Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkokeilua halutaan jatkaa, koska heidän mielestä on huono jos olen kotona

Vierailija
18.09.2025 |

Työkokeilun tehtävä on vain kokeilla alaa ja aika piankin jo selviää aiotaanko palkata. Mua ei aiota palkata, mutta en halua jatkaa ilmaistöitä. Olen nähnyt jo alan ja työtehtävät. Tuntuu hyväksikäytetyltä, että siellä vaan pitäisi jatkaa ja eivät palkkaa. Hyvin voin olla kotona. Vapaa-ajalla herään klo. 7 ja puuhailen ja siivoilemaan paljon, että kyllä tekemistä riittää kotonakin ja sillon just paremmin jaksaa etsiä töitä. Työkokeilussa väsyn helpommin, enkä jaksa etsiä töitä, eikä välttämättä ylimääräistä jaksamista ole. En ymmärrä, mikä siinä kotona olemisessa on, niin kamalaa. En kyllä varmasti mene enää ikinä työkokeiluihin, kun kerran menet, niin on vaikea päästä sieltä pois, kun haluavat vain jatkaa ja jatkaa sopimusta, vaikka ei aikomustakaan palkata

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös Huom. Jokaista alaa voi kokeilla, vaan 6kk,joten ei sitä kannata tuhlata samaan paikkaan muutenkaan

Vierailija
2/23 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus, jopa kotona on enemmän tekemistä, kuin työkokeilussa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

He luulevat, että menet huonoon kuntoon, jos olet vaan kotona. Mutta ei kaikki mene välttämättä

Vierailija
4/23 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
5/23 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No me veronmaksajat ei haluta maksaa sulle siitä että puuhailet ja siivoilet kotonas.

Vierailija
6/23 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo pakko jatkaa, jos et halua

Vierailija
7/23 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No me veronmaksajat ei haluta maksaa sulle siitä että puuhailet ja siivoilet kotonas.

Jos ei töihin pääse, niin on pakko olla kotona ja minä en enää mene ilmaistöihin, niin valitettavasti joudutte maksamaan

Vierailija
8/23 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluattepa. Itse olen ollut 20 vuotta kotona puuhailemassa, eikä ole aikomustakaan ollut mennä ilmaiskokeiluihin. Harmittaako?

Vierailija
9/23 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja me työkokeilijat vaadimme tasa-arvoa, että jokainen palkansaaja muutetaan työkokeilijaksi ja palkka otetaan pois ja saadaan samalla suuret säästöt.

Pitääkö teidän mielestä todella vaikkapa kahden samaa työtä tekevät saada työstä täysin eri korvaus, toiselle joku 4 tonnia kuussa ja toiselle 9e per päivä?

Vierailija
10/23 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet kotona, yrittäjä tai kunta ei saa ilmaista orjaa. 

Vierailija
11/23 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja me työkokeilijat vaadimme tasa-arvoa, että jokainen palkansaaja muutetaan työkokeilijaksi ja palkka otetaan pois ja saadaan samalla suuret säästöt.

Pitääkö teidän mielestä todella vaikkapa kahden samaa työtä tekevät saada työstä täysin eri korvaus, toiselle joku 4 tonnia kuussa ja toiselle 9e per päivä?

Just näin. Ärsyttää raataa niska limassa, kun ite saa vaan 9€ ja sekin menee osittain matkoihin ja toiset saa paljo enemmän, eivätkä edes välttämättä raada, niin kuin minä

Vierailija
12/23 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko työkokeiluun pakko suostua? Miten TE-toimisto suhtautuu jos kokeilua ei halua jatkaa, voiko tulla karenssi? 

Minulle alettiin jo ensimmäisellä kerralla kovasti tuputtamaan mm. työkokeilua, mutta sanoin kyllä ihan selvästi, että ensisijaisesti etsin työtä josta saa palkkaa. 

Vierailija
13/23 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mä en ainakaan halua maksaa siitä, että ap joutuu menemään ja olemaan jossain pilipalipaikassa nöyryytettävänä 9e/ päivä, jos hänellä on jotain järkevää ja oikeaakin tekemistä kotona. Halvemmaksihan se tulee, jos ap on kotona, niin ei mene sitä 9e joka päivä.

Vierailija
14/23 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet kotona, yrittäjä tai kunta ei saa ilmaista orjaa. 

Ei sitä ihan noin vaan yrittäjäksi aleta

Vierailija
15/23 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko työkokeiluun pakko suostua? Miten TE-toimisto suhtautuu jos kokeilua ei halua jatkaa, voiko tulla karenssi? 

Minulle alettiin jo ensimmäisellä kerralla kovasti tuputtamaan mm. työkokeilua, mutta sanoin kyllä ihan selvästi, että ensisijaisesti etsin työtä josta saa palkkaa. 

Painostavat jatkamaan tai menemään, jonnekin muualle. Eivät hyväksy, että kotiin jäisi. Kun on suorittanut työkokeilu sopimuksen loppuun, niin ei pitäisi karenssia tulla. Kun työkokeilu on jo loppunut ja kun uutta sopimusta ei tee

Vierailija
16/23 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis työkokeilu kestää  6 kuukautta? Kaveri oli työkokeilussa, oli vielä valmistunut sille alalle eli saivat ammattilaisen tavallaan ilmaiseksi. Tokihan töissäkin oppii mutta yritys oli pieni joten heillä ei olisi ollut edes varaa palkata siihen ketään. Nyt saivat ilmaiseksi. Ihmettelin kun eikö työkokeilu pitäisi olla sellaiselle alalle mihin ei ole valmistunut???

Vierailija
17/23 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mä en ainakaan halua maksaa siitä, että ap joutuu menemään ja olemaan jossain pilipalipaikassa nöyryytettävänä 9e/ päivä, jos hänellä on jotain järkevää ja oikeaakin tekemistä kotona. Halvemmaksihan se tulee, jos ap on kotona, niin ei mene sitä 9e joka päivä.

Ap kiittää

Vierailija
18/23 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

He luulevat, että menet huonoon kuntoon, jos olet vaan kotona. Mutta ei kaikki mene välttämättä

Kotona voi hyvin, mutta holhous yhteiskunta ilmais töineen tuhoaa ihmisen omanarvon tunteen!! Miksi helvetti tälle ei kukaan mitää tee, missä on asianajajat jotka haastaa valtion kaikesta tästä mielettömyydestä, koko Suomen kansan puolesta?! Orja ja -pakkotyö on kielletty EU:n oikeusasia kirjassa! 

Vierailija
19/23 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se työttömän saama 9 euroa on pikkumeno siihen verrattuna, mitä yhteiskunnan verovaroilla maksetaan kaikkien kerrannaiskustannusten myötä työttömien "osallistumispalveluiden" järjestämisestä.

Ei kukaan työttömiäkään ilmaiseksi kyykytä.

Vierailija
20/23 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis työkokeilu kestää  6 kuukautta? Kaveri oli työkokeilussa, oli vielä valmistunut sille alalle eli saivat ammattilaisen tavallaan ilmaiseksi. Tokihan töissäkin oppii mutta yritys oli pieni joten heillä ei olisi ollut edes varaa palkata siihen ketään. Nyt saivat ilmaiseksi. Ihmettelin kun eikö työkokeilu pitäisi olla sellaiselle alalle mihin ei ole valmistunut???

No mutta tuonhan voi laittaa CV een työkokemukseksi omalta alalta. Minusta hyvä juttu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kahdeksan