Miksei työttömät tee pimeitä töitä?
Pelkäättekö kiinni jäämistä. Pimeitä töitä on vaikka kuinka paljon. Vaatii vähän kyselyä tutuilta ja kavereilta. Parempi se on kuin makailu kotona.
Kommentit (50)
Ne ovat yleensä sellaisia töitä joita en kykene tekemään sairauden takia.
Miksi ap yllytät ihmisiä rikokseen? Rikokseen yllyttäminen on rikos. Joutaisit itse vankilaan.
Siksi, ettei tässä maassa voi enää luottaa kenenkään.
tekisin mutten tiedä mitä tekisin
Suurin osa tekeekin mutta luulitko että kailottavat sitä ääneen? Eivät todellakaan. Työn perään uliseminen julkisesti on hyvä "peitekeino" pimeille teille.
Olin itsekin pimeästi töissä kun olin työttömänä. Verottoman kännyyn 800-1500 €/kk työttömyyskorvauksen lisäksi auttoi kummasti pitämään talouden tasapainossa.
Mitä pimeitä töitä? Ihan rehellistä työntekoa ja palkka saadaan suoraan käteen rahana tai vastapalveluksena. Ei nyt joka hommaan tarvi verottajaa sekoittaa ja se saa kyllä osansa. Aiemmin tein paljonkin kun oli rahat tiukilla, nykyään enää aika vähän. Viimeksi kannentiivisteen vaihdon kaverin mersuun. Yleensä töitä on tarjonneet maanviljelijät tai muut yrittäjät.
Vierailija kirjoitti:
Miten niin ei tee? Minä ainakin teen ja nostan samalla ansiosidonnaista.
Tähän. En tiedä yhtään työtöntä joka EI tekisi pimeitä töitä. Siivousta, kodinhoitoa, vanhustenhoitoa, autonkorjausta, eläintenhoitoala, lastenhoitoa, rakennustöitä, metsänistutusta, marjanpoimintaa jne.
Mummoani auttaa työtön joka saa siitä korvauksen pimeänä. Kunnallista kodinhoitoa ei paikkakunnalla ole ja yksityinen kotipalvelu edes palvelusetelillä on sikakallista ja sitä saa tyyliin 3 tuntia viikossa.
Pimeitä töitä on hurumycket. Ne pitää vaan hoksata.
Vierailija kirjoitti:
Laitoin piruuttani joskus facebookkiin ilmoituksen että etsin pimeitä raksatöitä en jaksa enää makoilla kotona. Joku nainen lähetti viestin että sillä olisi töitä kun sen talo pitäisi maalata. Kuulemma yritys ottaisi 16000 euroa sen talon maalaamisesta. Sanoin sille hinnaksi noin 6500 euroa, sain palkkaa siitä 3000 euroa ja loput meni kuluihin ja välineisiin.
Me rapattiin aikoinaan kaverin talo ns. talkoilla. Meitä oli yhteensä neljä henkilöä oli hommissa. Saksilava saatiin lainaksi, laastiruisku vuokrattiin. Koneisiin ja laastiin meni kolme tuhatta euroa. Rappausfirma pyysi urakasta yli 20 tonnia ja myöhään syksyllä. Niin tehtiin itse kesälomilla. Viikko meni, välillä pari kuivattelupäivää. Tonni käteen ja ruuat, juomat ja saunat. Tosiaan kaveri pyysi kun ei muuten onnistunut. Se oli isoin urakka. Yleensä teen yksin jotain pikku juttuja.
Stasikoneistoa alkaa kovasti kiinnostamaan jos työttömällä on niin pienet tulot etteivät rahat heidän laskujensa mukaan riitä elämiseen, jolloin alkaa tutkinnat.
Eikö seksin ja huumeiden myynti ole useimmiten pimeää?