Mihin ikään mennessä pitäisi päättää, haluaako lapsen vai ei?
Onko joku vatvonut asiaa vielä yli 25-vuotiaaksi?
Kommentit (292)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tästä päästään taas siihen mistä kaikki alkoi; seksiä harrastettaessa on tehtävä päätös halutaanko lapsia vai ei. Eli toimitaanko niin että raskautumisen mahdollisuus minimoidaan, vai niin että se on olemassa.
Paitsi ettei ole. Jos harrastaa keskeytettyä yhdyntää, ei se ole mikään päätös haluta lapsia. Jos haluaa lapsia, ne siittiöt päästellään sinne emättimeen eikä vedetä kesken kaiken pois. Katsos, kun niitä lapsia ei voi saada aikaan, jos ei siittiöitä pääse munasolulle. Ei ole mitään järkeä keskeyttää yhdyntää, jos tavoitteena on saada lapsi alulle.
Ei ole mitään järkeä harrastaa yhdyntää ollenkaan, ellei halua lasta, sanoo jai sen järkikin. Aina niitä siittiöitä voi kulkeutua, ennen miehen orkkuakin, ihan tiedoksi vaan, ja sinulla naisena on munasolu jo valmiina odottamassa, sen ei tarvitse erikseen syöksyä mihink
Olen pahoillani, että sinulla on ollut niin huonoja seksikokemuksia, että ajattelet yhdynnän olevan vain lisääntymistä varten. Hyvin moni meistä naisista on löytänyt kumppnin, jonka kanssa yhdyntä on nautinnollista ja sitä harjoitetaan ihan vain sen nautinnon takia. Jos yhdyntä olisi vain lapsentekoa varten, ei olisi olemassa ehkäisyä, koska kaikki, jotka eivät halua lasta vain pidättäytyisivät yhdynnästä.
Suurin osa ei päätä vaan raiskataan ! Kun taas jotkut tekee rahasta että saa tuet. ELATUSMAKSUT. Kuitenkin monet ei saa lasta . Eikä taas moni alaikäinen raiskattu voi pitää lasta. Ei ole asuntoa ei osaa hakea tukia .
Lukekaa aloitus.
Kyse on päätöksestä haluta saada lapsi.
Ei siitä, että saako niitä yrittämisestä tai välttelystä huolimatta.
Kaksi eri asiaa.
Puhutaanko vihdoin itse asiasta?
Vierailija kirjoitti:
Lukekaa aloitus.
Kaksi eri asiaa.
Keskustelu elää, kultaseni. Ei ole pakko jankuttaa samaa asiaa moneen kertaan. Jokainen täysipäinen kun tietää, ettei ole mitään ikärajaa sille, milloin pitää päättää haluaako lapsia vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Lukekaa aloitus.
Kaksi eri asiaa.
Päätös siitä, haluaako lasta vai ei, tehdään siinä kohtaa jos välttelystä huolimatta on tullut raskaaksi. Ei ole mitään ikärajaa.
Vierailija kirjoitti:
Mutta miten sitä ei voi tietää esim 30 veenä?
Jos haluaa lapsen, pitää alkaa valmistella asioita. Puoliso, raha-asiat kuntoon, asunto, työpaikka, terapiassa omat traumat pois ettei siirrä niitä lapselle, jne
Ei ne tule tuosta vaan. Vaatii vuosien työn.
Jos päättää reilusti yli 30 veenä, sehän altistaa huonoille kumppanivalinnoille koska tulee paniikki/kiire. Sitten herkemmin katuu myös lastaan (fomo-vauva)
Olen 32 enkä tiedä. Ehkä se tarkoittaa sitten ei? Olen kyllä hoitanut raha-asiat, traumat, omistusasunnon ja puolison yms kuntoon. Minä olin nuorena päinvastoin epätoivoinen kumppanin saamisen suhteen ja otin parisuhteeseen ihan mitä rahansa eikä nyt tunnu samanlaista pakkoa ottaa mitä vaan kumppania pönkittämään itsetuntoa ja antamaan huomiota. Ehkä kuvaamasi epätoivo astuu kuvioon niillä jotka pitävät lapsentekoa ehdottomana valintana
No minä päätin jo 19v. mutta eipä sitä kukaan uskonut .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen pitänyt itselläni takarajana 35 vuoden ikää.
Olen nyt 33. Tuskailen asian kanssa päivittäin, en vaan tiedä mitä oikeasti tahdon.
Oikeasti kyse on siitä, ettet uskalla toteuttaa toivettasi. Jos et haluaisi lasta, et miettisi koko asiaa.
Olet varmasti oikeassa. Aiemmin ajattelin, etten tiedä ja ehkä joskus, mutta eivät olosuhteetkaan olleet otolliset vielä pari vuotta sitten, joten asiaa ei tarvinnut tosissaan edes pohtia.
Nyt olisi hyvä parisuhde ja mies, joka toivoisi lapsia, joten joudun miettimään mitä itse tahdon. Synnytys ja pikkulapsiaika pelottavat, mutta osaisin kuvitella itseni kouluikäisen äidiksi.
Nyt olisi hyvä parisuhde ja mies, joka toivoisi lapsia, joten joudun miettimään mitä itse tahdon. Synnytys ja pikkulapsiaika pelottavat, mutta osaisin kuvitella itseni kouluikäisen äidiksi.
Älä anna pelkojen estää elämää. Ei lasten kasvattaminen mitään rakettitiedettä ole ja siihen kyllä oppii, kun antaa elämän kantaa. Jos mieskin toivoo lapsia, ei ole yhtään syytä jättää niitä tekemättä.
33-vuotias on tilanteessa, jossa mies ottaa ja lähtee, jos sitä päätöstä lasten suhteen ei ala kuulua. Jos siis mies haluaa lapsia ja nainen vielä vatvoo ja keksii tekosyitä.
Ei, kyllä tämä asia pitää olla naisella mietittynä jo ennen kuin kuukautiset alkaa.
1.kiinnostaa
2.ei kiinnosta
raksia ruutuun ja toimii sen mukaan.
Kolme10senä on turha enää jahkailla jos jälkikasvua haluaa. Se on pistettävä töpinäksi ja kiireesti.
Vierailija kirjoitti:
Ei, kyllä tämä asia pitää olla naisella mietittynä jo ennen kuin kuukautiset alkaa.
1.kiinnostaa
2.ei kiinnosta
Kolme10senä on turha enää jahkailla jos jälkikasvua haluaa. Se on pistettävä töpinäksi ja kiireesti.
Teillä ei ilmiselvästi vielä ole käyty koulussa näitä kuukautisasioita läpi. Ymmärrän. Vastahan olen 4. luokalla. Ei voi poika siinä iässä vielä tietää, että milloin kuukautiset tytöillä yleensä alkavat.
Monet naiset ovat huolestuttavan pihalla biologisista faktoista. Ei ole edes harvinaista kuulla 35+ ikäisen sanovan, että haluaa lapsia "sitten joskus". Tulee karu herätys todellisuuteen, jos tuossa iässä kuvittelee, että voi odotella vielä kauankin lastenhankinnan suhteen.
Vierailija kirjoitti:
1.kiinnostaa
2.ei kiinnosta
Vain mies voi kuvitella, että päätös lapsista on kuin lottonumeoiden valinta.
Ei lasta vain päätetä tehdä. Pitää muistaa että siihen voi mennä nuorellakin ihmisellä hyvin pitkään ennen kuin onnistuu. Hyvissä ajoin kannattaa päättää haluaako lisääntyä jotta jaksaa ja voi myös nauttia mahdollisista lapsenlapsistaan ja mahdollisesti vielä nähdä heidänkin lapsiaan. Se on luonnollinen osa elämää eikä siitä kannata tehdä liian isoa numeroa.
Vierailija kirjoitti:
Ei lasta vain päätetä tehdä. Pitää muistaa että siihen voi mennä nuorellakin ihmisellä hyvin pitkään ennen kuin onnistuu. Hyvissä ajoin kannattaa päättää haluaako lisääntyä jotta jaksaa ja voi myös nauttia mahdollisista lapsenlapsistaan ja mahdollisesti vielä nähdä heidänkin lapsiaan. Se on luonnollinen osa elämää eikä siitä kannata tehdä liian isoa numeroa.
Ei puhe ollutkaan siitä, että päätetään tehdä. Otsikossa lukee selkeästi, että puhutaan päätöksestä HALUAAKO lapsia vai ei.
Vierailija kirjoitti:
1.kiinnostaa
2.ei kiinnosta
Mulla alkoi kuukautiset 11-vuotiaana. Siinä iässä kuvittelin lastenhoidon olevan jotain nukkeleikkiä. Onneksi iän myötä tuli järkeä päähän ja totesin suosiolla, että minä en lapsia halua.
Ihmiset on kyllä ihan uskomattomia muusinuijia tässäkin keskustelussa. Ap miettii haluaako tehdä lapsia, ja heti on sata mammaa jonossa kiljumassa että ei niitä niin vaan tehdä!!!11 Ei niitä päätöksellä tule ja kaikki eivät saa!!
Eivät toki kaikki saa, mutta sitten eivät ainakaan elleivät jätä ehkäisyä pois. Ja siitä puhutaan kun mietitään halutaanko niitä lapsia edes yrittää.
Vierailija kirjoitti:
Monet naiset ovat huolestuttavan pihalla biologisista faktoista. Ei ole edes harvinaista kuulla 35+ ikäisen sanovan, että haluaa lapsia "sitten joskus". Tulee karu herätys todellisuuteen, jos tuossa iässä kuvittelee, että voi odotella vielä kauankin lastenhankinnan suhteen.
Mulla on 34-vuotias ystävä joka juttelee että haluaa useamman lapsen sitten joskus. On sinkku eikä juuri nyt edes deittaile kun ei ole sen aika.
Vähän hirvittää hänen puolestaan. Toivotaan parasta.
Eikö teille koulussa ole opetettu mitään jälkiehkäisystä ja abortista?