Oletko sitä mieltä, että suolisto on toisen aivot?
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Toisen suolisto on toisen aivot.
Joo ei ole suolisto toinen keskushermosto.
Ei tämä ole mikään uskon kysymys, vaan tiede on jo pidemmän aikaa tiennyt, että ihmisen koko hermosto on osa aivoja ja elimet joissa on hermoja pystyvät jonkin verran itsenäiseen toimintaan. Vähintäänkin toiminta on sellaista, että se ei saavuta aivoja vaan selkäydin toimii päätöksentekijänä.
Uskon, että ihminen on kokonaisuus. Suoliston hyvinvointi vaikuttaa moneen asiaan. Ei voi tuijottaa vain yhtä elintä/asiaa ja hoitaa sitä, pitäisi hoitaa kokonaisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Mulla toimii penis hyvin pitkälti aivoina.
Niin pitääkin.
Vierailija kirjoitti:
Tieteellisesti on osoitettu, että suolisto "ohjaa" aivoja ja toisinpäin. Tosin ei yksilöstä toiseen kuten keskustelun otsikosta voisi ymmärtää. Eli vuorovaikutussuhde on olemassa. Ei tällainen ole mielipidekysymys, koska todennetut faktat jo olemassa.
Hallitus ajattelee kakkosaivojen loppupäällä aina, kun se on täynnä paskaa.
Vierailija kirjoitti:
Suolisto on viisas joten siksikin on sanottu sen olevan toiset aivot.
Nyt kysyttiin onko ne toisen aivot.
Joo kyllä. Kymmenen vuotta sitten heitin täällä mututuntumalla myös, että evoluutio on luonut herpeksen jostain syystä.
Eilen paljastui, että herpesviruksen ominaisuudella nujerretaan syöpä.
Olen nero!
On ihan tutkittu että suoliston bakteerifloora vaikuttaa suoraan esim. mielialaan, vireystilaan ja unenlaatuun. Moni kuvaakin että sokeriherkkujen mättämisen jälkeisenä päivänä olo on vähän kuin krapulassa olisi, ahdistaa, masentaa, väsyttää.
Lääketiede on lapsen kengissä. Niin monen sairauden takana on ruokavalio tai jonkin vitamiinin / ravintoaineen imeytymishäiriö jne.
Olen alkanut myös epäilemään, että masennuksen syy löytyy silmistä.
Vierailija kirjoitti:
Toisen suolisto on toisen aivot.
Niinpä sieltä tuleekin pääasiassa paskaa.
Vierailija kirjoitti:
Lääketiede on lapsen kengissä. Niin monen sairauden takana on ruokavalio tai jonkin vitamiinin / ravintoaineen imeytymishäiriö jne.
Olen alkanut myös epäilemään, että masennuksen syy löytyy silmistä.
On vai? Täytyy heti tsekata, eteisessä on useita lapsen kenkiä.
Bakteerikanta siellä lääkärin mukaan vaikuttaa mielialahormoneihin.
Vierailija kirjoitti:
Suolisto on viisas joten siksikin on sanottu sen olevan toiset aivot.
Mitenkäs se suolisto on viisas?
Printtaako se vessapaperille jotain upeita haikuja, vai miten olet kokenut suoliston viisauden?
Suoliston toiminta on melko yksinkertaista.
Vierailija kirjoitti:
Tieteellisesti on osoitettu, että suolisto "ohjaa" aivoja ja toisinpäin. Tosin ei yksilöstä toiseen kuten keskustelun otsikosta voisi ymmärtää. Eli vuorovaikutussuhde on olemassa. Ei tällainen ole mielipidekysymys, koska todennetut faktat jo olemassa.
No tämähän se olisi
Vierailija kirjoitti:
On ihan tutkittu että suoliston bakteerifloora vaikuttaa suoraan esim. mielialaan, vireystilaan ja unenlaatuun. Moni kuvaakin että sokeriherkkujen mättämisen jälkeisenä päivänä olo on vähän kuin krapulassa olisi, ahdistaa, masentaa, väsyttää.
Ja miten tämä perustelee sitä, että suolisto on toiset aivot? Eikö tämä tarkoita pikemminkin, että tuo bakteerifloora on ne "toiset aivot"?
Aktiivisena politiikan seuraajana olen tullut siihen tulokseen, että vihervassarit ajattelevat suolistolla, eivät aivoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen alkanut myös epäilemään, että masennuksen syy löytyy silmistä.On vai? Täytyy heti tsekata, eteisessä on useita lapsen kenkiä.
Harmi kun on tullut heitettyä niitä niin paljon pois. Olisi säästynyt paljon rahaa, kun olisi ollut lääketiede tuolla kaapissa.
Kyllä olen. Kokemuksen syvällä rintaäänellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen alkanut myös epäilemään, että masennuksen syy löytyy silmistä.On vai? Täytyy heti tsekata, eteisessä on useita lapsen kenkiä.
Eihän moderni lääketiede ole kuin 100 vuotta vanhaa. Vielä 1930-luvulla hoidettiin mt-ongelmia kylmillä kylvyillä, kuoppaamisella, elohopealla ja oksetusjuurella.
Sitä voi miettiä, mitä kaikkia hoitoja nykyään tehdään.
Miksi oletat ap:n olevan persu tai kokkare? M51