Päiväkotisijaisuuksia haetaan tunnin varoajalla
Miten ne kuvittelee, että ehdin syödä aamupalan ja etsiä kartasta päiväkodin? En voi ottaa noita sijaisuuksia vastaan
Kommentit (164)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Illalla pakkaa kaiken tarvittavan valmiiksi. Aamulla herää aikaisin ja tekee aamutoimet ja sitten odottamaan mahdollista työtarjousta.
Jos siitä huolimatta myöhästyy niin sitten myöhästyy, ei sille voi mitään.
Eikä se oma auto edes auta, koska ei ole välttämättä parkkipaikkoja kohteessa.
Bäää-äää.... Mikä lammas. Haluatko oikeasti palata 1900 luvun alkuun, jolloin aamuisin työläiset odottivat kenelle on töitä?
Miksi sinua ahdistaa noin paljon, että joku tekee vapaaehtoisesti keikkatyötä omilla ehdoillaan? Käykö kateeksi, kun sinun pitää marssia joka arkiaamu sinne työpaikalle,halusit tai et?
Koska noin työpaikat häviävät. Sinä viet tuolla tavalla työn sellaiselta joka oikeasti ha
Paskapuhetta. Sijainen ei vie työpaikkaa yhtään keneltäkään. Sijainen tekee sen vakituisen työt silloin kun vakituinen on saikulla. Ei muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama aikataulu kuin koulusijaisuuksissa. Ehtii heittää vaatteet päälle ja sitten ajaan koululle.
Ei todellakaan ehdi jos ei ole autoa ja valtaosalla näitä töitä tarvitsevia ei ole.
Se on jokaisen oma valinta. Itse olen tehnyt vuosia keikkasijaistuksia ilman autoa.Otan vastaan sellaisia keikkoja, joihin pääsee polkupyörällä tai kävellen. Ei ole vaikeaa.
Kouluissakin Helsingissä ulkoistettu tämä, aivan hullua taas joku ulkoinen firma sitten lähettää jonkun epäsopivan tai sitten eivät lähetä ketään, eivätkä ilmoita mitään ja koulussa vain ihmetellään, tuleeko joku vai ei?
Eikö kaupungin pitäisi laskea joku sijaisten keskimääräinen tarve ja pitää se määrä reservissä vaikka nollasopparilla, kun jokaiselle näistä olisi kuitenkin joku paikka lähes joka päivä, lisäksi tuosta "nollasopparista" voisi ihan hyvin maksaa jonkun takuupalkan, koska onko sillä väliä tuleeko se raha kaupungilta vai Kelalta, tavallaan sama kassa??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Illalla pakkaa kaiken tarvittavan valmiiksi. Aamulla herää aikaisin ja tekee aamutoimet ja sitten odottamaan mahdollista työtarjousta.
Bäää-äää.... Mikä lammas. Haluatko oikeasti palata 1900 luvun alkuun, jolloin aamuisin työläiset odottivat kenelle on töitä?
Miksi sinua ahdistaa noin paljon, että joku tekee vapaaehtoisesti keikkatyötä omilla ehdoillaan? Käykö kateeksi, kun sinun pitää marssia joka arkiaamu sinne työpaikalle,halusit tai et?
Koska noin työpaikat häviävät. Sinä vi
Ai työpaikat häviävät sillä, että vakkaria tulee sijaistamaan keikkalainen? :D:D:D''
Kyllä. Juuri sen vuoksi. Ilman 0 tuntisopimuksia otettaisiin sinne vakituinen tuuraaja tai kaksi. Heidän avullaan hoidettaisiin sijaistukset. Muulloin he tekisivät sitä työtä mitä muutkin. En ole vielä kuullut mistään, että päiväkodeissa olisi liikaa henkilökuntaa. Ennemminkin päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
Kouluissakin Helsingissä ulkoistettu tämä, aivan hullua taas joku ulkoinen firma sitten lähettää jonkun epäsopivan tai sitten eivät lähetä ketään, eivätkä ilmoita mitään ja koulussa vain ihmetellään, tuleeko joku vai ei?
Eikö kaupungin pitäisi laskea joku sijaisten keskimääräinen tarve ja pitää se määrä reservissä vaikka nollasopparilla, kun jokaiselle näistä olisi kuitenkin joku paikka lähes joka päivä, lisäksi tuosta "nollasopparista" voisi ihan hyvin maksaa jonkun takuupalkan, koska onko sillä väliä tuleeko se raha kaupungilta vai Kelalta, tavallaan sama kassa??
Millä rahalla meinasti tuollaista sijaispankkia ylläpitää? Sehän on nimeomaan raha, minkä takia sijaispankit on ulkoistettu.
Kyllä. Juuri sen vuoksi. Ilman 0 tuntisopimuksia otettaisiin sinne vakituinen tuuraaja tai kaksi. Heidän avullaan hoidettaisiin sijaistukset. Muulloin he tekisivät sitä työtä mitä muutkin. En ole vielä kuullut mistään, että päiväkodeissa olisi liikaa henkilökuntaa. Ennemminkin päinvastoin.
Ei ole mitään vakituisia tuuraajia. Jos olisi, näitä 0 tuntilaisia ei tarvitisi käyttää. Tervetuloa 2020-luvulle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä se vakituinen tuuraaja on, jos ei 0 tuntisopimuksella keikkaa tekevä kiertävä sijainen?
Vasemmistolainen päiväkotiunelma, jossa ihmisiä kohdellaan 1-vuotiaasta asti kuin karjaa. Ei siihen mitään koulutusta tarvi, että osaa lukea kommunismista lapsille ja kurittaa fyysisesti niitä, jotka eivät alistu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Komppaan kakkosta joo!
Kello soimaan, syöt aamiaisen ja alat oottelemaan ja sitte lähdet.Niin mä tein kun olin tekemässä yksittäisiä keikkoja.
Mut et voi olla varma tuleeko keikkaa edes ja ehditkö ottaa sen ennen muita ja entä jos et ehdi ajoissa paikalle
Et tietenkään voi olla varma, mutta mahikset on hyvät, kun olet valmiina lähtöön. Ei kai se haittaa jos ei keikkaa tulekaan.
Vierailija kirjoitti:
Mistä meinasit saada sinne reserviin päteviä tekijöitä? Noin 50% vakituisistakin harkitsee jo alanvaihtoa. Eikä niisät vakituisistakaan kaikki ole päteviä.
Mistä niitä vakituisia tuuraajia otettaisiin? Nythän on tilanne, että edes keikkalaisia ei meinaa löytyä. Ja miten vakituinen tuuraaja sinun mielestäsi eroaa keikkalaisesta, joka tekee säännöllisesti tuurauksia ko. päiväkodissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö. Aina olen päässyt lähtemään kun olen sairastunut kesken päivän. Vaikka tarhalla olisikin vajaamiehitys. Kukaan ei ole seissyt oven edessä. Ovat vielä olleet iloisia jos joskus seuraavalla viikolla olen näyttänyttarhalla naamaani uudelleen.
tarhantätiVeeti ei osaa edes lukea. Puhe oli siitä, ettet voi lähteä JA JÄTTÄÄ LAPSIA YKSIN.
En tietenkään, mikäli olisin ainoa työntekijä paikalla talossa. Soitan vain siinä tapauksessa esimiehen paikalle, jonka on virkansa puolesta vastattava siihen puhelimeen.
tarhantäti
"Ei minua kiinnostele jääkö töihin ketään vai ei ja onko siellä lapsia."
Kummasti alkoi kiinnostella, kun kerrottiin faktoja. Jos sinua ei yhtään kiinnostelisi, sinähän vain lähtisit ilman mitään soitteluja.&
No joo, periaatteessa noin. Käytännössä olen kuitenkin lasten kanssa yksin, viimeisenä tai ensimmäisenä, vartin aamulla tai reilun vartin iltapäivällä ehkä kerran tai kaksi viikossa, joten riski olla ainoana lasten kanssa ja sairastua on ilmeisen pieni. Heti kun seuraava täti saapuisi töihin, voisin ilmoittaa esimiehelle että nyt lähdenkin tästä kotiin. Täällä on yksi täti ja 13 lasta ja kohta tulee 13 lisää.
Sellaista se tarhalla on.
tarhantäti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö. Aina olen päässyt lähtemään kun olen sairastunut kesken päivän. Vaikka tarhalla olisikin vajaamiehitys. Kukaan ei ole seissyt oven edessä. Ovat vielä olleet iloisia jos joskus seuraavalla viikolla olen näyttänyttarhalla naamaani uudelleen.
tarhantätiVeeti ei osaa edes lukea. Puhe oli siitä, ettet voi lähteä JA JÄTTÄÄ LAPSIA YKSIN.
En tietenkään, mikäli olisin ainoa työntekijä paikalla talossa. Soitan vain siinä tapauksessa esimiehen paikalle, jonka on virkansa puolesta vastattava siihen puhelimeen.
tarhantäti
"Ei minua kiinnostele jääkö töihin ketään vai ei ja onko siellä lapsia."
Kummasti alkoi kiinnostella, kun kerrottiin faktoja. Jos sinua ei yhtään kiinnostelisi,
Niin, teidän tarhalla. Läheskään kaikilla ei ole noin helppoa, vaan pitää olla yksin lasten kanssa useita tunteja päivässä. Pahimmillaan koko päivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos oli osa-aikaisena niin ei se mitään keikkatyötä ollut! Ne halus vaan teetättää lisää töitä ilman ylityökorvauksia. Älä ite sekoile!
Sinä täällä sekoilet. Ketjun aiheena on KEIKKATYÖ. Lue otsikko äläkä mölise.
Missä kohtaa otsikossa mainitaan keikkatyö? Lopeta ite se mölinä ja häivy ny täältä jos vähänki järki päätä pakottaa!
Siinä kohtaa kun puhutaan sijaistamisesta tunnin varoajalla. Se on keikkatyötä. Ei vakkarit sellaista tee.
Kyllä muuten tekee, osa-aikainenkin on vakkari. Mee ny jo pois!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos oli osa-aikaisena niin ei se mitään keikkatyötä ollut! Ne halus vaan teetättää lisää töitä ilman ylityökorvauksia. Älä ite sekoile!
Missä kohtaa otsikossa mainitaan keikkatyö? Lopeta ite se mölinä ja häivy ny täältä jos vähänki järki päätä pakottaa!
Siinä kohtaa kun puhutaan sijaistamisesta tunnin varoajalla. Se on keikkatyötä. Ei vakkarit sellaista tee.
Jos osa-aikainen tekee pelkkiä tuurauksia, hän on keikkalainen, ei vakkari.
Yli kymmenen vuotta olen tehnyt sijaisuuksia päiväkodeissa kun vakipaikkaa ei saa. Monta kertaa olen ollut jo matkalla kun on tullut viesti että sijaisuus on peruttu, pahoittelemme aiheuttamaamme vaivaa. Kyllä tuohon hommaan väsähtää ennemmin tai myöhemmin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos osa-aikainen tekee pelkkiä tuurauksia, hän on keikkalainen, ei vakkari.
Jos osa-aikainen tekee oman osa-aikatyönsä ja siihen päälle työnantaja yrittää saada tekemään lisää töitä ilman ylityökorvauksia niin se ei ole keikkalainen! Sorry, mulla loppuu rautalanka Sun kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama aikataulu kuin koulusijaisuuksissa. Ehtii heittää vaatteet päälle ja sitten ajaan koululle.
Ei todellakaan ehdi jos ei ole autoa ja valtaosalla näitä töitä tarvitsevia ei ole.
Alastiko menet?
Päiväkodit alkavat melko aikaisin. Eli aika hankala aikataulu. Samoin terveysasemalle osa menisi mielellään hieman myöhemmin ja sairaaloiden tutkimus.