Kohta alkaa taas Auerin oikeudenkäynti
Kommentit (5927)
Vierailija kirjoitti:
Jos Anneli sanoi "tunnustuksissaan" että ei muista yhtään mitään siitä lähtien kun tuli riitaa Jukan kanssa, niin miten voi tietää sit illan tapahtuista mitään, myöskään sitä että joku muu tuli ja tapp-- Jukan eikä hän itse?
Siinäpä teillä pulma ratkottavaksi.
Höpsö. Tuossahan oli kyse siitä, että Annelille väitettiin, että ulkopuolinen tekijä on mahdoton, että hänen on täytynyt tappaa miehensä ja hänellä on muistinmenetys. Tässä skenaariossa hän ei siis muista mitään. Eihän mitään riitaakaan oikeasti ollut.
Vierailija kirjoitti:
Niin. Anneli hakkasi isänsä. Anneli hakkasi veljensä verille. Anneli hakkasi poikansa verille. Ehkä miehensäkin mutta siitä riidellään vielä. Onko tässä joku kuvio?
Siinä on sellainen kuvio, että ei kannata poimia yksittäisiä irrallisia asioita ja linkittää niitä irrationaalisesti peräkkäin muka alleviivavaksi kommentiksi, Vaikuttavat hyvin sekavilta ja niiden provokatiivinen aspekti on lähinnä säälittävä. Lääkkeet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Anneli hakkasi isänsä. Anneli hakkasi veljensä verille. Anneli hakkasi poikansa verille. Ehkä miehensäkin mutta siitä riidellään vielä. Onko tässä joku kuvio?
Siinä on sellainen kuvio, että ei kannata poimia yksittäisiä irrallisia asioita ja linkittää niitä irrationaalisesti peräkkäin muka alleviivavaksi kommentiksi, Vaikuttavat hyvin sekavilta ja niiden provokatiivinen aspekti on lähinnä säälittävä. Lääkkeet?
Vielä lisää Annelin ja Jukan kokoerosta: Tässä kuvassa, joka on hänen kirjan kannessa näkyy heidän valtavan suuri kokoero. Jukka on LAPSEN kokoinen Anneliin nähden. Siis myös esim. pää mittasuhteiltaan. Kuva on joskus katkaistu ettei se penkki näy missä he istuu, mutta jos näet sellaisen kuvan jossa näkyy vähän enemmän, näet että he istuu samalla tasolla eli penkillä, jolloin tajuaa että Anneli on valtavan kokoinen Jukkaan nähden. Olen joskus miettinyt miksi kookas nainen valitsee varta vasten itseään pienemän miehen, vaikka yleensä se on toisin päin, pitkät naiset hakemalla hakee niitä pitkiä miehiä. No, emme tiedä, miksi, vaikka Jukalla oli avioliitto toisen naisen kanssa, ja Annelilla suhde toiseen...https://intokustannus.fi/kirja/murhalesken-muistelmat/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vielä lisää Annelin ja Jukan kokoerosta: Tässä kuvassa, joka on hänen kirjan kannessa näkyy heidän valtavan suuri kokoero. Jukka on LAPSEN kokoinen Anneliin nähden. Siis myös esim. pää mittasuhteiltaan. Kuva on joskus katkaistu ettei se penkki näy missä he istuu, mutta jos näet sellaisen kuvan jossa näkyy vähän enemmän, näet että he istuu samalla tasolla eli penkillä,&
Olin parikymppisenä 55 kiloinen. En pystynyt tappelemaan yhdenkään miehen kanssa. En pysty siihen edelleenkään, vaikka painan yli 80 kiloa. Olen pari senttiä Annelia lyhyempi.
55 kg painava nainen on XS-S vaatekokoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos Anneli sanoi "tunnustuksissaan" että ei muista yhtään mitään siitä lähtien kun tuli riitaa Jukan kanssa, niin miten voi tietää sit illan tapahtuista mitään, myöskään sitä että joku muu tuli ja tapp-- Jukan eikä hän itse?
Siinäpä teillä pulma ratkottavaksi.
Höpsö. Tuossahan oli kyse siitä, että Annelille väitettiin, että ulkopuolinen tekijä on mahdoton, että hänen on täytynyt tappaa miehensä ja hänellä on muistinmenetys. Tässä skenaariossa hän ei siis muista mitään. Eihän mitään riitaakaan oikeasti ollut.
Ei siltä kuulosta:
"V: Minulla on sellainen muistikuva, että olen ehkä suuttunut Jukalle Amandan, vanhimman tyttäremme, joka silloin oli 9,5 v. , huonosta kohtelusta. Muistan, että olen ehkä huutanut Jukalle yöllä tästä asiasta. Muistan lisäksi, että olen ehkä ollut aikeissa alkaa pakata olohuoneessa olevia matkalaukkuja. Matkalaukut olivat muistaakseni jääneet olohuoneen lattialle viimeisen ulkomaan matkamme jäljiltä. Olimme olleet Espanjassa ja palasimme kotiin 30.10.2006. Jukka inhosi itsekkäitä ihmisiä ja tyttäreni Amanda on ehkä sellainen. Tapahtumayönä minun ja Jukan kanssa on tullut jotain sanomista ja ilmeisesti Amanda on tullut paikalle ja mahdollisesti sanonut Jukalle jotain tai Juldca Amandalle. Olen ilmeisesti tästä alkanut huutamaan Jukalle ja sanonut, että hän kohtelee Amandaa tosi huonosti. Tällä hetkellä en saa näistä tapahtumista enempää kiinni."........
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vielä lisää Annelin ja Jukan kokoerosta: Tässä kuvassa, joka on hänen kirjan kannessa näkyy heidän valtavan suuri kokoero. Jukka on LAPSEN kokoinen Anneliin nähden. Siis myös esim. pää mittasuhteiltaan. Kuva on joskus katkaistu ettei se penkki näy missä he istuu, mutta jos näet sellaisen kuvan jossa näkyy vähän enemmän,
Et ole tavannut lapsen kokoisia miehiä, lonkkavikaisia. Toisaalta 80 kiloinen voi olla huonokuntoinen joten se ei ihmetytä.
Rikostutkinta on vedetty niin vituiks, ettei voi uskoa mihinkään esitettyyn. Onko jopa ollut tarkoituksellista? Itse lähtisin tutkimaan kaikkia vähänkään asian kanssa tekemisissä olleita.
Aika selvältä pässinlihalta tää minusta kuulostaa:... "MUISTAN"...
Makuuhuoneesta olen kuitenkin uudelleen mennyt keittiöön ja Jukka on tullut perässäni ja riitely on edelleen jatkunut. Keittiöstä minulla on sellainen muistikuva, että minä seison keskellä keittiötä ja Jukka pitää minusta kiinni ja yrittää estää minua lähtemästä. Olen muistikuvani mukaan tässä vaiheessa ottanut keittiön alakaapin ylimmäisestä vetolaatikosta veitsen käteeni. Seuraavaksi muistan, että olemme olleet makuuhuoneessa. En muista, olenko itse juossut sinne vai onko Jukka vienyt minut sinne. Joka tapauksessa muistan olleeni meidän sängyllä ja Jukka on minulle raivoissaan ja huutaa, että nyt Annu rauhoitut. Jukka oli tuolloin pelottavan näköinen ja hänellä oli kädessään veitsi. ( Anneli Auer RE kuulustelu 27.09.2009 sivu 35)
Mut yritä nyt oikein kovasti mitätöidä tää, ehkä ne uskoo sua...
Vierailija kirjoitti:
Aika selvältä pässinlihalta tää minusta kuulostaa:... "MUISTAN"...
Makuuhuoneesta olen kuitenkin uudelleen mennyt keittiöön ja Jukka on tullut perässäni ja riitely on edelleen jatkunut. Keittiöstä minulla on sellainen muistikuva, että minä seison keskellä keittiötä ja Jukka pitää minusta kiinni ja yrittää estää minua lähtemästä. Olen muistikuvani mukaan tässä vaiheessa ottanut keittiön alakaapin ylimmäisestä vetolaatikosta veitsen käteeni. Seuraavaksi muistan, että olemme olleet makuuhuoneessa. En muista, olenko itse juossut sinne vai onko Jukka vienyt minut sinne. Joka tapauksessa muistan olleeni meidän sängyllä ja Jukka on minulle raivoissaan ja huutaa, että nyt Annu rauhoitut. Jukka oli tuolloin pelottavan näköinen ja hänellä oli kädessään veitsi. ( Anneli Auer RE kuulustelu 27.09.2009 sivu 35)
Mut yritä nyt oikein kovasti mitätöidä tää, ehkä ne uskoo sua...
Siis lue se hovioikeuden ratkaisu. Se on hienosti ottanut kantaa tähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vielä lisää Annelin ja Jukan kokoerosta: Tässä kuvassa, joka on hänen kirjan kannessa näkyy heidän valtavan suuri kokoero. Jukka on LAPSEN kokoinen Anneliin nähden. Siis myös esim. pää mittasuhteiltaan. Kuva on joskus katkaistu ettei se penkki näy missä he istuu, mutta jos näet sellaisen kuvan jossa näkyy vähän enemmän, näet että he istuu samalla tasolla eli penkillä, jolloin tajuaa että Anneli on valtavan kokoinen Jukkaan nähden. Olen joskus miettinyt miksi kookas nainen valitsee varta vasten itseään pienemän miehen, vaikka yleensä se on toisin päin, pitkät naiset hakemalla hakee niitä pitkiä miehiä. No, emme tiedä, miksi, vaikka Jukalla oli avioliitto toisen naisen kanssa, ja Annelilla suhde toiseen...https://intokustannus.fi/kirja/murhalesken-muistelmat/
Taasko tuli Amatsoni-Anneli framille joka on oppinut judon mustan vyön lisäksi kutistamaan ihmisiä. Ja Jukka-parka vaan kutistuu kutistumistaan ja jopa taantuu lapsen tasolle. Jos nainen on 171 cm pitkä ja painaa n. 50-55 kg hän on siro ja hento. Kokovartalokuvissa Jukka Lahti on lihaksikas ja leveäharteinen, rotevahko ehkä hieman lyhytjalkainen, mutta enemmän vankka kuin hintelä. Jos nainen on pitkä hän ei ole välttämättä erityisen kookas. Tuo mainostamasi valokuva ei ole asettelulta varmaan mikään ideaali, mittasuhteet voi vääristyä, toinen on kasassa ja varjossa ja toinen korostuneesti esillä. Kuva ilmeisesti viimeinen perhepotretti, jossa kaikki kunnossa ennenkuin kaikki sitten lähti menemään päin Kafkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vielä lisää Annelin ja Jukan kokoerosta: Tässä kuvassa, joka on hänen kirjan kannessa näkyy heidän valtavan suuri kokoero. Jukka on LAPSEN kokoinen Anneliin nähden. Siis myös esim. pää mittasuhteiltaan. Kuva on joskus katkaistu ettei se penkki näy missä he istuu, mutta jos näet sellaisen kuvan jossa näkyy vähän enemmän,
Kokoerolla ei ole väliä, kun Annelin ei ole fyysisesti mahdollista tappaa miestään. Siinä syylliseksi leipovien parjaamassa Naakan kirjassa on muuten eritelty selkeästi hänen omat mielipiteet ja myös tuotu esille poliisin ja syyttäjän versio. Sieltä voi siis helposti käydä hakemassa perusteluja myös omalle näkemykselleen jos ne saa toimimaan, toisin kuin Naakka. Ei tarvitse pelätä että tulee kutsutuksi tyhmäksi.
Ari ei tykännyt kun lapset söivät kuin hevoset hänen mielestään. Kaikki lapsille myönnetyt ruokarahat menivät ruokaan, eikä niitä jäänyt yhtään vene-, talo- tai autolainaan.
Vierailija kirjoitti:
Ari ei tykännyt kun lapset söivät kuin hevoset hänen mielestään. Kaikki lapsille myönnetyt ruokarahat menivät ruokaan, eikä niitä jäänyt yhtään vene-, talo- tai autolainaan.
Niinpä. Söivät koko ajan, sotkivat, toivat syyliä ja bakteereita, kasvoivat ja tarvitsivat koko ajan jotakin, jopa puhuivat eivätkä suostuneet pysymään siinä osassa taloa joka oli heille osoitettu ja liiketunnistimilla kulkemiset määrätty. Joopajoo.
Alkuperäisten lasten videokuvaustusten nyt tultua julki voi selkeästi todeta asioiden todenperäisyyden, ja lasten kertomusten olleen tosia, ja mitä kauheuksia he ovat joutuneet kokemaan. Tuollaisia asioita pystyy kertomaan vain omakohtaisten kokemusten kautta. Näyttää myös vahvasti siltä, että surmayössä ja sen jälkeen perheen sisällä käydyssä keskusteluissa vanhimman tyttären ja geneettisen äidin välillä on tapahtunut jotain erityistä ja sellaista, joka on traumatisoinut kaikkia pieniä lapsia, ja varsinkin vanhinta tytärtä.
Sijaisperhe on yrittänyt kasvattaa lapset antaen rajat, jotta lapset saavat mahdollisuuden toimia normaalilla tavalla muiden lasten kanssa niin koulussa kuin harrastuksissa, ja myöhemmässä elämässä. Vanhimman tyttären kanssa on ollut selvästi vaikeuksia, ja syyt juontunevat asioihin, joita kuullaan em. lasten videoilla kertomiin kokemuksiin.
Uudet kertomukset eivät kuitenkaan poista lapsina koettuja ja videoilla kerrottuja tapahtumia, pikemmiten korostavat niitä traumatisoituvia tapahtumia, joita lapset ovat kokeneet isän murhan yhteydessä, ja sen jälkeisissä erittäin epämiellyttävissä ja ällöttävissä tilanteissa.
Kiinnostaisi vielä tietää kuinka paljon sitä mainostettua CAM-materiaalia on otettu Perhekerhon saitilta, missä A. raportoi perheen muinaisista lomamatkoista infotyyliin. Tarkoitus oli varmaan palvella lomille haikaileva lapsiperheitä käytännönläheisesti. Eikä ehkä perheenäiti ajatellut omia lomakuvia silloin ladatessaan, että päätyvät tuomareiden kriittisten silmien alle joskus tulevaisuudessa. Näyttivät silloin lataamisaikana viattomilta lomakuvillta, mutta nykytietämyksen mukaan lasten kasvot blurraamattomina uimapuvuissa voivat kyllä kiinnostaa pervoja. Tuolloin taisi olla matkanjärjestäjien mainossivuilla kyllä vielä olla lapsia mainoksissa, nythän linja lienee muuttunut.
Vierailija kirjoitti:
Alkuperäisten lasten videokuvaustusten nyt tultua julki voi selkeästi todeta asioiden todenperäisyyden, ja lasten kertomusten olleen tosia, ja mitä kauheuksia he ovat joutuneet kokemaan. Tuollaisia asioita pystyy kertomaan vain omakohtaisten kokemusten kautta. Näyttää myös vahvasti siltä, että surmayössä ja sen jälkeen perheen sisällä käydyssä keskusteluissa vanhimman tyttären ja geneettisen äidin välillä on tapahtunut jotain erityistä ja sellaista, joka on traumatisoinut kaikkia pieniä lapsia, ja varsinkin vanhinta tytärtä.
Sijaisperhe on yrittänyt kasvattaa lapset antaen rajat, jotta lapset saavat mahdollisuuden toimia normaalilla tavalla muiden lasten kanssa niin koulussa kuin harrastuksissa, ja myöhemmässä elämässä. Vanhimman tyttären kanssa on ollut selvästi vaikeuksia, ja syyt juontunevat asioihin, joita kuullaan em. lasten videoilla kertomiin kokemuksiin.
Uudet kertomukset eivät kuitenkaan poista lapsina koettuja ja videoilla kerrottuja tapahtumia, pikemmiten korostavat niitä traumatisoituvia tapahtumia, joita lapset ovat kokeneet isän murhan yhteydessä, ja sen jälkeisissä erittäin epämiellyttävissä ja ällöttävissä tilanteissa.
Kannattaa tutustua taustoihin ennen mutuilua. Esim. Duodecim
Vieraannuttamisen vaikutukset
Vieraannuttamisessa toinen vanhempi "pelataan ulos", ja hänen kohdalleen syntyy tyhjiö. Ääritapauksissa kohdevanhemman mainitseminenkin johtaa rangaistukseen, mykkäkouluun tai muihin paheksunnan osoituksiin varsinkin, jos lapsi ilmaisee ikävöivänsä poissa olevaa vanhempaansa (12). Lapsi joutuu sensuroimaan käytöstään ja puheitaan, olemaan pahoittamatta suosikkivanhemman mieltä ja pitämään huolta tämän suopeudesta.
Tällä prosessilla on vahingolliset ja kauaskantoiset seuraukset. Jokainen lapsi toivoo olevansa hyvien vanhempien lapsi, mutta vieraannuttamistilanteessa hän joutuu paitsi torjumaan toisen vanhempansa, myös pitämään tätä halveksittavana ja kelvottomana. Hän "amputoi" elämästään kaikki toiseen vanhempaan liittyvät myönteiset muistot ja muun hyvän, jota on tältä saanut. Välit toisiin isovanhempiin ja muuhun torjutun vanhemman sukuun katkeavat, vaikka nämä sukulaiset olisivat olleet lapselle tärkeitä.
Tilalle tulevat suosikkivanhemman tarjoamat valemuistot, joiden mukaan vieraannutettu vanhempi ei välittänyt lapsestaan ja jopa kohteli tätä kaltoin (12). Todellisuudentajun vääristyminen rajoittuu usein hämmentävällä tavalla tähän vieraannuttamiskuvioon. Sen ulkopuolella, koulussa ja harrastuksissa, lapsi voi käyttäytyä normaalisti.
Lapsen kannalta kyse on massiivisesta emotionaalisesta kaltoinkohtelusta. Hän menettää psykologisessa mielessä molemmat vanhempansa: kohdevanhempi ei ole hänen elämässään mukana ollenkaan, ja vieraannuttajavanhempi on kykenemätön eläytymään lapsen tunteisiin ja tarpeisiin, koska hän on ristiretkellä entistä puolisoaan vastaan. Kun tämä asiaintila jatkuu yleensä vuosia, vaikutukset ulottuvat syvälle lapsen persoonallisuuden, identiteetin ja moraalin kehitykseen.
Eli tämä selittää uudet kertomukset.
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostaisi vielä tietää kuinka paljon sitä mainostettua CAM-materiaalia on otettu Perhekerhon saitilta, missä A. raportoi perheen muinaisista lomamatkoista infotyyliin. Tarkoitus oli varmaan palvella lomille haikaileva lapsiperheitä käytännönläheisesti. Eikä ehkä perheenäiti ajatellut omia lomakuvia silloin ladatessaan, että päätyvät tuomareiden kriittisten silmien alle joskus tulevaisuudessa. Näyttivät silloin lataamisaikana viattomilta lomakuvillta, mutta nykytietämyksen mukaan lasten kasvot blurraamattomina uimapuvuissa voivat kyllä kiinnostaa pervoja. Tuolloin taisi olla matkanjärjestäjien mainossivuilla kyllä vielä olla lapsia mainoksissa, nythän linja lienee muuttunut.
JÄLLEEN KERRAN:
Satakunnan Kansan toimittaja Ilpo Lehtojoki kertoo lähteestä, joka vinkkasi poliisilla olevasta kuvatodisteesta, joka osoittaisi kiistattomasti seksuaalisen hyväksikäytön. Kohta toimittaja soittaa nauhalta tukinnanjohtaja Erik Salosaaren ääntä, joka sanoo kuvatietoa median keksimäksi huhuksi.
https://seura.fi/asiat/ajankohtaista/kohutun-anneli-auer-dokumentin-ohj…
Eli ei löytynyt lapoa, ei uutta eikä vanhaa, joten voisitteko lopettaa siitä jankkauksen!
Santaoja kirjoitti sen Annelin tunnustuksen. Anneli luki sen videolle.