Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä ajattelisitte kun ex "piilokyttää"?

Vierailija
18.09.2025 |

Eli erottu on jo muutama vuosi sitten. Mies käytti henkistä, taloudellista ja fyysistä väkivaltaa. Hyvä kun olen edes jotenkin toimintakuntoinen, vaikka fyysiset vammat ovat johtaneet jopa alan vaihtoon työssä. Aluksi mies oli muutaman kk hiljaa ja ajattelin, että pääsin hänestä lopullisesti eroon. Sitten alkoi soittelu ja viestittely. Kaava oli aina viesteissä sama, eli ensin jotain kuinka on huolissaan ja kun en vastannut, niin haukkui kirosanoin terästettynä. En estänyt viestejä enkä soittoja, koska pakkohan niitä oli tarkkailla, että tiesin kuinka vaarallinen tämä milloinkin on. Viestitulva yltyi sitten sellaisiin mittoihin ja kotirauhaakin rikottiin, että otin yhteyttä hänen lähisukulaiseen. Tämä kävi kovistelemassa miestä ja yhteydenotot loppuivatkin. Nyt mies on alkanut ilmestyä lähelläni oleviin kauppoihin, kun olen ollut niissä ostoksilla. Auton on ajanut aina aivan kiinni omaani, tai lähimpään vapaaseen paikkaan, että varmasti tiedän, että hän on tullut tarkoituksella. Tiedän, että mies vetoaisi liikkumisvapauteen ja että häntä ei voi kieltää käymästä kaupassa ja että minä olen vainoharhainen. Mitä te tekisitte tai olette mieltä? Onko tämä normaalia käytöstä? Pelkäisittekö jotain? Onko mielestänne uhkailua?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhdy tilaamaan ruoat kotiin ja nauti ajatuksesta, että siellä se hullu etsii sinua parkkipaikoilla. 

Vierailija
2/21 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ryhdy tilaamaan ruoat kotiin ja nauti ajatuksesta, että siellä se hullu etsii sinua parkkipaikoilla. 

Iseasiassa tämä on ihan hyvä ehdotus. 

Ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysytkö ihan tosissasi onko tuo normaalia käytöstä?

Mies on umpihullu ja vaikuttaa vaaralliselta. Ihan ensimmäisenä hakemaan lähestymiskieltoa.

Vierailija
4/21 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtaisin puhelinnumeroa.

Jos mahdollista muuttaisin kauemmas.

Häirinnästä ja uhkailusta ilmoitus poliisille.

Säästä viestit. Pidä päiväkirjaa stalkkamisesta.

Älä tapaa häntä kaksin.

Vierailija
5/21 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pelkäisin. Ei ole normaalia, vaan sairaan ihmisen toimintaa.

Vierailija
6/21 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos blokkaat hänet, mitä tapahtuu?

Vierailija
7/21 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies on umpihullu ja vaikuttaa vaaralliselta. Ihan ensimmäisenä hakemaan lähestymiskieltoa.

Valitettavasti itsellä jo herää epäilyksiä, että kuvittelenko vain, koska eihän tällaista usko edes todeksi. Suoraan sanottuna minusta on tuntunut kuin olisin kauhuelokuvassa kun olen paennut kaupasta nähdessäni hänet ja sitten auton omani vieressä parkkipaikalla. 

Ap.

Vierailija
8/21 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkisin autoni, ettei ole gps-jäljitintä. Miten muuten mies osuu aina samaan aikaan parkkiin ja kauppaan?

Vierailija
9/21 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti itsellä jo herää epäilyksiä, että kuvittelenko vain, koska eihän tällaista usko edes todeksi. Suoraan sanottuna minusta on tuntunut kuin olisin kauhuelokuvassa kun olen paennut kaupasta nähdessäni hänet ja sitten auton omani vieressä parkkipaikalla. 

Ap.

Ymmärrän, että noin järkyttävä ja traumaattisen suhteen jälkeen on oma mieli niin sekaisin, että on vaikea vetää rajaa siihen mikä on normaalia ja mikä ei. Maailmankuva muuttuu väkisin sairaaksi kun elää sairaassa suhteessa.

Realiteettia kannattaa testata miettimällä tuollaisissa tilanteissa sitä mitä sanoisit tai tekisit jos joku sinulle rakas ja tärkeä ihminen olisi samassa tilanteessa exänsä kanssa.

Pidä itsesi turvassa <3

Vierailija
10/21 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen estänyt hänet puhelimessa jo silloin kun hänen lähisukulainen sai hänen käytöksensä tietoonsa. Mitään sos.median juttuja minulla ei ole. Mutta nyt on alkanut tämä "ilmestyminen". Hän on varmaankin keksinyt, että siitä häntä ei voi syyttää, mutta minulle tulee painajaismainen pelon tunne. 

Ap.

Vierailija
11/21 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen estänyt hänet puhelimessa jo silloin kun hänen lähisukulainen sai hänen käytöksensä tietoonsa. Mitään sos.median juttuja minulla ei ole. Mutta nyt on alkanut tämä "ilmestyminen". Hän on varmaankin keksinyt, että siitä häntä ei voi syyttää, mutta minulle tulee painajaismainen pelon tunne. 

Ap.

Ihan syystäkin. Ei ole normaalia.

Vierailija
12/21 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auto, numero ja osoite vaihtoon

Vierailija
13/21 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos muutat  tai teet muita muutoksia, niin googleta TURVAKIELTO 

"Jos sinulla on perusteltu syy epäillä, että sinun tai perheesi turvallisuutta uhataan, voit hakea Digi- ja väestötietovirastolta turvakieltoa. Voit hakea turvakieltoa myös perheenjäsenillesi. 

Kun sinulla on voimassa turvakielto, osoite-, asuinpaikka- ja kotikuntatietojasi ei luovuteta väestötietojärjestelmästä muille kuin sellaisille viranomaisille, jotka saavat käsitellä turvakiellon alaisia tietoja. Näiden viranomaisten tehtävä on edelleen varmistaa, etteivät ne henkilötietojasi käsitellessään luovuta niitä ulkopuolisille.

Ohjeet hakemiseen ja tarkemmat tiedot turvakiellon vaikutuksista löydät Digi- ja väestötietoviraston sivuilta."

Vierailija
14/21 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyisin, että seuraatko minua.

Vierailija
15/21 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen vanhaan nämä vainoajat käytiin pieksämällä porukalla. Nykyään saavat temmeltää rauhassa ja on jopa ihan ylpeilyn aihe joillekkin vainota.

Vierailija
16/21 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen vanhaan nämä vainoajat käytiin pieksämällä porukalla. Nykyään saavat temmeltää rauhassa ja on jopa ihan ylpeilyn aihe joillekkin vainota.

*Pieksämässä

Vierailija
17/21 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihtaisin puhelinnumeroa.

Jos mahdollista muuttaisin kauemmas.

Häirinnästä ja uhkailusta ilmoitus poliisille.

Säästä viestit. Pidä päiväkirjaa stalkkamisesta.

Älä tapaa häntä kaksin.

Tässähän se olikin. Paitsi tuon viimeisen muuttaisin muotoon Älä tapaa.

Vierailija
18/21 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

*Pieksämässä

Oon määkin käyny Piaksamäjellä

T:Urpo

Vierailija
19/21 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutkisin autoni, ettei ole gps-jäljitintä. Miten muuten mies osuu aina samaan aikaan parkkiin ja kauppaan?

Jos löytyy laite voit ujuttaa sen vaikka jonkin pitkämatkan rekan kyytiin.

Vierailija
20/21 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/10 jämänaisten probleemat