Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kondylooma raskausaikana

Vierailija
10.04.2007 |

Kuten otsikkokin jonkin verran kertoo, niin mulla todettiin neuvolalääkärissä kondylooma. Tieto tuli shokkina, en tiennyt, että minulla on kyseistä tautia. Lääkäri vielä sanoi, että todennäköisesti näppylät alapäässä vaan pahenevat, lisääntyvät ja suurenevat raskauden loppua kohden. Auttakaa jos jollain on joskus ollut vastaava tilanne!!! Onko teillä patit pahentuneet raskauden loppuvaiheeessa ja vähentyivätkö/poistuivatko ne sitten synnytyksen jälkeen? Olisin tosi kiitollinen vastauksista.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tapahtunu mitään muutosta. todettiin kondylooma just ennen ku tulin raskaaksi. ei raskauden aikana eikä jälkeen ole ollut mitään muutosta.. ainoo vaan et nyt joutuu oottamaan ainakin puol vuotta ennen uutta papakoetta ja hoitoa synnytyksen jälkeen.

Vierailija
2/7 |
15.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että aktiivinen kondylooma VOI olla indikaatio sektiolle? Kondylooma VOI tarttua synnytyksessä vauvaan. Näin minulle on kerrottu, mutta keskustele asiasta gynekologisi kanssa. Mulla oli papa-muutoksia aiheuttajana kondylooma, eli ei mitään näkyvää, mutta se oli hoidettuna ennen raskautta, eli synnytykseen menin rauhallisin mielin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytin pari kuukautta sitten ja raskausaikana tuosta kondyloomasta ei puhuttu mitään, ei kontrolleja tms. Synnytin normaalisti alakautta. Nyt jälkitarkastuksessa otetaan papa. Minulla ei ole mitään oireita ollut tästä, papakin ollu aina puhdas, mutta ehkä pari kuukautta sitten ennen laskettua aikaa hoksasin PATIN tuolla alapäässä. Siis ihan siinä emättimen suulla, häpyhuulessa tavallaan sellainen herneen kokoinen patti :( Patti on siellä edelleen, ehkä hieman jopa kasvanut.

Voisiko tämä patti liittyä kondyloomaan vai syöpääkö se on..??

Vierailija
4/7 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. 4

Vierailija
5/7 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

HPV-tartuntaa (kondylooma) sairastaa tietämättään noin 80-90 prosenttia nuorista aikuisista.

Kukkakaalimaisia rykelmiä aiheuttava muoto ei ole vaarallinen, ainoastaan kosmeettinen ongelma.

Kohdunkaulasyöpää aiheuttava muoto ei tee kukkakaalimuodostelmia vaan sitä ei havaitse kuin veritesteissä tai kun papassa näkyy muutoksia.

Eli ei huolta eikä hätää lapsen takia.

Vierailija
6/7 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy lääkärissä jos asia huolettaa. Tuskin oikeaa huolta kuitenkaan on.

Vierailija
7/7 |
17.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu lääkärissä kävin ja rauhaseksi tai rasvapatiksi epäili lääkäri. Seuraillaan nyt kuitenkin. Papa otettiin. Ei sovi kondyloomaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kolme