Kaksin puolison kanssa jouluksi vuokramökkiin, vai omien lasten kanssa sukujoulua viettämään?
Meille tarjottiin tuttua edullista mökkiä Lapista jouluksi. Ollaan toivottu rauhallista joulua vain omien 20-27v lasten + heidän kumppaneiden kanssa ja ehdotettiin tätä lapsille. Lapsilla ei siinä kuitenkaan ole lomaa, eivätkä halua lähteä jouluna niin kauas. He haluavat mennä sukujoulua viettämään, kuten ollaan aina oltu.
Mies haluaisi mennä mökille sitten kaksin. Minä taas luulen että jouluna harmittaa kun omat lapset ei ole paikalla, vaan kaukana omien vanhempieni, sisarusteni ja heidän lastensa ja lastenlasten kanssa. Muut sukulaiset ei niin tärkeää ole, omat lapset kyllä.
Miten sinä valitsisit?
Kommentit (112)
No anna sen miehen mennä mökille yksin. Sitä nautittavampaa.
Minä valitsisi omat lapset, aina. Mikä estäisi olemasta lasten kanssa aaton ja lähtemään sitten kahdestaan mökille?
Mä valitsisin lapset. Olen toki viettänyt pari joulua ihan yksinkin lasten ollessa isällään mutta kyllä mä mieluiten vietån jouluni lasten kanssa. Miehen kanssa ehtii mökkeillä muulloinkin
Sukujoulu ehdottomasti. Yksikään miesmaapallolta ei saisi mua viettämään joulua kahden kanssaan.
Lasten kanssa joulu ehdottomasti. Koskaan lapset eivät kasva niin aikuisiksi, etteivätkö he halua viettää joulua äidin kanssa. Ukkelin kanssa voi viettää aikaa muulloin.
Erikoista, että edes mietit. Tietenkin lasten kanssa joulu.
Varmaan sukujoulu miehen suvun kanssa, koska kaikesta päätellen sukujoulut on tähän asti vietetty sinun vanhemmillasi, joilla oletusarvoisesti on ikää jo lähemmäs 80 v.
Minä valitsisin kummatkin. Aatto ja ehkä vielä joulupäivä lasten ja sukulaisten kanssa ja tapanina sitten mökille jossa vietetään välipäivät rauhassa joulusta toipuen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa kyllä vanhemmilla olla iso talo,et sinne mahtuu noin paljon majoittumaan.
Miksi kaikki majoittuisivat heillä?
Meillä kaikki menevät koteihinsa, asutaan pk-seudulla, kaikki synnytty täällä.
Ei ole lasten kanssa yhdessä vietetty joulua sen jälkeen kun tulivat perheellisiksi. Käyvät kyllä sitten pyhinä, mutta harvoin kaikki samaan aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Minä valitsisi omat lapset, aina. Mikä estäisi olemasta lasten kanssa aaton ja lähtemään sitten kahdestaan mökille?
Vaikkapa aikataulu. Ei sinne Lapin mökille tunnissa hurauteta.
Mökille tietysti, sitten sopivassa kohdassa Teams- tms puhelu lapsille jossa toivotellaan glögimukit käsissä hyvät Joulut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikkapa aikataulu. Ei sinne Lapin mökille tunnissa hurauteta.
Ei kai se päivästä riipu että kauanko sinne kestää.
Ja yleensä ihmisten vapaat sijoittuvat sinne joulun jälkeiselle viikolle, ei ennen joulua.
Vierailija kirjoitti:
Minä valitsisin kummatkin. Aatto ja ehkä vielä joulupäivä lasten ja sukulaisten kanssa ja tapanina sitten mökille jossa vietetään välipäivät rauhassa joulusta toipuen.
Jouluaatto on tänä vuonna keskiviikkona ja Lapin mökkien vuokra-aika on lauantaista lauantaihin. Ei jää hirveästi aikaa perillä jos tapaninpäivän viettää ensin autossa.
Vierailija kirjoitti:
Velat täällä eivät halua kuin OMAN agendansa mukaista elämää johon lapset eivät kuulu.
Mökkijoulu.
Itsekin menemmä jouluksi Ylläkselle. Hiihtoa ja laskettelemista siellä ja Levillä.
Tosin meillä toisinpäin ja olemme ne "lapset", eli 30-kymppisiä + oma jälkikasvu. Vaihtoehto olisi mennä juuri sukujoulua viettämään, mutta nyt toista vuotta putkeen valitsemme tämän. Jouluruuat "avaimet käteen" Jounin kaupalta oli viime vuonna 5/5. Ja oli aivan pirun hyviä vs. pelkät perinteiset sörsselit.
Tänä vuonnakin saa viikon vapaan siihen jouluun parilla lomapäivällä, niin todellakaan emme tuhlaa niitä sukulaisten kanssa. Alle viikoksi taas ei kannata täältä etelästä pohjoiseen lähteä.
Vierailija kirjoitti:
Se, että mökki olisi lauantaista lauantaihin, aatto on keskiviikkona ja matkaa yli 1000 kilometriä. Ap
Kyllä, ollaan aina oltu minun sukuni kanssa joulut, vain lahjojen jako kotona. Nyt olisin toivonut vain oman perheen joulua, mutta se ei nyt onnistu. Tottakai viihtyisin miehen kanssa mökillä kaksinkin, mutta jos ja kun lapset ovat sukujoulussa, niin heidän takiaan sinne menisin itsekin. Miehen kanssa sitten muulloin sinne mökille.
Miehelle se sukujoulu ei tosiaan ole tärkeä ja minuakin se välillä väsyttää. Mutta minulle on yllätys ettei mies halua jouluna olla lasten kanssa 😄 Minulle se on tärkeää. Ap