Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin ikään mennessä pitäisi päättää, haluaako lapsen vai ei?

Vierailija
18.09.2025 |

Onko joku vatvonut asiaa vielä yli 25-vuotiaaksi?

Kommentit (292)

Vierailija
241/292 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen pitänyt itselläni takarajana 35 vuoden ikää.

Olen nyt 33. Tuskailen asian kanssa päivittäin, en vaan tiedä mitä oikeasti tahdon.

Oikeasti kyse on siitä, ettet uskalla toteuttaa toivettasi. Jos et haluaisi lasta, et miettisi koko asiaa. 

Olet varmasti oikeassa. Aiemmin ajattelin, etten tiedä ja ehkä joskus, mutta eivät olosuhteetkaan olleet otolliset vielä pari vuotta sitten, joten asiaa ei tarvinnut tosissaan edes pohtia.

Nyt olisi hyvä parisuhde ja mies, joka toivoisi lapsia, joten joudun miettimään mitä itse tahdon. Synnytys ja pikkulapsiaika pelottavat, mutta osaisin kuvitella itseni kouluikäisen äidiksi.

Kuinka kauan sä luulet, että sulla on aikaa arpoa? Kerroit olevasi 33v. 

Tuossa lainausrimpsussahan se lukee: olen pitänyt takarajana 35 vuoden ikää. Siihen mennessä pitää tietää. 

Vierailija
242/292 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tuossa lainausrimpsussahan se lukee: olen pitänyt takarajana 35 vuoden ikää. Siihen mennessä pitää tietää. "

Ja sit ku todella halutaan nii se raja siirtyy. Ensin 40. Sit 45.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/292 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tuossa lainausrimpsussahan se lukee: olen pitänyt takarajana 35 vuoden ikää. Siihen mennessä pitää tietää. "

Niin, vaikea sanoa. Nyt ainakin ajattelen, että jos en 35-vuotiaana tiedä haluanko, silloin vastaus on varmaankin ei. 

Vierailija
244/292 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastiko joku kuvittelee, että 35-vuotiaaksi asti voi turvallisin mielin vitkutella ja sitten lapsi tuosta vain saapuu, jos se halutaan? 

Vierailija
245/292 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, vaikea sanoa. Nyt ainakin ajattelen, että jos en 35-vuotiaana tiedä haluanko, silloin vastaus on varmaankin ei. 

Sulla olisi jo lapsi, jos sen ihan aikuisten oikeasti haluaisit. Ei se halu sieltä vatvomalla tule

Vierailija
246/292 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeastiko joku kuvittelee, että 35-vuotiaaksi asti voi turvallisin mielin vitkutella ja sitten lapsi tuosta vain saapuu, jos se halutaan? 

Niitä on.

Vierailija
247/292 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en minä ainakaan mitenkään tarkoituksella vitkuttele. En vain aidosti tiedä, mieleni muuttuu miltei päivittäin. Tämän ajatuksen kanssa painiminen vie kaiken ylimääräisen energian. 

t. se 33-vuotias

Vierailija
248/292 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla olisi jo lapsi, jos sen ihan aikuisten oikeasti haluaisit. Ei se halu sieltä vatvomalla tule

No, tämäkin on ehkä totta. Saisinpa vain ajatukseni kanavoitua jonnekin muualle tästä asiasta.

Vierailija
249/292 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en minä ainakaan mitenkään tarkoituksella vitkuttele. En vain aidosti tiedä, mieleni muuttuu miltei päivittäin. Tämän ajatuksen kanssa painiminen vie kaiken ylimääräisen energian. 

t. se 33-vuotias

Jos lasta ei halua 100%, lasta ei kannata hankkia. 99% ei riitä. FOMO-vauva kasvattaa katumisen riskiä. Lapsi ansaitsee syntyä toivottuna ja suunniteltuna - ei esim. yksinäisyyspelon vuoksi. Siihen on ratkaisuna psykoterapia, jos pelkää olla aikuisena "yksin".

Vierailija
250/292 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

35-vuotiaana alkaa naisen hedelmällisyys laskea. Miestenkin pitäisi alkaa siinä iässä alkaa aktiivisesti etsiä kumppania jos ehdottomasti haluaa lapsen

Kyllä se etsintä kannattaa aloittaa jo parikymppisenä. Ei sitten tarvitse häthätää yrittää saada aikaan pikaraskautta puoliksi tuntemattoman ihmisen kanssa, kun biologinen kello huutaa punaisena. 

Minä olen tullut siihen tulokseen katsellessa lähipiiriä ja ihmislajia yleensä, että jos ei nuorena löydä elämänkumpoania, niin ei sitä löydä ikinä. Ne on aina niitä nuorena pariutuneita jotka on loppuikänsä yhdessä ja kasvaa yhdessä. Muut vaihtaa kumppania kuin sukkia tai ovat elämänsä yksin kokonaan tai kokeilevat nuorempana muutamaa pikaista yöjuttua tms, ei mitään vakavampaa.

Minä kuulun tohon viimeiseen kategoriaan, halusin silti lapsen ja onneksi sainkin. Kyllä olisi elämä tyhjää ilman, perhesuhteet on tärkeintä elämässä, ei mikään muu, perhe ja terveys. Muistutan että perhe on yleensä kaikilla, myös lapsettomilla, eikä parisuhde ei ole mikään oikea perhe, ellei siinä tosiaan ole vuosikymmeniä yhdessä kasvettu. Perhe on aina pysyvä asia, vain kuolema voi sen rikkoa, siihen kuuluu kaikki jotka kuuluivat lapsuutesi perheeseen, sekä omat lapsesi, lapsenlapsesi/mummosi, oli perhe kuinka pieni tai iso hyvänsä. Perhe ei tarkoita vain niitä, jotka asuvat samassa taloudessa. Perhe jakaantuu moneen osotteeseen. Minulla kolmeen.

Repikää siitä ja vaalikaa perhettänne, se on arvokkaampi kuin mikään raha maailmassa. Ilman sitä et ole mitään. 

Vierailija
251/292 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

35-vuotiaana alkaa naisen hedelmällisyys laskea. Miestenkin pitäisi alkaa siinä iässä alkaa aktiivisesti etsiä kumppania jos ehdottomasti haluaa lapsen

Kyllä se etsintä kannattaa aloittaa jo parikymppisenä. Ei sitten tarvitse häthätää yrittää saada aikaan pikaraskautta puoliksi tuntemattoman ihmisen kanssa, kun biologinen kello huutaa punaisena. 

Minä olen tullut siihen tulokseen katsellessa lähipiiriä ja ihmislajia yleensä, että jos ei nuorena löydä elämänkumpoania, niin ei sitä löydä ikinä. Ne on aina niitä nuorena pariutuneita jotka on loppuikänsä yhdessä ja kasvaa yhdessä. Muut vaihtaa kumppania kuin sukkia tai ovat elämänsä yksin kokonaan tai kokeilevat nuorempana muutamaa pikaista yöjuttua tms, ei mitään vakavampaa.

Minä kuulun tohon viimeiseen kategoriaan, halusin silti

Jos ihmisellä ei ole perhettä, heillekö sanot että heidän elämänsä ei ole mitään?

Kuulostat todella suvaitsevaiselta ihmiseltä? Aiotko opettaa tuota ajatusmaailmaa nuoremmillekin?

Tuollainen pelolla uhkailu ei ole kovin järkevää, oikeasti.

Vierailija
252/292 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Puhuit minusta, koska kirjoitit sinä muodossa ja vastasit minun viestiini. Olet ilmiselvästi mies, koska kuvittelet, että kaikki naiset ovat samanlaisia. Voin kertoa kokemuksesta, että eivät ole. Eivät tässä asiassa eivätkä missään muussakaan asiassa. Ainut ongelma tässä on se, että sinä et tiedä naisista yhtään mitään ja siksi kuvittelet, että naisessa on joku vika, jos hän ei elä niin kuin sinä luulet kaikkien naisten elävän. "

Puhuin YLEISESTI kaltaisistasi naisista, jotka eivät muka vielä 3kymppisinä tiedä haluavatko raskaaksi vai eivät halua. Kuten sanottua, joku ongelma silloin asian kanssa täytyy olla, kun paras lapsentekoikäkin on jo ohi mutta vieläkään ei muka tiedä. Kyllä parikymppisiä naisia yleensä kiehtoo raskaus, vaikkei kovaa vauvakuumettakaan olisi. Toisia taas voi pelottaa. Että erilaisia naisia on juu, ja jotkut on jääneet asemalle... 

Nainen olen, jo mummoutunutkin, ei ihan onnistuisi mieheltä. Mutta jatka sinä pähkäilyä, lapsenlasta et taida tällä pelillä saada, ensin pitäisi saada lapsikin. Olet tuhlannut nuoruutesi parisuhteessa, jossa on vain nyhrätty yhdessä ja mitään ei ole saatu aikaan. Oletko varma ettei ole värkeissä vika. Jos te niitä käytätte, niin sitä varten ne värkit siellä on, että saisitte vauvan. 

Vierailija
253/292 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisen pitää raskautua VIIMEISTÄÄN 32-vuotiaana. Mies voi hyvin tehdä lapsia turvallisesti ennen 40-vuotiaana, usein myös vanhempanakin, jos on hyvässä kunnossa. Moni nainen tekee uraa ja joskus vasta lähempänä 40v rupeaa ajattelmaan lapsen tekemistä, joka on LIIAN MYÖHÄÄN! Ne lapset pitää tehdä ajoissa!

Ei se miesten kunto mitäön siittiöihin vaikuta. Vanha on vanha miehissäkin ja pallit eltaantuneet. Kyllä miestenkin kannattaa lisäöntyä nuorena.

Noi urajutut on ihan yksi ja hailea lapseen verrattuna. Eikä äitiys ole mikään este opiskella tai urautua. Mitä nuiremmat vanhemmat, sen luontaisemmin sopeutuvat äitiyteen ja isyyteen. Äiti on tietysti tärkein pikkulapselle, että ei sekään ole katastrofi ettei ole parisuhterssa kun saa lapsen. Mummot on tärkeämpiä kuin isät siinä vaiheessa, jos totta puhutaan.

Tiedän, kaikilla ei ole sitä eikä tätä perhesuhdetta elämässä, MUTTA JOS ON. 

Vierailija
254/292 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ajatellut, että aika näyttää, onko minulla jonain päivänä lapsia vai ei. Nyt olen 46-vuotias enkä ole koskaan joutunut sellaiseen tilanteeseen, jossa olisi pitänyt valita haluanko lapsia. Asian miettiminen etukäteen olisi ollut turhaa.

Vierailija
255/292 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti et halua, eiköhän se ole jo ihan selvä. Kyllä sen alta 30 jokainen nainen tietää, ellei tiedä niin kyllä on kehitys jäänyt tapahtumatta. Tai sitten on joku fobia ettei uskalla, haluaisi lapsen mutta pelkää synnytystä tai raskautta tai miehiä niin paljon, ettei pysty siihen. 

///

Mitä sekoilet? Olen ollut saman miehen kanssa 16-vuotiaasta saakka. Miksi ihmeessä minä häntä tai ketään muitakaan miehiä pelkäisin?

t. se 32-vuotias, joka ei vielä tiedä haluaako lapsia 

Kukahan tässä sekoilee. 😂

32v eikä tiedä haluaako "vielä" lapsia. Reps lol kukkuu titityy. 

Eri

Tämä voi nyt järkyttää 12-vuotiasta, mutta kerron silti: Nainen voi saada lapsia myös 32v iän jälkeen. Nainen ei myöskään ole mikään ohjelmoitu kone, jolla o

Meni kuule nyt 40 vuotta metsään iän kanssa. 🥳

Ihanko totta, vai voi saada, ohhoh, enpä ole moista kuullutkaan. Oletko sinä kuullut siitä että 30v ensisynnyttäjä on vanha. Et varmaan, kun kuvottelet että parikymppisyys jatkuu 5kymppiseksi asti, jos niin vain päättää.

Kyllä naisen keho itsrasiassa on "ohjelmoitu kone", meidät on ohjelmoitu tuottamaan vauvoja. Biologiamme vaikuttaa tietysti myös siihen mitä ajattelemme ja joudumme ajattelemaan jo nuorella iällä, huvitti tai ei. Sinulla sensijaan on kehitys jotenkin pysähtynut tai se on normaalia hitaampi, onkohan  menkatkaan vielä alkaneet. Lisääntymistä et osaa vielä edes kuvitella, vaikka olet ohjelmoitu lisääntymään ja alta aikayksikön tämä toiminto poistuu ohjelmistostasi, silloin sitä on turha ajatella olenkaan. Silloin me biologisesti normaalisti ohjelmoidut naiset haaveilemme ja iloitsemme mummoudesta, joihin meidät on siinä iässä ohjelmoitu, sinä haaveilet vielä viisikymppisenä että pääsisit koulun diskoon ja nico-petteri ihastuisi sinuun. 

Vierailija
256/292 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen sänkyyn menemistä

Vierailija
257/292 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja lisään vielä, että "vauvojen tuottamisen" ohella meidät on vielä enemmän ohjelmoitu naisina suojelemaan niitä "tuottamiamme" jälkeläisiä. Sellaisia biologisesti ohjelmoituja äideiksi me olemme, ja jos äitiyttä ei muka naisena koskaan yhtään ajattele, se on pötyä. Haluaa äidiksi tai ei, mielessä se pyörii  lisääntymisikäisillä naisilla, ellei ole koomassa. 

255

Vierailija
258/292 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Puhuit minusta, koska kirjoitit sinä muodossa ja vastasit minun viestiini. Olet ilmiselvästi mies, koska kuvittelet, että kaikki naiset ovat samanlaisia. Voin kertoa kokemuksesta, että eivät ole. Eivät tässä asiassa eivätkä missään muussakaan asiassa. Ainut ongelma tässä on se, että sinä et tiedä naisista yhtään mitään ja siksi kuvittelet, että naisessa on joku vika, jos hän ei elä niin kuin sinä luulet kaikkien naisten elävän. "

Puhuin YLEISESTI kaltaisistasi naisista, jotka eivät muka vielä 3kymppisinä tiedä haluavatko raskaaksi vai eivät halua. Kuten sanottua, joku ongelma silloin asian kanssa täytyy olla, kun paras lapsentekoikäkin on jo ohi mutta vieläkään ei muka tiedä. Kyllä parikymppisiä naisia yleensä kiehtoo raskaus, vaikkei kovaa vauvakuumettakaan olisi. Toisia taas voi pelottaa. Että erilaisia naisia on juu, ja jotkut on jääneet asemalle... 

Nainen olen, jo mummoutunutkin, ei

Hyi oksennus mitä settiä. Ja tällaiset mulkut lisääntyvät.. Pelottavaa.

Vierailija
259/292 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti et halua, eiköhän se ole jo ihan selvä. Kyllä sen alta 30 jokainen nainen tietää, ellei tiedä niin kyllä on kehitys jäänyt tapahtumatta. Tai sitten on joku fobia ettei uskalla, haluaisi lapsen mutta pelkää synnytystä tai raskautta tai miehiä niin paljon, ettei pysty siihen. 

///

Mitä sekoilet? Olen ollut saman miehen kanssa 16-vuotiaasta saakka. Miksi ihmeessä minä häntä tai ketään muitakaan miehiä pelkäisin?

t. se 32-vuotias, joka ei vielä tiedä haluaako lapsia 

Kukahan tässä sekoilee. 😂

32v eikä tiedä haluaako "vielä" lapsia. Reps lol kukkuu titityy. 

Eri

Tämä voi nyt järkyttää 12-vuotiasta, mutta kerron silti: Nainen voi saada lapsia myös 32v iän jälkeen. NainNainen.

Miksi mummut kuvittelevat että vapaaehtoisesti lapsettomat jotenkin surisivat myöhemmin lapsenlapsettomuutta? Miksi ihminen, joka ei halua lapsia, kaipaisi lapsenlapsia?

Vierailija
260/292 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

252/255/257 on erinomainen esimerkki siitä, mitä tapahtuu, kun hankkii lapsia nuorena ja ne ovatkin sitten se ainoa saavutus. Jälkikasvun kautta arvotetaan kaikki muutkin ihmiset, kun elämänkokemus on jäänyt muuten niin vajavaiseksi. Katkeruus muiden valintoja kohtaan paistaa läpi.

Tosi sääli, että joku elää elämänsä noin ilkeänä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kahdeksan