Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia juurihoidosta

Vierailija
08.08.2011 |

Se on nyt edessä ja kauhulla odotan. Mitä käytännössä tarkoittaa, onko ihan kamalaa? Joo, olis pitänyt kysyä jo hammaslääkärissä

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ensin tietenkin puudutetaan ja sitten se on piece of cake.

Vierailija
42/46 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin siellä kolme kertaa vs paikkaus kerran. En tuntenut mitään vs paikkauksessa tuntuu epämukavalta. Juurihoidossa käytetään vahvempia aineita. Ei siis tunne edes kun hammaslääkäri koskettaa kasvoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko helpompaa tai onko edes mahdollista, että antaa vaan vetää koko hampaan pois? Juuret samalla? Jos ei ole kovin näkyvällä paikalla.

Toi vaikuttaa purentaan, ne ympärillä olevat hamaat alkaa heilumaan kun niillä ei ole tukea mihin nojata. Lopulta menetät kaikki hampaasi.

Vierailija
44/46 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan epäammattimaista hammaslääkäreiltä pelotella juurihoidolla tai muilla "hirveillä toimenpiteillä", kyllä nykyaikana saadaan puudutettua ellei ole hirveen allerginen kaikelle. Ainakin oman kokemuksen mukaan. Sekin on epäammattimaista, että asiakasta haukutaan huonon hampaiden kunnon takia! Jotkut saavat helpommin reikiä ja olisi kiva jos hammaslääkärit kertoisivat miksi näin on. Mun exäkin sanoi, että puhdistan paremmin/enemmän kuin se vaikka sillä oli ollut vain yksi reikä elämänsä aikana. Mielestäni julkisen puolen hammashoito on vaan niin huonoa, en luota ammattitaitoon enään. Minua ehkä juurihoidettiin turhaan.

Vierailija
45/46 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kerroin tuolla ylempänä, että yhden hampaan ekan juurihoidon jälkeen kipu ja turvotus oli kauheat. Mulla ei hammas ollut yhtään kipeä ennen kuin juurihoito alettiin, ainoastaan koputusarka. Ei mitään pahaa tulehdusta alkuunkaan ja silti tuli valtavat tuskat hoidon jälkeen.

Mulla myös näin. 4 hammasta juurihoidettiin. Ennen hoitoa ei kipuja. Vain kopitusarkuutta. Hoidon jälkeen hemmetilliset kivut ja 3 kuukauden  sisään kaikki nuo hampaat oli vedetty pois suusta! Oli pahinta korona-aikaa ja en tiedä vaikuttiko sen sairastaminen tuohon? Ainakin sen sairastamisen jälkeen oireet alkoi ja lääkärikin ihmetteli poisvedettäessä joka hampaalle eri kertoina, että onpa kumma kun yhtään verta ei tule! Ikinä ei ole tämmöistä nähnyt! Saattoi olla sattumaakin mutta pidän huolen hampaitani eli mitään mätäpaiseita eivät olleet mutta oireilivat kummasti aina välillä haitaten elämää.

Vierailija
46/46 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisiko helpompaa tai onko edes mahdollista, että antaa vaan vetää koko hampaan pois? Juuret samalla? Jos ei ole kovin näkyvällä paikalla.

Toi vaikuttaa purentaan, ne ympärillä olevat hamaat alkaa heilumaan kun niillä ei ole tukea mihin nojata. Lopulta menetät kaikki hampaasi.

Rppuu ihmisestä. Minulta on 4 hammasta pois erikohdilta suuta. Mikään ei heilu ainakaan vielä ja poistoista on jo vuosia. Viimeisestäkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kahdeksan