Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapseni väitöskirjassa yli 300-sivua, tuttavan lapsen amk-lopputyössä alle 50

Vierailija
18.09.2025 |

Silti meinaavat juhlia yhtä isosti kuin akateemisissa valmistujaisissa. Kuinka välitän viestiä että 50 sivua ei riittäisi akateemisessa maailmassa, taso on vaativampi, ei pääse läpi mitään akateemisen riman ali

Kommentit (131)

Vierailija
61/131 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli ylioppilasjuhlat suuremmat kuin korkeamman tason valmistujaiset. Siinäpä sinulle ihmettelemistä.

Noin on varmaan 95 prosentilla ihmisistä. Mitä siis pitää ihmetellä?

Vierailija
62/131 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

300-sivua? Facepalm.

Ja mistä lähtien lapset ovat kirjoittaneet väitöskirjoja?

Miksi jotkut ei ymmärrä, että myös aikuiset ihmiset on jonkun lapsia? Kyllä mullakin on lapsi vaikka hän onkin jo 21v. Mä 46v olen vanhempieni lapsi. 

Ap toki on trolli, mutta en ymmärrä sun kaltaisia ihmisiä jotka ei ymmärrä, että ihmiset puhuu lapsista myös kun tarkoittavat aikuisia lapsiaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/131 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väikkärityöttömät, tervemenoa leipäjonoon.

Vierailija
64/131 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa sivunumerot olla ainoa asia, mitä ap ymmärtää.

Vierailija
65/131 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen elämäni aikana lukenut noin 2 - 3 väitöskirjaa, joissa kaikissa on ollut yli 500 sivua. Yhtä 70 vuotiaana valmistunutta papparaisen väitöskirjaa en viitsinyt edes lukea, vaikka siinä on vain noin 250 sivua. Itse tein aikanaan opistossa päättötyön noin reilut 40 sivua. mutta itsekehua välttääkseni en viitsi edes sanoa, että sain siitä täydet pisteet ilman juhliakin!

Suurin osa väitöskirjoista on artikkeliväitöskirjoja nykyään, eikä referee-tason tieteelliset artikkelit ole sivumäärältään suuria. Itse tein aikoinaan sovelletun matematiikan väitöskirjan, joka koostui 5 tieteellisestä artikkelista ja yhteenvedosta. Sivumäärä ei ole oleellista.

Vierailija
66/131 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jarmo, ei sulla ole lapsia.

Vierailija
67/131 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannaako trollin kanssa kinata?

Vierailija
68/131 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutun poika on kaivinkonekuski. Parikymppinen ja niin taitava, että urakoitsijat pyytävät hommiinsa.

Ei lähde, sillä on jo hyvä työnantaja. Ja ilman ammattikoulutusta poika hommii. Työturvakortti on kuulemma.

Vierailija
69/131 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matematiikassa on tiettävästi tehty muutaman sivun väitöskirjoja. Tietysti siinä on kansilehteä ja muuta, mutta itse asia saattaa mahtua yhdelle sivulle. Tekstiä ei tarvita paljon, kun se on tarpeeksi painavaa.

Vierailija
70/131 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matematiikassa on tiettävästi tehty muutaman sivun väitöskirjoja. Tietysti siinä on kansilehteä ja muuta, mutta itse asia saattaa mahtua yhdelle sivulle. Tekstiä ei tarvita paljon, kun se on tarpeeksi painavaa.

Olin juuri tulossa kertomaan samaa: 10 vuotta intensiivistä työtä  ja alle 10 sivua, ei toki omani.

Vierailija
71/131 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väikkärityöttömät, tervemenoa leipäjonoon.

Tohtorit ovat voimakkaasti aliedustettuina työttömissä toisin kuin amikset.

Vierailija
72/131 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömiä tohtoreita 1400, uusia valmistuu vuosittain 2000.

Vierailija
73/131 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla taitaa olla liikaa aikaa, kun teet aloituksia vauva.fi palstalle tuttavan lapsen lopputyössä. Suosittelen hankkimaan jonkun harrastuksen. 

Vierailija
74/131 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pro gradussani oli alle 50 sivua ja tienaan reilu 6000€/kk.

Vierailija
75/131 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

kummasta työnantaja maksaa ennemmin?

50 sivua asiaa vs 300 sivua potaskaa

Vierailija
76/131 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivon todellakin ettei lapsesi opiskellut humanistisia tieteitä terveisin työtön humanisti jo vuodesta 2014

Turha yleistää. Minä sain koulutusta vastaavaa työtä jo opintojen loppumetreillä ja nyt olen koulutustasoa vastaavassa, hyväpalkkaisessa eri alan työssä. Tunnen myös muita elämässään hyvin pärjänneitä humanisteja, eikä kukaan vanha opiskelukaverini ole jäänyt kotiin itkemään. Humanistiset opinnot ylipäänsä valmentavat laaja-alaiseen ja analyyttiseen ajatteluun, ja ovat sovellettavissa todella monelle alalle. Eli kyllä työn saanti on enimmäkseen kiinni omasta asenteesta, ei jostain opiskeluaikojen pääaineesta.

t. Toinen humanisti

Vierailija
77/131 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun gradussa oli 180 sivua. Vaatimus tais olla silloin joskus aikoinaan jotain 80-100 sivua? Hyväksyttiin magna cum laude approbatur. Eximiaa ei edes ollut vielä silloin. 

Vierailija
78/131 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matemaatikko voi saada sanottavansa sanottua kymmenessä sivussa. Ei tarvitse jaaritella, että Derrida sitä, mutta toisaalta Lacan tätä.

Vierailija
79/131 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kirjoitin 120-sivuisen gradun ilman empiriaa (diskurssianalyysi) ja sain arvosanaksi eximian. Eipä ole töitä silti tälläkään hetkellä.

Vierailija
80/131 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on joko provo, tai sitten erittäin vähä-älyinen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä viisi