Ella Junnila ja Senni Salminen ovat häpeäksi suomen yleisurheilulle
Kommentit (95)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovat paikkansa näytöillä ansainneet,ei mulla muuta.
Vilauttaneet fittua?
Ai miehetkin?
Junnila ja valmentaja siis salasi vaivan valitsijoilta joka ei ollut ihan pieni , eihän sinne Tokioon muuten olis päässyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omia kannustetaan ja kehutaan vain kun menestyvät.
Suomalaiset kyllä osaa moittimisen.
Menkää ja tehkää itse prkl paremmin ja täydellisesti kun kerran ilmeisesti osaatte
Täytyy tunnistaa milloin urheilija rehellisesti yrittää kaikkensa ja on rehellinen myös yleisölle ja sitten taas milloin ei yritä kaikkeansa ja pimittää tiedon omasta loukkaantumisestaan jotta tulisi valituksi kisoihin
Onhan se noinkin, mutta jos esim. treenaat 4 vuotta joitain isoja mm-kisoja varten, ja sitten puoli vuotta ennen kisoja kerrot yleisölle, että nyt on jalka vähän kipeä, niin jääkin kisat väliin. Lienee aika kova kynnys heittää treenatut vuodet hukkaan, ja siksi yrittää kaikin keinoin pitää itsensä kunnossa ja kuntouttaa vammojaan viime metrille asti, jos mitenkään mahdollista.
Siinä urheilija punnitaan, onko moraaliltaan rehellinen muille vai pyrkiikö vilunkipelillä kikkailemaan itselleen kisapaikan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menkää ja tehkää itse prkl paremmin ja täydellisesti kun kerran ilmeisesti osaatte
Täytyy tunnistaa milloin urheilija rehellisesti yrittää kaikkensa ja on rehellinen myös yleisölle ja sitten taas milloin ei yritä kaikkeansa ja pimittää tiedon omasta loukkaantumisestaan jotta tulisi valituksi kisoihin
Onhan se noinkin, mutta jos esim. treenaat 4 vuotta joitain isoja mm-kisoja varten, ja sitten puoli vuotta ennen kisoja kerrot yleisölle, että nyt on jalka vähän kipeä, niin jääkin kisat väliin. Lienee aika kova kynnys heittää treenatut vuodet hukkaan, ja siksi yrittää kaikin keinoin pitää itsensä kunnossa ja kuntouttaa vammojaan viime metrille asti,
Siinä urheilija punnitaan, onko moraaliltaan rehellinen muille vai pyrkiikö vilunkipelillä kikkailemaan itselleen kisapaikan.
Vai onko siinä rajalla, että kisa voi onnistua tai olla onnistumatta. Siinähän sitten punnitset. Koita itse treenata 4 vuotta jotain kisaa varten ja sitten jäät kisasta pois.
Miksi Junnila edes lähti kisoihin, vaikka jalassa oli (kuulemma) vamma - uskomatonta itsekritiikin puutetta ja röyhkeyttä. Ja Junnilahan on sarja-alisuorittaja muutenkin, joten häntä ei olisi edes pitänyt valita kisoihin. Junnilan sijaan kisoihin olisi pitänyt valita nuori Ella Mikkola, joka olisi saanut hyvää kokemusta isoista kisoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se noinkin, mutta jos esim. treenaat 4 vuotta joitain isoja mm-kisoja varten, ja sitten puoli vuotta ennen kisoja kerrot yleisölle, että nyt on jalka vähän kipeä, niin jääkin kisat väliin. Lienee aika kova kynnys heittää treenatut vuodet hukkaan, ja siksi yrittää kaikin keinoin pitää itsensä k
Ei voi piiloutua sen taakse että pohtisi voiko kisa onnistua vai ei. Itse olisin moraalisesti rehellinen. Mutta jokainen toimii siten kuinka parhaaksi näkee. Junnila toimi omalla tavallaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tän voi poistaa...
Junnila ja Salminen pitäisi poistaa.
Se Salminen poistuu ainakin vähäksi aikaa. Se on nu*sinut eukkonsa kanssa ja nyt on baby tulossa.😄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä sinä olet hyvä?
Ammattilaisen tulee olla ammattitasoinen, oletko itse valmis maksamaan autonkorjaajasta tai putkimiehestä joka ei oikein nyt osannutkaan hommaa, mutta nostaa kyllä 3 kertaisen palkan muihin verrattuna, siitä tässä on kyse.
Autonkorjaaja ja putkimies eroavat ammattina urheilijasta siinä mielessä, että ne eivät ole kilpailullisia. Autonkorjaajalta ja putkimieheltä oletetaan jotakin tiettyä osaamistasoa, joka riittää yleisten vikojen korjaamiseen ja harvinaisempien tapausten selvittämiseen. Urheilijalta taas ei odoteta mitään absoluuttista osaamistasoa, vaan hänen tulisi olla parempi kuin muut urheilijat. Koska urheilijan suorituskyky oletettavasti vaihtelee, on urheilijoiden palkkaus ehkä tässä mielessä hieman monimutkaisempaa ja riskialttiimpaa kuin ei-kilpailullisten alojen ammattilaisten palkkaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se noinkin, mutta jos esim. treenaat 4 vuotta joitain isoja mm-kisoja varten, ja sitten puoli vuotta ennen kisoja kerrot yleisölle, että nyt on jalka vähän kipeä, niin jääkin kisat väliin. Lienee aika kova kynnys heittää treenatut vuodet hukkaan, ja siksi yrittää kaikin keinoin pitää itsensä k
Ei voi piiloutua sen taakse että pohtisi voiko kisa onnistua vai ei. Itse olisin moraalisesti rehellinen. Mutta jokainen toimii siten kuinka parhaaksi näkee. Junnila toimi omalla tavallaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovat paikkansa näytöillä ansainneet,ei mulla muuta.
Vilauttaneet fittua?
Ai miehetkin?
Todennäköisesti kun ei tuon erityisemmin pärjää.
No eipä näissä kisoissa ole juuri suomalaisia onnistumisia nähty.
Alisa Vainio onnistui maratonilla hienosti.
Ilona Mononen teki SE:n, joten tasolleen ok. Ikävä kyllä, vauhdista puuttuu parikymmentä sekkaa,
Naisaitajuoksijat pääsivät nipin napin alkueristä jatkoon, mutta kun nopeudesta puuttuu 100 metrin matkalla
sellainen reilu puoli sekuntia, on turha rakennella pilvilinnoja finaalista ja menestyksestä.
Keihäs"miehillä" on kaikenlaisia hassuja tuntemuksia ja siksi ei ole voinut oikein harjoitella heittämistä ja
näilläkin puuttuu mitasta toistakymmentä metriä.
Mutta kiva instagramiin laitella kuvia.
Ella Junnila ja Wilma Murto ovat ihanan oloisia ihmisiä, mutta jotenkin on neste kihahtanut otsaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se noinkin, mutta jos esim. treenaat 4 vuotta joitain isoja mm-kisoja varten, ja sitten puoli vuotta ennen kisoja kerrot yleisölle, että nyt on jalka vähän kipeä, niin jääkin kisat väliin. Lienee aika kova kynnys heittää treenatut vuodet hukkaan, ja siksi yrittää kaikin keinoin pitää itsensä kunnossa ja kuntouttaa vammojaan viime metrille asti, jos mitenkään mahdollista.
Vaikka tietää varsin hyvin, ettei ole mahdollisuutta menestyä edes terveenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tän voi poistaa...
Junnila ja Salminen pitäisi poistaa.
Se Salminen poistuu ainakin vähäksi aikaa. Se on nu*sinut eukkonsa kanssa ja nyt on baby tulossa.😄
Ku lepakot pilukoi, ni kah lapsha siit tulloo.
Mutta eikun perustamaan patsas Nykäselle, joka oli vaimojen hakkaaja ja alkoholisti ? Näytteli itseään strippari klubilla ja lauloi surkeasti, mutta siis todellakin mies urheilijat nousuun? Tai kuka oli siellä bensa asemalla huumekauppoja tekemässä, että kyllä se oli vain mies urheilija. Ja mitä tekevät nämä naisten urheilussa miehet, kun nainen on vain jokin nyrkkeily säkki miehille, jos indentifoituu vain naiseksi mukamas, siis nyrkkeilyssä? Mitä vielä miesten urheiluun kuuluu nykyään?
Vierailija kirjoitti:
Junnila ja valmentaja siis salasi vaivan valitsijoilta joka ei ollut ihan pieni , eihän sinne Tokioon muuten olis päässyt.
Junnila näytti rämemajavan, että tämmöttii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika ontuva vertaus kieltämättä. Mitään vastuuta ei urheilijalla ole vaikka apurahaa saa.
Ihmettelen myös miksi Wilma Murto on valittu kisoihin. Aivan keskenkuntoinen eikä mitään palaa karsinnassa.
Totta. Saga Andersson kyllä vaikutti siltä kuin olisin MM-kultaa voittanut vaikka karsiutui karsinnassa