Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Apua käsi sydämellä koko Suomi- ryhmä Facebookissa

Vierailija
16.09.2025 |

Olin itse avuntarpeessa ja todellisessa pulassa vähän aikaa sitten. Pyysin apua tämän ryhmän ylläpitäjiltä Marilta ja sain todella töykeän viestin takaisin vaikka olin laittanut mukaan kaikki tositteet mitä pyydettiin. Hän suoraan vihjaili minun valehtelevan jne. Tuli todella ikävä olo.

Olen seurannut ryhmää pidemmän aikaa ja siellä on jatkuvasti hänen kirjoittamiaan viestejä joissa pyytää viemään/ lähettämää  tavarat hänelle josta hän vie ne eteenpäin?

Välillä on kirjoittanut päivityksiä selvästi kännissä öisin ja ne poistettu aamulla...Satuin lukemaan yhden keväällä missä hän kertoi pyörittävänsä ryhmää korkeintaan marraskuuhun ja sitten elämä kuulemma muuttuu jotenkin? Päivitys oli poistettu aamulla.

Tämä ryhmä on todella epäilyttävä, samaa tyyliä Apunan kanssa. Jos on todellinen tarve avulle ja laittaa tositteet vaikkapa Kelan päätöksestä ei ssa apua....sitten seinällä on ilmoitus kun joku pyytää apua lapsen syntymäpäivien järjestämiseen tms.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä olisi syy ilmoittaa poliisille?

22/25 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan tuo on yksityishenkilön ylläpitämä Facebook-ryhmä eikä yhdistys tai järjestö. Yksityishenkilöä ei koske samat lait kuin yhdistyksiä ja järjestöjä. Kärjistettynä voi sanoa, että jos napauri pyytää multa satasta, mä voin pyytää naapuria näyttämään mulle tiliotteensa. Täysin laillista. Laillista on sekin, että naapuri ei näytä ja laillista se, että en sitten anna naapurille satasta. Sekin olisi yksityishenkilönä ihan laillista, että pummaisin rahaa kaikilta tutuilta ja tuntemattomilta. Ainoastaan silloin, jos joku näistä antaisi mulle yli 4999€, mun pitäisi siitä ylimenevästä osasta maksaa lahjavero. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö nykyään pankki valvo jos saa paljon omalle tilille yksityishenkilöiltä siirtoja? Kaverilleni tuli pankilta kysely juuri näistä.

Vierailija
25/25 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilyttävää on.