Kaksin puolison kanssa jouluksi vuokramökkiin, vai omien lasten kanssa sukujoulua viettämään?
Meille tarjottiin tuttua edullista mökkiä Lapista jouluksi. Ollaan toivottu rauhallista joulua vain omien 20-27v lasten + heidän kumppaneiden kanssa ja ehdotettiin tätä lapsille. Lapsilla ei siinä kuitenkaan ole lomaa, eivätkä halua lähteä jouluna niin kauas. He haluavat mennä sukujoulua viettämään, kuten ollaan aina oltu.
Mies haluaisi mennä mökille sitten kaksin. Minä taas luulen että jouluna harmittaa kun omat lapset ei ole paikalla, vaan kaukana omien vanhempieni, sisarusteni ja heidän lastensa ja lastenlasten kanssa. Muut sukulaiset ei niin tärkeää ole, omat lapset kyllä.
Miten sinä valitsisit?
Kommentit (112)
Vierailija kirjoitti:
Ei ole lasten kanssa yhdessä vietetty joulua sen jälkeen kun tulivat perheellisiksi. Käyvät kyllä sitten pyhinä, mutta harvoin kaikki samaan aikaan.
No se tässä onkin, kun omat lapsemme eivät ainakaan vielä ole perheellisiä. Eli kun nyt vielä haluavat viettää sukujoulua, niin haluan olla heidän kanssaan. Koska vuoden päästä jo voi olla se tilanne, että haluavat olla joulun vain oman puolison kanssa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä valitsisi omat lapset, aina. Mikä estäisi olemasta lasten kanssa aaton ja lähtemään sitten kahdestaan mökille?
Vaikkapa aikataulu. Ei sinne Lapin mökille tunnissa hurauteta.
Ei kai se päivästä riipu että kauanko sinne kestää.
Ja yleensä ihmisten vapaat sijoittuvat sinne joulun jälkeiselle viikolle, ei ennen joulua.
Yleensä ihmisten vapaat sijoittuu siihen, johon he ne haluavat. Itse en ole koskaan pyytänyt välipäiviä vapaaksi. Ohis
Jos tähän asti aina on ollut sukujoulu ja mies haluaisi jo jotain muuta, niin välillä voisi olla hyvä toteuttaa myös miehen toiveet.
Joulunpyhinä on monta päivää vapaata, onnistuuko molemmat?
Vierailija kirjoitti:
Mökkijoulu kumppanin kanssa kahden.
Kumppanin kanssa saa 70+ eläkeläinen olla päivät pitkät, joten minulle olisi kauhistus, jos vielä joulukin pitäisi viettää kahdestaan jossain mökissä. Ei kiitos! Mieluummin olen yksin kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumppanin kanssa saa 70+ eläkeläinen olla päivät pitkät, joten minulle olisi kauhistus, jos vielä joulukin pitäisi viettää kahdestaan jossain mökissä. Ei kiitos! Mieluummin olen yksin kotona.
Minkä ihmeen takia olet yhdessä ihmisen kanssa, jonka seurassa et halua viettää aikaa? Mulle oma kumppani on kaikessa ykkönen, paras kaveri ja rakastaja. Yhdessä ollaan oltu jo liki 30 vuotta ja taatusti valitsen aina mieluiten hänet seuraksi.
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan näin. Jouluviikoksi mökille kun on hyvä mökki tarjolla halpaan hintaan ja uutena vuotena tai loppiaisena voi viettää aikaa lapsien kanssa. Ap voi järkätä hienon loppiaispäivällisen jonne kutsuu kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ihmeen takia olet yhdessä ihmisen kanssa, jonka seurassa et halua viettää aikaa? Mulle oma kumppani on kaikessa ykkönen, paras kaveri ja rakastaja. Yhdessä ollaan oltu jo liki 30 vuotta ja taatusti valitsen aina mieluiten hänet seuraksi.
Me ollaan oltu yhdessä yli 30 vuotta, mutta ei puoliso kyllä kaikessa lasten ohi mene.. ap
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti ei. Miehellä ei ole kaikki pyhät vapaata, eikä lomatoive jouluviikolle mene muutenkaan välttämättä läpi. Ap
Vierailija kirjoitti:
Jos tähän asti aina on ollut sukujoulu ja mies haluaisi jo jotain muuta, niin välillä voisi olla hyvä toteuttaa myös miehen toiveet.
Toisaalta näinkin. Joulua on aiemmin muokkailtu miehen toiveiden mukaan, mutta kuitenkin pääasiassa sukujoulussa. Tämä nyt eka kerta kun hän haluaisi olla kokonaan muualla. Tosin, alkuperäisen ajatuksen mukaan nimenomaan yhdessä lasten kanssa, joka ei nyt toteudukaan. Olen itse kallistumassa siihen että sukujoulu koska lapset menee sinne. Ja mökkiviikko sitten myöhemmin. Ap
Vierailija kirjoitti:
Olen itse kallistumassa siihen että sukujoulu koska lapset menee sinne. Ja mökkiviikko sitten myöhemmin.
Tämä.
Yllättävää kuinka monella mies menee lasten edelle! Yksi kommentoi ettei kukaan ole parempaa seuraa kuin mies niin onko teillä lapsia?
Vierailija kirjoitti:
Yllättävää kuinka monella mies menee lasten edelle! Yksi kommentoi ettei kukaan ole parempaa seuraa kuin mies niin onko teillä lapsia?
Me pidetään perheen kesken pikkujoulut pitkän kaavan mukaan, koska tänä vuonna päätettiin jouluna lähteä etelän lämpöön ja vain yksi lapsista perheineen lähtee mukaan. Joskus näinkin, perhejouluja on vietetty 39 vuotta.
Jouluperinteitä voi muuttaa ja jakaa myös pikkujouluksi, loppiaislounaaksi yms. Vain mielikuvitus on rajana. Lapsenne ovat niin isoja, että pitäisi jo osata viettää ihan omaakin joulua ja harjoitella sellaista. Eli minä menisin Lappiin puolison kanssa vaihtelun vuoksi. Toivon mukaan kyse ei ole perheenne viimeisestä joulusta, joita voi sitten jatkaa jos vieroitusoireet ovat Lapissa liian kovat kahden kesken.
Teette tietenkin niinkuin sinä haluat.
Vierailija kirjoitti:
Jouluperinteitä voi muuttaa ja jakaa myös pikkujouluksi, loppiaislounaaksi yms. Vain mielikuvitus on rajana. Lapsenne ovat niin isoja, että pitäisi jo osata viettää ihan omaakin joulua ja harjoitella sellaista. Eli minä menisin Lappiin puolison kanssa vaihtelun vuoksi. Toivon mukaan kyse ei ole perheenne viimeisestä joulusta, joita voi sitten jatkaa jos vieroitusoireet ovat Lapissa liian kovat kahden kesken.
Saattaa olla vanhemmiltani, tai toiselta, viimeinen. Noissa pikkujouluissa ym on se hankala, että asumme kaikki eri paikkakunnilla. On useita vuorotyötä tekeviä ym. Eli vaikka joululle saa järjestettyä kaikki yhteen, ei se välttämättä muulloin onnistu.
Tiedän hyvin että jossain kohtaa lapset varmasti haluaa alkaa viettää omia jouluja. Sitten mekin vietämme omia. Nyt vielä yhteisiä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Teette tietenkin niinkuin sinä haluat.
Minulla ei tietenkään ole mitään sitä vastaan, jos mies menee mökille. Ap
Tässä kohtaa kiitän, ettei ole miestä, jonka vuoksi pitäisi aloittaa vääntämään joulusta jo syyskuussa.
Miehen suvun joulu -vaihtoehtoa ei ole. Ap