kunnolla laskeutunut :(. Painoa oli tullut viikossa 800g (8kg yht.) SF-mitta kasvanut 1 cm, nyt 37cm. Syke 125-130 oli aika vaisulla päällä, vauva ei muuten tänään ole pahemmin liikkunut, aamulla vähän tuli hentosia potkuja. Toivottavasti illalla virkistyy..

Mulla oli sijainen neuvolassa ja oli varmemman oloinen kuin oma terv.hoitaja. Minua niin huolestutti se, jos lapsivesi menee eikä vauva laskeutunut..täälläkin sitä asiaa nyt puitu. Sanoi, että kannattaa mennä heti makuulle ja vaikka tyyny tmv. lantion alle, tai olla pylly pystyssä :). Sanoi, että lapsivettä voi tulla aika reippaasti, kun vauva ei ole laskeutunut, joten omaa autoa saa kunnolla suojata, jos ei halua sotkua tai tilata ambulanssi.

Muistinpa kysyä, että mites niiden sairaalan esitietokaavakkeiden kanssa on, kun en ole vielä saanut. Kauhistui..Unohtaneet antaa, joten nyt saan kuljettaa itse neuvolakortin mukana, jos lähtö tulee.

Päivän plussat:

+ Aurinko paistoi aamulla, vaikkei enää

+ neuvola, vaikkei edistystä ole tapahtunut, valoi luottamusta th sijainen

+ Veronpalautuksia tulossa joulukuussa reippaasti :)

Tikanpoika 39+2 (päivä kerrallaan..plaah..)

Vierailija
20/21 |
11.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tainnut muutamaan päivään tulla vauvauutisia. Täällä limatulppaa on tullut nyt toista päivää, saa nähdä merkitseekö vielä vähään aikaan mitään. Toisella siskolla vauva syntyi vuorokauden sisällä siitä kun limatulppa irtosi, toisella viikon kuluttua.

Aika jännä juttu toi, kuinka erilailla noita neuvola- ja lääkärikäyntejä on eri paikkakunnilla. Kateellisena lueskelen kun olette monet käyneet painoarviossa ym. Taitaa vaihdella noi jutut kyllä kuntien sisälläkin. Täällä Tampereella kaupunki maksaa vain yhden ultran, saa valita meneekö niskapoimuun vai rakenneultraan. Lääkärikäyntejä on kaksi. Minkäänlaisia painoarvioita tai muita ei tehdä. Hyvä juttu, että jossain asiat on kuitenkin paremmassa mallissa.

+ anoppi tulee illaksi kylään

+ opinnot melkein valmiina tältä vuodelta (ei tee tiukkaa tuon lasketunajan kanssa)

+ ihan hyvä mieli

t. Masumme rv. 38+2