Kaveri sai suuren perinnön sedältään, jota luuli köyhäksi.
Kaverin setä, joka oli lapseton vanhapoika, kuoli ja kaverini peri hänen omaisuutensa sisarensa kanssa.
Suvulla oli käsitys, ettei setämies ollut mitenkään erityisen varakas. Eli vaatimattomasti pienessä asunnossa eikä elänyt muutenkaan mitenkään leveästi.
Yllättäen paljastui, että setämiehellä oli pankissa satoja tuhansia euroja. Kaveri rikastui kertarysäyksellä, vaikka verottaja vei suuren osan.
Pointtini on se, että miksei ihmiset itse kuluta työllä ansaitsemia rahojaan ja nauti niistä? Eletään kiitkutetaan vaatimattomasti, vaikka olisi varaa välillä juhliakin.
Mietittekö te varakkaat vanhukset koskaan tällaista? Miksi ette itse nauti rahoistanne?
Kommentit (78)
Vierailija kirjoitti:
"Köyhillä" papoilla, mammoilla on normaalia että käyttö tilillä on 40 000€ - 60 000€. Työni puolesta näen tiliotteita.
On 2 eri asia onko käyttötilillä, vai käyttö tilillä. Käyttö tilillä tarkoittaa että käyttää tuon mainitsemasi 40-60 th
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Köyhillä" papoilla, mammoilla on normaalia että käyttö tilillä on 40 000€ - 60 000€. Työni puolesta näen tiliotteita.
On 2 eri asia onko käyttötilillä, vai käyttö tilillä. Käyttö tilillä tarkoittaa että käyttää tuon mainitsemasi 40-60 th
Tuossahan sen näkee näiden korkea koulutettujen äidin kielen osaamisen yhdys sanoineen
Vierailija kirjoitti:
En ole vielä niin kovin vanha vaan alle 50v
Kämppä on maksettu pois, se ei tosin ole stadissa pilvenpiirtäjässä vaan radan varrella kasvukeskuksessa.
Palkka on kohillaa, joka kuukausi menee sijoituksiin joku 2000-2500 ja silti ostan mitä haluan
Minulla on tavallinen, luotettava auto, vaikka voisin ostaa paljon näyttävämmän. Ei ole tarpeen pröystäillä silläkään.
Maltillisellakin tuotto-odotuksella saan joku 750 000 säästöön ennen eläkettä. Voisihan sitä sit ostaa kiinteistön espanjasta
Miksi ihmeessä Espanjasta? Jo nyt siellä on kesäisin lämpöä yli 40, tulevaisuudessa vielä enemmän.
Vierailija kirjoitti:
No ehkä hän oli sitä mieltä että hänellä oli jo kaikki tarvittava.
Tämäpä tämä.
Olen ostanut omakotitalon vuonna 2005. Makselin sitten asuntovelkaa aika monta vuotta, etenkin kun avioerokin mahtui väliin.
Jos nyt yhtäkkiä saisin kauheasti rahaa, haluaisinko muuttaa pois? En. Saattaisin jotain pientä remppaa tehdä, mutta viihdyn kotonani hyvin. Ja mitä vanhemmaksi käyn, sitä suuremmaksi muutosvastarintani varmasti kasvaa. Saapa nähdä, tuleeko minusta seuraaavan 20-30 vuoden aikana samanlainen jäärä kuin ap:n postauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossahan sen näkee näiden korkea koulutettujen äidin kielen osaamisen yhdys sanoineen
Enpä viitsi korjailla jos itse kirjoitan yhteen ja korjaus muuttaa perässä. Jos autistit ei ymmärrä niin se on voi voi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ehkä hän oli sitä mieltä että hänellä oli jo kaikki tarvittava.
Tämäpä tämä.
Olen ostanut omakotitalon vuonna 2005. Makselin sitten asuntovelkaa aika monta vuotta, etenkin kun avioerokin mahtui väliin.
Jos nyt yhtäkkiä saisin kauheasti rahaa, haluaisinko muuttaa pois? En. Saattaisin jotain pientä remppaa tehdä, mutta viihdyn kotonani hyvin. Ja mitä vanhemmaksi käyn, sitä suuremmaksi muutosvastarintani varmasti kasvaa. Saapa nähdä, tuleeko minusta seuraaavan 20-30 vuoden aikana samanlainen jäärä kuin ap:n postauksessa.
Niin, lisään tähän vielä, että lapsetkin kasvoivat tässä talossa, kun eron jälkeen jäin yksinhuoltajaisäksi, joten kaikki heidän muistonsa ovat täällä. Ja muuttaminen on sitä paitsi raskasta ja ikävää. Hyvä minun on ajella uutena ostetulla (nyt jo 8 vuotta vanhalla) autollani, jonka kaikki kommervenkit tiedän ja katsella kuukausittain kuinka rahavarallisuus on taas hivenen kasvanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enpä viitsi korjailla jos itse kirjoitan yhteen ja korjaus muuttaa perässä. Jos autistit ei ymmärrä niin se on voi voi.
Jos todella käytät puhelinta kirjoittamiseen, niin tiedotus: Autocorrectin saa pois päältä parilla napauksella. Sen jälkeen voi kirjoittaa muitakin kuin suomen kielen yleisimpiä 2000 sanaa ja niiden kolmea yleisintä sijamuotoa.
Moni ei ymmärrä, että juuri se vaatimaton elämä on johtanut siihen, että sitä rahaa on kertynyt.
Lisäksi ihmisillä on erilaisia makuja, joku tykkää vetää ravintolassa kördevilettä ja toinen kotona kaurapuuroa, osa tykkää katsoa ajan suuresta seinäkellosta ja toisella on pakko olla joku kymmenien tuhansien rannekello, muuten ei tule onnen tunnetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kämppä on maksettu pois, se ei tosin ole stadissa pilvenpiirtäjässä vaan radan varrella kasvukeskuksessa.
Palkka on kohillaa, joka kuukausi menee sijoituksiin joku 2000-2500 ja silti ostan mitä haluan
Minulla on tavallinen, luotettava auto, vaikka voisin ostaa paljon näyttävämmän. Ei ole tarpeen pröystäillä silläkään.
Maltillisellakin tuotto-odotuksella saan joku 750 000 säästöön ennen eläkettä. Voisihan sitä sit ostaa kiinteistön espanjasta
Miksi ihmeessä Espanjasta? Jo nyt siellä on kesäisin lämpöä yli 40, tulevaisuudessa vielä enemmän.
Pidän siitä maasta eikä esim. kanarialla ole 40+
Vierailija kirjoitti:
Jotkut ihmiset nauttivat enemmän siitä rahan omistamisen ilosta kuin sen käyttämisestä. Se on heidän oikeutensa.
Tai miksi vain ostaisi mitään sellaista mitä ei halua tai tarvitse.
Havahduin itsekin joskun 10 vuotta sitten, että "hetkinen, nythän mulla on kaikki, mitä mä tarviin" eikä tarvitse hankkia mitään, ennen kuin joku edellinen hajoaa.
Väitän, että tämä tuo paljon mielenrauhaa, todella monella se kilpajuoksu tavaran hankinan keräämisessä jatkuu hautaan saakka.
En kuulu sikäli kohderyhmään, että olen perinyt melkein kaiken varallisuuteni, mutta jää minulta isompi perintö kuin itse olen saanut lapselleni. Olen matkustanut ja tehnyt kaiken mitä haluan jo, jos olisin sinkku, niin ei minulla menisi rahaa mihinkään. Syön hyvin yksinkertaisesti, tykkään lämmittää puulla, vaatteitakin minulla on loppuelämäksi eikä rahaa mene enää lemmikkeihinkään allergian takia. Suurin nautinto on elää kesämökillä yksinkertaista elämää. Siellä olen tälläkin hetkellä. Vesi tulee järvestä, lämpö tulee puu-uunista.
Vierailija kirjoitti:
Moni ei ymmärrä, että juuri se vaatimaton elämä on johtanut siihen, että sitä rahaa on kertynyt.
Lisäksi ihmisillä on erilaisia makuja, joku tykkää vetää ravintolassa kördevilettä ja toinen kotona kaurapuuroa, osa tykkää katsoa ajan suuresta seinäkellosta ja toisella on pakko olla joku kymmenien tuhansien rannekello, muuten ei tule onnen tunnetta.
Sitten kun niitä rannekelloja on jo muutama, on syönyt tarpeekseen Michelin-tähditetyissä ravintoloissa, ja on asunut tarpeekseen kalliissa hotelleissa niin ymmärtää miksi hyvinkin varakkaat ihmiset haluavat jonnekin korpeen pieneen mökkiin syömään kaurapuuroa ja onkimaan ahvenia.
Jos hän juurikin nautti rahoista, ei tuhlaamisesta.
Myöskään ei ehkä halunnut katsella miten ihmiset alkavat kohdella häntä eri tavalla jos tajuavat hänellä olevan rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä, yhdyssanoineen😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voihan sieltä etelästä olla pois muualla silloin
Jos keskituloinen lapseton ihminen elää vaatimattomasti, on eläkkeellä lähes väistämättä rahaa satoja tuhansia euroja. Pari sataa euroa kuussa säästöön on 40 vuodessa jo 100 000e. Ja tämä jo ihan pelkästään ilman korkoja tai mitään tuottoja. Ja jos asunto on jo maksettu, niin rahaa jää keskituloisella säästeliäällä ihmisellä helposti jo reilusti yli tonni kuussa. Oikein pihillä ja keskituloisten yläpäässä olevalla jo lähemmäs pari tonnia tai jopa ylikin.
Vierailija kirjoitti:
Täh, toihan on tosi vähän, minä satuin näkeen isäni käyttötilin pari sataa tuhatta, yhteensä jotain 800 000 ainakin, muu omaisuus, asunnot ja sijoitukset sit erikseen.