Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa joku siedettävä tutustumistehtävä koulussa tai työpaikalla?

Vierailija
17.09.2025 |

Sellainen josta ei tuu aikuisille kiusallinen olo, mutta rikkoisi jäätä ja jokainen pääsisi esille.

Kommentit (107)

Vierailija
61/107 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neutraali missä ei tarvi kuin kertoa, että kuka on ja mitä tekee.

Ei tuolla tavalla tutustu ihmisiin. Vaikuttaa siltä, että haluat pitää etäisyyttä muihin. Mikä on täysin päinvastaista, mikä oli apn tarkoitus.

Vierailija
62/107 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

^ Tuo kuvajuttu on ihan ok  mutta ajattelitko leikelle itse lehdistä kuvia vai miten toteuttaisit? 

jostain netistä kopsaan kuvia wordille ja tulosta ne sekä leikkaan saksilla. 20 minsan juttu

Nyrkit viuhuu jo kättelyssä kun siitä koirankuvasta tapellaan.

<3<3<3<3<3 koirat

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/107 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viimeksi olin sellaisessa, jossa piti sanoa joku eläin, josta pitää tai johon jollain lailla samaistuu. Ei se ollut kiusallista, ja eläimiä on niin paljon, että ihan varmasti jokainen keksii jonkun.

Hei, olen Mervi ja samaistun p*rseeseen ammuttuun karhuun.

Vierailija
64/107 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mennään röökipaikalle röökille ja puhutaan pskaa.

Vierailija
65/107 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi helv*tti teidän kanssa :D

Vierailija
66/107 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset tutustuu toisiinsa jos tutustuu.Aikuisille ihmisille ei mitään tutustumisleikkejä ( ei myöskään lapsille).

Vierailija
67/107 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Idea ok, jos tämä on joku ylienergisten HR-osaajien ihana energiaboost-ryhmäkiva. Tässä oikeastaan ihana sama, mikä venytys-twist tehdään samalla kuin jokainen lausuu lennossa itsekeksimän runon ja eläytyy siihen kuin viimeistä päivää. Runossa pitää olla kaikki paikallaolijat ihania satuolentoja.

Muussa tapauksessa unohda. Mitä ketjua luin, niin aika kartalla ollaan.

Vierailija
68/107 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellainen, jossa jaetaan nimellä varustettu lappu jokaisesta osallistujasta. Kaikki kirjoittavat tähän jonkun (positiivisen) asian kys. henkilöstä. Jos ei ollenkaan olla tuttuja, niin se voi olla vaikka "ihana paita!" tai "vaikutat mukavalta". Lopuksi kaikki lukevat omasta lapusta kommentit ääneen.

Tämä on toiminut parissa tilaisuudessa, joissa osallistujia on ollut n. 10, osa ennestään tuttuja ja osa tuntemattomia keskenään. Kaikille jää hyvä mieli kun saa positiivisia kommentteja itsestään.

EI. Ei todellakaan. Olin itse aikoinaan kerran tuollaisessa, ja se ei ollut ollenkaan kiva juttu, kun siellä luki sitten pariin kertaan "hiljainen". WTF?! Positiivinen? Haista sanonko mikä! Ja varsinkin vieraat ihmiset ei voi mitenkää  keksiä tai saada mitään oikeasti positiivisi vastauksia, joista tulisi hyväkin mieli. Ja sitten jos siellä seassa on tuttuja keskenään, niin arvaapa vaan saako ne miljoona kertaa kivemmat laput luettavaksi?!!!!

Ja että vielä ääneen luetaan... 🤬🤬🤬

Vierailija
69/107 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Neutraali missä ei tarvi kuin kertoa, että kuka on ja mitä tekee.

Ei tuolla tavalla tutustu ihmisiin. Vaikuttaa siltä, että haluat pitää etäisyyttä muihin. Mikä on täysin päinvastaista, mikä oli apn tarkoitus.

No tutustuuhan. Tuosta on saa hyvin keskustelunaiheita sitten jatkoa jutustelua varten, jos haluaa. 

No voihan siihen vielä lisätä, että mikä eläin kuvaa itseä parhaiten ja miksi, jos kerta väen väkisin jotain pelleilyä on siihen lisättävä.

Eri

Vierailija
70/107 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista ei ole.

Vierailija
71/107 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellainen, jossa jaetaan nimellä varustettu lappu jokaisesta osallistujasta. Kaikki kirjoittavat tähän jonkun (positiivisen) asian kys. henkilöstä. Jos ei ollenkaan olla tuttuja, niin se voi olla vaikka "ihana paita!" tai "vaikutat mukavalta". Lopuksi kaikki lukevat omasta lapusta kommentit ääneen.

Tämä on toiminut parissa tilaisuudessa, joissa osallistujia on ollut n. 10, osa ennestään tuttuja ja osa tuntemattomia keskenään. Kaikille jää hyvä mieli kun saa positiivisia kommentteja itsestään.

Miten sille tuntemattomalle tyypille tulee hyvä mieli kehuista, joita kukaan ei tarkoita? 

Kehuminen on ihanaa ja jokaiselle on aina tullut ihan super hyvä mieli kun vähän vapautuu ja saa muilta kehuja! ;-)

Kehut ovat ihania, jos ne ovat aitoja. Tuollaisessa tilanteessa ei ole. Ja miten tuossa muka oppii ketään vierasta tuntemaan, kun se lukee sieltä omasta lapustaa vaan niitä: kiva paita, pitkä, ihanat hiukset, hiljainen jne????

Vierailija
72/107 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli kerran koulussa sellainen, että annettiin kaksi vaihtoehtoa ja porukka jakaantui kuvitellun keskiviivan vasemmalle ja oikealle sen mukaan, minkä itse valitsisi/mieluisin. Esim: kissa vai koira, kevät vai syksy, punainen vai sininen, uiminen vai kuntosali, pavut vai liha jne. Se oli oikeasti hauska ja rentouttava. Alkuun vetäjä huusi näitä ja sitten jokainen sai halutessaan itsekin keksiä sanapareja.

Ja jos ollaan ihan vieraita, niin jokaiselle oma nimikyltti rintaan vaikka hakaneulalla tai teipillä. Täällä oli idea niiden koristelusta omalla tavallaan, se oli kans hauska ja sen voisi ottaa tuohon lisäksi. Riittää ihan erivärisiä tusseja, jotain kuvia tms lisäksi.

OLE HYVÄ, AP. 

Vierailija
73/107 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus nuorena työntekijänä ollut firman (ihan sinänsä muuten asiallisissa ja sivistyneissä) juhlissa leikissä, jossa kontattiin pienryhmässä pitkin lattiaa (!?) ja mukaetsittiin jotakin, ja kaikki 100 muuta paikallaolijaa seurasivat ympärillä.

En edelleenkään tiedä, mikä idea siinä oli, mutta tuntui todella nöyryyttävältä. Olen miettinyt jälkikäteen, että olisinpa ollut rohkeampi ja omannut jonkinlainen itsekunnioituksen, ja sanonut ystävällisesti että senkun teette mutta minä en lattialle tule.

Kieltäytyninen voi näyttää tylyltä, mutta mietipä leikkiä osallistujan kannalta: mitään kamalampaa vaikea keksiä.

Muitakin on ollut, mutta ei noin pahoja, ja nekin onneksi max 2010 tienoilla. 10 vuoteen en ole enää näihin onneksi joutunut - varmaan siksi kun ymmärrys on lisääntynyt.

Ketjussa näkee, keillä on kokemusta että mikään tällainen ei toimi yhtään. Vaikka olisi joku kuvaselitys vain.

Vierailija
74/107 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen on toiminut aika hyvin, että ollaan ensin tutustuttu yhteen ihmiseen. Parin kanssa kaksistaan on ensin keskusteltu, tehty muistiinpanot tärkeimmistä asioista ja sitten listattu yhdessä, mitä yhteistä on parin kanssa.

Sitten vuorotellen jokainen pari esittelee toisensa muille. Niin, että jos olisin ollut vaikka Liisan pari, niin ensin Liisa esittelisi minut ja kertoisi jotain minusta, sitten minä esittelisin Liisan ja kertoisin hänestä jotain. Lopuksi kertoisimme, mitä meillä on yhteistä.

On vähän helpompi puhua ensin vain yhden oudon ihmisen kanssa, ja isolle joukolle on helpompaa esitellä toinen ihminen kuin itsensä. 

Vierailija
75/107 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ringissä kiertävä bongi on paras jäänrikkoja. T: Filosofian kandidaatti 74

Vierailija
76/107 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellainen on toiminut aika hyvin, että ollaan ensin tutustuttu yhteen ihmiseen. Parin kanssa kaksistaan on ensin keskusteltu, tehty muistiinpanot tärkeimmistä asioista ja sitten listattu yhdessä, mitä yhteistä on parin kanssa.

Sitten vuorotellen jokainen pari esittelee toisensa muille. Niin, että jos olisin ollut vaikka Liisan pari, niin ensin Liisa esittelisi minut ja kertoisi jotain minusta, sitten minä esittelisin Liisan ja kertoisin hänestä jotain. Lopuksi kertoisimme, mitä meillä on yhteistä.

On vähän helpompi puhua ensin vain yhden oudon ihmisen kanssa, ja isolle joukolle on helpompaa esitellä toinen ihminen kuin itsensä. 

No ei. Näissäkin on aina niitä, en nyt muista mitä sä teit tai missä asut. Ja oliko sun nimi ees Liisa vai Kalle... 🤦🏻🙄

Vierailija
77/107 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen joskus nuorena työntekijänä ollut firman (ihan sinänsä muuten asiallisissa ja sivistyneissä) juhlissa leikissä, jossa kontattiin pienryhmässä pitkin lattiaa (!?) ja mukaetsittiin jotakin, ja kaikki 100 muuta paikallaolijaa seurasivat ympärillä.

En edelleenkään tiedä, mikä idea siinä oli, mutta tuntui todella nöyryyttävältä. Olen miettinyt jälkikäteen, että olisinpa ollut rohkeampi ja omannut jonkinlainen itsekunnioituksen, ja sanonut ystävällisesti että senkun teette mutta minä en lattialle tule.

Kieltäytyninen voi näyttää tylyltä, mutta mietipä leikkiä osallistujan kannalta: mitään kamalampaa vaikea keksiä.

Muitakin on ollut, mutta ei noin pahoja, ja nekin onneksi max 2010 tienoilla. 10 vuoteen en ole enää näihin onneksi joutunut - varmaan siksi kun ymmärrys on lisääntynyt.

Ketjussa näkee, keillä on kokemusta että mikään tällainen ei toimi yhtään. Vaikka olisi joku kuvaselitys vain.

APUA tää konttaaminen :D ap

Vierailija
78/107 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli kerran koulussa sellainen, että annettiin kaksi vaihtoehtoa ja porukka jakaantui kuvitellun keskiviivan vasemmalle ja oikealle sen mukaan, minkä itse valitsisi/mieluisin. Esim: kissa vai koira, kevät vai syksy, punainen vai sininen, uiminen vai kuntosali, pavut vai liha jne. Se oli oikeasti hauska ja rentouttava. Alkuun vetäjä huusi näitä ja sitten jokainen sai halutessaan itsekin keksiä sanapareja.

Ja jos ollaan ihan vieraita, niin jokaiselle oma nimikyltti rintaan vaikka hakaneulalla tai teipillä. Täällä oli idea niiden koristelusta omalla tavallaan, se oli kans hauska ja sen voisi ottaa tuohon lisäksi. Riittää ihan erivärisiä tusseja, jotain kuvia tms lisäksi.

OLE HYVÄ, AP. 

Kiitos, nää vaikuttaa hyviltä     ap

Vierailija
79/107 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut tällaisessä. Mukana oli aivan tuntemattomia myös.

Osa pareista toimi hienosti!

Mutta oli myös pareja, joissa oli tullut jotakin väärinymmärryksiä, ja toinen esitteli sitten paristaan aivan vääriä tietoa kaikkien kuullen. Oli aika jännä tunnelma kun pari sitte korjasi, että öö joo ei todellakaan noin, vaan olen..

Sanoisin että riippuu porukasta, ehkä.

Vierailija
80/107 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

EI. Ei todellakaan. Olin itse aikoinaan kerran tuollaisessa, ja se ei ollut ollenkaan kiva juttu, kun siellä luki sitten pariin kertaan "hiljainen". WTF?! Positiivinen? Haista sanonko mikä! Ja varsinkin vieraat ihmiset ei voi mitenkää  keksiä tai saada mitään oikeasti positiivisi vastauksia, joista tulisi hyväkin mieli. Ja sitten jos siellä seassa on tuttuja keskenään, niin a

TÄMÄ! Kaikki muut saa jotain kivoja kehuja ja sitten se hiljainen: Ujo tai Hiljainen tai söpön kaino tms. Olen kyllä muutakin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kolme