Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Te-toimistossa ei saa pitää työnhakua voimassa, vaikka käy töissä?

Vierailija
05.12.2023 |

Eihän se työpaikka tarkoita, etteikö silti hakisi töitä.

Vai onko systeemi niin alkeellinen että kaikki Te-toimistossa työnhakijoina olevat tilastoidaan työttömiksi?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla jo on työpaikka niin sä et suinkaan hae töitä vaan olet töissä ja tienaat palkkaas. Voit ihan omin nokkinesi hakea parempaa/mieluisampaa työtä olematta kirjoilla työttömänä työnhakijana. Työmarkkinatukea et tarvitse koska saat työstäsi palkkaa. 

Vierailija
2/16 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sulla jo on työpaikka niin sä et suinkaan hae töitä vaan olet töissä ja tienaat palkkaas. Voit ihan omin nokkinesi hakea parempaa/mieluisampaa työtä olematta kirjoilla työttömänä työnhakijana. Työmarkkinatukea et tarvitse koska saat työstäsi palkkaa. 

Kyllä, mutta työsuhteeni on määräaikainen ja ei varmuudella jatku sopimuksen päättymisen jälkeen. Te-toimiston työnhakijana olen oikeutettu mm. ammatinvalintapsykologin sekä opinto-ohjaajan palveluihin. Ja todellakin haen töitä joka viikko.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin ei saa? Saahan sitä nyt töitä hakea.

Vierailija
4/16 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ja mistään tuista ei aloituksessa ollut kyse. Ja työmarkkinatukea en muutenkaan hakisi, olen Akavan ja Erko:n jäsen.

Vierailija
5/16 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap älä levitä paskaa. Mollin sivuilta:

"Työnhakija

Voit ilmoittautua työnhakijaksi ja TE-palveluiden asiakkaaksi, vaikka et olisikaan työtön. Tarjoamme työnhakijoille töitä ja koulutusta sekä monenlaisia palveluita ja tapahtumia työnhaun tueksi. Etsimme yhdessä ratkaisuja erilaisiin tilanteisiin."

Vierailija
6/16 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni ainakin ennen on saanut pitää työnhaun voimassa, vaikka on työssä. Ja on päässyt ammatinvalintapsykologillekin. Te toimistothan aiotaan lakkauttaa. Onko siihen liittyen jo sotten tehty muutoksia...

Vierailija
7/16 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin ollut työnhaku voimassa vuokrafirmassa työskennellessä, sekä määrääaikaisissa soppareissa. Sähän tiedät sopparin päättymispäivän? N 3kk ennen vikaa työpäivää pystyy ilmoittautumaan työnhakijaksi.

Vierailija
8/16 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No Te-toimistosta tulee jatkuvasti tekstiviestejä, että olet kuulemma töissä jo. "Työnhakusi voit päättää osoitteessa..."

Näyttää siltä että työttömien tilastointi perustuu heidän työnhakijoiden määrään. Alkeellista.

ap

Vierailija
9/16 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ainakin ollut työnhaku voimassa vuokrafirmassa työskennellessä, sekä määrääaikaisissa soppareissa. Sähän tiedät sopparin päättymispäivän? N 3kk ennen vikaa työpäivää pystyy ilmoittautumaan työnhakijaksi.

Minulla on vain kaksivuotinen sopimus. En todellakaan irtisanoudu em. palveluista, joita veroillani maksan.

ap

Vierailija
10/16 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku toimittaja voisi ottaa tästäkin koppia, että mistä Te-palveluiden harjoittama patistelu johtuu. Täytyypä taas hakeutua jonkun heidän "valmentajansa" pakeille.

ap

Vierailija
11/16 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

TE-toimisto on työttömien valvontavirasto jonka tarkoituksena on vähentää tuensaajien sluibailua. Ei siellä mitään työpaikkoja ole tarjolla. Työpaikat haetaan itse.

Vierailija
12/16 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

TE-toimisto on työttömien valvontavirasto jonka tarkoituksena on vähentää tuensaajien sluibailua. Ei siellä mitään työpaikkoja ole tarjolla. Työpaikat haetaan itse.

Kuten aiemmin kerroin, en hae heidän kauttaan työpaikkoja (akateemisten työpaikoista nuo eivät edes tiedä, kun ovat korkeintaankin vain amk-koulutettuja).

Ap

Vierailija
13/16 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska työkkäri on tarkoitettu työttömien kyykyttämiseen eikä työnvälitykseen. Koko kalliin sirkuksen ainoa tarkoitus on keksiä jotain näennäispuuhastelua jolla ministeriö työllistää omat porukkansa + työkkärin porukat. 

Vierailija
14/16 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No Te-toimistosta tulee jatkuvasti tekstiviestejä, että olet kuulemma töissä jo. "Työnhakusi voit päättää osoitteessa..."

Näyttää siltä että työttömien tilastointi perustuu heidän työnhakijoiden määrään. Alkeellista.

ap

Ap, selvitäpä itsellesi kaksi eri käsitettä: työnhakija ja sitten työtön työnhakija. Kyllä nämä tilastoidaan ihan erikseen.

Vierailija
15/16 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on työttömyystoimisto, ei työnvälitystoimisto. Ei TE-toimiston tehtävänä ole työpaikkojen löytäminen tai hankkiminen vaan työttömien byrokraattinen kyykytyttäminen mahdollisimman kekseliällä tavoilla ja laintulkinnoilla. 

Vierailija
16/16 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten aiemmin kerroin, en hae heidän kauttaan työpaikkoja (akateemisten työpaikoista nuo eivät edes tiedä, kun ovat korkeintaankin vain amk-koulutettuja).

Ap

No ei tunnu akateeminenkaan olevan ihan ajantasalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme seitsemän