Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksei työttömät tee pimeitä töitä?

Vierailija
17.09.2025 |

Pelkäättekö kiinni jäämistä. Pimeitä töitä on vaikka kuinka paljon. Vaatii vähän kyselyä tutuilta ja kavereilta. Parempi se on kuin makailu kotona.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö heti ryhtyä rikolliseksi, kun on muutaman kuukauden ilman töitä?

Se, että siivoaa oman kotinsa vähän perusteellisemmin, ei ole pimeää työtä eikä laiskottelua.

Puhutaan sitten uudestaan, kun olet ollut useamman vuoden työttömänä.

Vierailija
22/39 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen jatkuvasti pimeitä. Lähden yöaikaan, tiettyyn aikaan, palaan epänormaaliin aikaan ja painun maan alle, lymyilen useissa eri osoitteissa, on kerrostaloo, rivarii ja OK-talo rantasaunalla. Välillä olen piilossa vain rantasaunassa ja pidän varsinaisen kiinteistön pimeenä. No ei mua vielä ole löydetty. Pidän mukanani aina myös kättä pidempää jos näitä perkeleen käryttäjiä tulee vastaan. Pam, ei käryttele enää kuin sätkää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan tietäisi, mistä sellaisia kysellä. Eri asia pikkupaikkakunnilla joo, mutta kun on aikuisena muuttanut pk-seudulle, kontaktit on hankittu lähinnä rehellisen työn kautta. En sinänsä paheksu etenkään tässä työttömyystilanteessa pimeän työn tekoa, mutta jos jäisin työttömäksi, ei olisi muuta vaihtoehtoa kuin yrittää löytää uusi työ.

Vierailija
24/39 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pimeitä töitä ja piilotyöpaikkoja. 

Vierailija
25/39 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myin marjoja torilla pimeästi. Läski-Herkko maksoi vain puolet sovitusta palkasta, eikä maksanut luvattuja lounaita. Varastim hänen rannekellon, joka paljastui väärennökseksi!

Olisin lyönyt nyrkillä päähän.

Vierailija
26/39 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä, työtön lähihoitaja, hoidan 2 sukulaistani ja saan palkan käteisenä. Vihaan Orpon hallitusta. En maksa veroja, niin kauan kuin Orpo on vallassa.

Vierailija
27/39 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitsi kasvattaa ja myy pilveä. Käteisenä noin 2000€ kuussa, eli ihan kivan elintason tolla saa.

Vierailija
28/39 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä, työtön lähihoitaja, hoidan 2 sukulaistani ja saan palkan käteisenä. Vihaan Orpon hallitusta. En maksa veroja, niin kauan kuin Orpo on vallassa.

Vierailija
29/39 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska valot on keksitty. 

Verottomana työskentely tietysti lisäisi konkurssien määrää ja se taas tekisi minut onnelliseksi.

Vierailija
30/39 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään hajua mistä sellaisia saisi. Ja miten sellaista kysyisi...

Vierailija
31/39 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Lisää vaan ihmisiä tekemään pimeästi töitä, niin oikeat työpaikat katoaa kokonaan.

Vierailija
32/39 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pimeä työ on nyt SE mikä kannattaa

Vierailija
33/39 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo. Lisää vaan ihmisiä tekemään pimeästi töitä, niin oikeat työpaikat katoaa kokonaan.

Päin vastoin! Pimeä työ lisää rahaa markkinoilla ja nostaa ihmisten ostovoimaa. Ei kukaan kuluta mitään Alepan palkoista, ei niillä makseta edes vuokria!

Vierailija
34/39 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti tekevät pimeitä töitä, koska nyt alettu aika tarkkaan syynäämään ihmisten tilejä ja rahaliikennettä. Minua kyrsisi kovaa,  jos joku kyyläisi jokaista ottoa ja panoa. Ovat liikaa lällättäneet ettei töihin kannata mennä, tuilla pärjää paremmin.

Vierailija
35/39 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako niitä pimeitä töitä suoraan pimeyden ruhtinaalta? 

Vierailija
36/39 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakkamiljonääri Rettigit kamppailevat teollisuuspohatta Etolan kanssa pankin omistajuudesta, panoksena on sadat miljoonat eurot. Pelkkiä pelimerkkejä! Silti on vaikea maksaa työntekijälle paria tonnia enempää kunnon työpanoksesta. Voisi köyhä saada liian helpon elämän, kun ei tarvitse jokaista euroa kalkuloida.

Vierailija
37/39 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittakaa tutut ja sukulaiset läpi. Kyllä joku aina tietää onko jollain töitä. Kyselkää rohkeesti niin minäkin olen tehnyt ja nykyään minulla on monia tuttuja jolta olen saanut jotain hommia. Ensi vuonna kela voi leikata 50% toimeentulotuest jos et noudata lakia eli sun pitää hakea ensisijaisesti työmarkkinatukea.

Vierailija
38/39 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän se avaaja taas hörisee? Hänellä ei taida olla ihan oikeaa käsitystä tästä maailmasta? Millä hän oikein luulee meidän elättävän perheemme ja perjantaipullomme? Joku Firma tekee pikku urakan  hintaan 60-100 euroa per tunti. Me teemme hommia ilman noita kuuluisia sivukuluja 20-30 Euroa per tunti, mutta eihän niistä passaa ääneen puhua, kun verottaja on heti kimpussa.

Vierailija
39/39 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hyväksy sellaisia.