Pitäisikö Suomessakin tapahtua z-sukupolven vallankumous niin kuin Nepalissa?
Tällä hetkellä z-sukupolvi on se jota on Suomessa kaikkein eniten kurmotettu ja jonka tulevaisuus näyttää pelkästään synkältä.
Kommentit (92)
Anna mun nauraa. Eihän nämä osaa käynnistää edes tiskikonetta saatikka vallankumousta.
Mitä ne tekisi vallalla? Vaatisis kaikenlaista, mutta unohtaisi, että jonkun pitää se kaikki maksaa. He eivät maksajiksi aio ryhtyä!
Juuri luin kauppalehteä, jossa taas setämies oli otsikoinut aiheen setämiehen asenteella.
Kyllä pitäisi.
Ne varmaan ahdistuisi pelkästä ajatuksesta eivätkä pystyisi.
Miksei Venäjällä ihmiset nouse vallankumoukseen ja vaadi demokratiaa? Meillä on Suomessa ihan hyvin toimiva demokratia. Jos hallitus syrjäytettäisiin, äänestäisin ihan samoin seuraavissa vaaleissa. Ja ehkä jopa vielä jyrkemmin.
🇺🇦🇮🇱
Suomessa olisi pitänyt toteuttaa x ja y -sukupolvien vallankumous viimeistään vuosituhannen vaihteessa.
Suurten ikäluokkien pumpulinpehmeä yli 20 vuotta kestävä eläkeikä viimeisteltiin valmiiksi ihan 2000-luvun alussa, eläkeindekseineen ja superkarttumineen.
Ketä vallankumous muka hyödyttää?
Vassareita ehkä korkeintaan.
Parempi kärsiä hiljaa kuin katua.
Vallankumous tyrehtyisi alkuunsa kun hallitus määräisi puhelinyhtiöt blokkaamaan Blueskyn puoleksi tunniksi. Kaikki kapinalliset tunkeilisivat ensiapuun hakemaan rauhoittavia vierotusoireisiinsa.
"Aivan kuin yhtäkkiä elämältäni olisi pudonnut pohja. Harhailin 15 minuuttia täysin vailla päämäärää elämässäni ja olin ensimmäistä kertaa yksin, omien ajatuksieni kanssa, miettimässä itse" kuvaa tilanteen vakavuutta ensiapuun hakeutunut kapinalliskomitean varapuheenjohtaja Jesmiina Alaräppänä-Gibburaculli
Vierailija kirjoitti:
Suomessa olisi pitänyt toteuttaa x ja y -sukupolvien vallankumous viimeistään vuosituhannen vaihteessa.
Suurten ikäluokkien pumpulinpehmeä yli 20 vuotta kestävä eläkeikä viimeisteltiin valmiiksi ihan 2000-luvun alussa, eläkeindekseineen ja superkarttumineen.
1970 ja 80-luvuilla syntyneet eivät olisi p*skoneet omien lastensa tulevaisuutta. Kultapossukerhoa ei lastenlasten tulevaisuus juuri kiinnostele.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1970 ja 80-luvuilla syntyneet eivät olisi p*skoneet omien lastensa tulevaisuutta. Kultapossukerhoa ei lastenlasten tulevaisuus juuri kiinnostele.
Miten paskottiin? Rakentamalla yksi maailman onnistuneimmista yhteiskunnista?
Z-sukupolvi ja vallankumous? Salli mun nauraa. Kun meitä milleniaalejakin viedään kuin pässiä narussa niin TIKTOK-sukupolviko nousee barrikaadeille rinta rottingilla vallankuomous hurmiossa. Justjust.
Suomessa 30% z-sukupolvesta on työkyvyttömyyseläkkeellä, miten ne johonkin vallankumoukseen pystyisi?
Vierailija kirjoitti:
Anna mun nauraa. Eihän nämä osaa käynnistää edes tiskikonetta saatikka vallankumousta.
He osaisivat uhota ja lietsoa kiukkua sosiaalisessa mediassa, mutta eivät uskaltaisi mennä ulos tekemään sitä vallankumousta.
En usko vallankumouksen olevan kyllin turvallinen tila GenZ:lle.
Suomella ei ole varaa olla koko maailman sosiaalitoimisto
Nepalilaisen tai kenenkään muun asia ei ole paasata kenellekään miten pitäisi elää.
Suhtautuminen materiaan ja rahaan, on jokaisen henkilökohtainen asia, kuten myös suhtautuminen henkisiin asioihin. Moraaliltaan terve osaa suhteuttaa asiat oikein, eikä kaikessa pidä olla vain ääripäitä.
Eräs nepalilainen tokaisi kerran: Ne on niin köyhiä siellä, mutta onnellisia.
Mitäköhön sillä ajoi takaa? En oikein tykkää siitä, jos tuollaista käytetään esimerkkinä siitä, että ole kiitollinen siitä, että on katto päällä ja ruokaa. Tai mene töihin pienelläkin palkalla iloisesti ja kiitollisena. Joillain ei ole ruokaa!
Vierailija kirjoitti:
Ketä vallankumous muka hyödyttää?
Vassareita ehkä korkeintaan.
Parempi kärsiä hiljaa kuin katua.
Kärsimys jalostaa ihmistä, josta ihminen on kiitollinen pidemmän päälle kärsittyyään ensin "minäminä kaikki mulle heti nyt" vieroitusoireet pois.
Sen jälkeen onkin huomattavasti helpompi hengittää.
Voin kuvitella sitä ahdistuksen määrää, kun poliisi ei tulisikaan kantamaan autoon vaan pitäisi itse keksiä, miten keskeltä Mannerheimintietä pääsee kotiin, kun bussit ei kulje eikä virkavalta auta.
Nepalissa z-sukupolvi kaatoi kommunistihallituksen.
Suomessa z-sukupolvi vaatisi kommunistihallitusta.