Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaksin puolison kanssa jouluksi vuokramökkiin, vai omien lasten kanssa sukujoulua viettämään?

Vierailija
18.09.2025 |

Meille tarjottiin tuttua edullista mökkiä Lapista jouluksi. Ollaan toivottu rauhallista joulua vain omien 20-27v lasten + heidän kumppaneiden kanssa ja ehdotettiin tätä lapsille. Lapsilla ei siinä kuitenkaan ole lomaa, eivätkä halua lähteä jouluna niin kauas. He haluavat mennä sukujoulua viettämään, kuten ollaan aina oltu.

Mies haluaisi mennä mökille sitten kaksin. Minä taas luulen että jouluna harmittaa kun omat lapset ei ole paikalla, vaan kaukana omien vanhempieni, sisarusteni ja heidän lastensa ja lastenlasten kanssa. Muut sukulaiset ei niin tärkeää ole, omat lapset kyllä.

Miten sinä valitsisit?

Kommentit (112)

Vierailija
61/112 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä kohtaa kiitän, ettei ole miestä, jonka vuoksi pitäisi aloittaa vääntämään joulusta jo syyskuussa. 

No ei tässä juurikaan vääntöä ole. Mutta mökin saa vielä perua ilmaiseksi, siksi asia pitää päättää. Ap

Vierailija
62/112 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtisin miehen kanssa mökille. Ei tarvi aina olla siellä missä lapsetkin, vaikka he toki rakkaita ovatkin.  Antaisin lapsille näin mahdollisuuden olla sukulaisten kanssa ilman minua, siinä on erilainen ryhmädynamiikka, tekee hyvää:) 

Eikä voi miettiä mikä olisi "viimeinen joulu" mitenkin, muuten ei voi koskaan tehdä mitään erilaista. 

Vaikka sen puolison kanssa muuten onkin kaksin, niin joulu Lapissa kaksin olisi taas ihan erilainen kokemus. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/112 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omatupa oma lupa 

Vierailija
64/112 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapissa puolison kanssa olisi mukava leikkiä joulupukkia ja joulumuoria ihan kahdestaan.

Vierailija
65/112 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin mökkeillä miehen kanssa kaksin koska vaan. Jouluna prioriteettini on ehdottomasti olla lasteni luona. 

Vierailija
66/112 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukujoulu, ystävyysshteet kantavat läpielämän ja säilyvät muistoissa eli valintani sukujoulu. 

Mutta kumppanin kanssa vietetty mökkiloman viettäisin jo ennen joulua tai sen jälkeen, jolloin olisi ottaa kaikki rusinat pullasta. 

Ja näin saisit viettää kaksi omanlaista joulua. 

Vierailija
67/112 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mökkijoulu kumppanin kanssa kahden.

Kumppanin kanssa saa 70+ eläkeläinen olla päivät pitkät, joten minulle olisi kauhistus, jos vielä joulukin pitäisi viettää kahdestaan jossain mökissä. Ei kiitos! Mieluummin olen yksin kotona.

Minkä ihmeen takia olet yhdessä ihmisen kanssa, jonka seurassa et halua viettää aikaa? Mulle oma kumppani on kaikessa ykkönen, paras kaveri ja rakastaja. Yhdessä ollaan oltu jo liki 30 vuotta ja taatusti valitsen aina mieluiten hänet seuraksi.

Oletko samaa mieltä vielä 10 tai 20 vuoden päästä? Epäilen.

Vierailija
68/112 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sukujoulu, ystävyysshteet kantavat läpielämän ja säilyvät muistoissa eli valintani sukujoulu. 

Mutta kumppanin kanssa vietetty mökkiloman viettäisin jo ennen joulua tai sen jälkeen, jolloin olisi ottaa kaikki rusinat pullasta. 

Ja näin saisit viettää kaksi omanlaista joulua. 

Ei tuossa ole kuin yksi joulu. Ja mitä ystävyyssuhteita on sukujoulussa?

Vierailija
69/112 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtisin yksin vuokramökille ja soittaisin call girl paikalle

Vierailija
70/112 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa

Vierailija
71/112 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu vuokramökillä kuulostaa lähinnä ankealta.

Vierailija
72/112 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä koskaan vietetty joulua kotona vain oman perheen kanssa? 

Vierailija
73/112 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö muiden mielestä ole törkeää että ollaan aina naisen sukulaisten kanssa joulut eikä koskaan miehen?

Vierailija
74/112 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokramökki kuulostaa kivalta!

Vierailija
75/112 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos puolison kanssa ei ole kiva viettää joulua kaksin vuokramökissä niin onko se hälytys parisuhteen huonosta tilasta?

Vierailija
76/112 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä yleensä kompromissi: jouluaatto ja päivä ollaan molempien lasten kanssa (minun tulee yleensä aattona, miehen joulupäivänä), tapanina tai välipäivinä ajellaan mökille missä vietetään rauhassa loppu joululoma. Ilmeisesti teillä niin pitkä matka Lappiin ettei tuollainen mahdollinen kuvio?

Vierailija
77/112 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökille tällä kertaa, jos olette usein viettäneet joulua sinun perheen kanssa tai ette ole ennen viettäneet joulua kaksin, ja mies sellaista toivoo. Joulu on vain yksi päivä vuodessa, voitte tavata perhettä ja sukua muulloinkin. Itse olen miehen kanssa jokaisena jouluna maatilan töissä, ja vielä ei ole maapallo lakannut pyörimästä vaikka ei ole ollut mahdollisuutta viettää perinteistä sukujoulua.

Vierailija
78/112 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mökille tällä kertaa, jos olette usein viettäneet joulua sinun perheen kanssa tai ette ole ennen viettäneet joulua kaksin, ja mies sellaista toivoo. Joulu on vain yksi päivä vuodessa, voitte tavata perhettä ja sukua muulloinkin. Itse olen miehen kanssa jokaisena jouluna maatilan töissä, ja vielä ei ole maapallo lakannut pyörimästä vaikka ei ole ollut mahdollisuutta viettää perinteistä sukujoulua.

Teillä ei lapsia? Ettekä ainakaan joulua vietä heidän kanssa? 

Vierailija
79/112 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö muiden mielestä ole törkeää että ollaan aina naisen sukulaisten kanssa joulut eikä koskaan miehen?

Miehen vanhemmat oli alkoholisteja. Mies ei todellakaan sinne jouluna halunnut, sai viinanhuuruisista jouluista tarpeekseen jo lapsuudenkodissaan. Nyt vanhemmat ovat kuolleet jo ajat sitten. Ap

Vierailija
80/112 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n tarina muuttuu koko ajan.