Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mihin tässä maailman tilanteessa tradenomi voi päästä töihin?

Vierailija
16.09.2025 |

Olen merkonomi ja tradenomi, minulla on kokemusta lähinnä "yleispätevistä" toimistotöistä ja jonkun verran kirjanpitokokemusta tilitoimistosta, mutta sieltä sain juuri Yt-neuvotteluissa lähteä. Mihin ihmeeseen voin hakea tai päästä töihin? Kun mihinkään ei pääse, eikä niitä työpaikkoja vaan ole.

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvänen aika, vaikka mihin jos tahdot! Kannattaa aloittaa ihan pienestä, kyllä sieltä sitten nousee, jos tahtoo!

Haettu on kuule oman alan töiden lisäksi myös muiden alojen töitä. Vakituisia, määräaikaisia ja osa-aikaisia, mutta eipä ole vielä onnistunut...

Ap

Talouden ajat ovat nyt vaikeat. Maisterit ja kokeneetkin ovat nyt vailla töitä. Älä ota henkilökohtaisesti

Vierailija
22/60 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoja 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Konsernikirjanpidon taitajille on töitä, samoin kansainvälisen verotuksen asiantuntijoille.

Jos osaat auttaa yrityksiä talousasioissa  niin varmasti työllistyt.

En osaa, hädin tuskin selviän prosenttilaskuista.

Ap

Merkonomi ja tradenomi ja hädin tuskin selviät prosenttilaskuista. Erikoistuitko taloushallintoon? Miten opintosi sujuivat?

Vierailija
24/60 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä töitä tradenomit yleensä tekevät? Onko merkitystä, mihin suuntautunut? Lapseni opiskelee juuri nyt tutkintoa tietojenkäsittelyn suuntaustumisvaihdon kursseja. Mihin hän voisi työllistyä?

Tietojenkäsittely johdattaa IT-alan töihin. 

Vierailija
25/60 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkkäriin tai Heseen.

Vierailija
26/60 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haet niitä samoja paikkoja kuin muutkin sihteerit. Joku maisteri niihin yleensä tätä nykyä kiinnitetään. 

Vierailija
27/60 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En työllisty mihinkään merkonomi/tradenomi papereilla, vaikka on työkokemusta  vuosia. Osaamista ja suosituksia vaikka muille jakaa....mutta ei. Työttömänä, koska työpaikkani tilitoimisto laittoi ns. pillit pussiin.

Tosin en tiedä ap: n ikää, mutta itse olen kohta 60v nainen ja työtä vailla, kaikkea olen hakenut, mihin vain suinkin terveys antaa myöten. Siivoojaksikin hakisin, mutta kulumat lannerangassa liian pahat, fyysiset työt on kielletty.

Toimistoon olisin vielä kelvollinen, omasta mielestäni, en rekrytoijien mielestä.  Anonyymeissä hakuprosesseissa pääsen haastatteluihin, muissa en.

Ei toivoa paremmasta.

Vierailija
28/60 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin menee Suomella, kun tässäkin ketjussa ehdotetaan onlyfansia ja itsensä myymistä 🤣

Norjassa on töitä. Olen kuunnellut luentoja. Norjan työttömyysprosentti on VAIN 1-2 luokkaa, kun Suomessa hipoo 10. Olet tradenomi ja osaat ruotsia. Se on iso etu. Olen kuunnellut tämän kautta luentoja:

https://kurssit.tomiberg.fi/

Vierailija
29/60 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alentavaa, että neuvotaan aloittamaan only fans tms itsensä myyminen. Maastamuutto, jos vain mahdollista. Muualla voi olla parempi työtilanne.

Vierailija
30/60 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tradenomi menin tehtaalle töihin. Kaikkeen linjatyöhön ei vaadita tutkintoa vaan työ opetetaan. Silppua ja lyhyitä pätkiä naurettavalla palkalla. Eikö vuorotyö ole mitään herkkua sekään. Kattele esimerkiksi Baronan työpaikat ja onhan noita muitakin vuokrafirmoja.

Vierailija
31/60 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se tradenomi osaa ja mihin se pätevöittää..

Kysyn tätä vain siksi että ei myöskään insinöörin tutkin olla pääsee mihinkään jos ei ole pätevyyksiä ja osaamista ...

Sen osaamisen hankintaan kun ei pelkkä tutkinto riitä

Vierailija
32/60 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osastosihteeriksi sosiaali- tai terveydenhoidon tukipalveluihin.

Vierailija
33/60 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttava pääsi tradenomina alansa töihin, kun oli ensin puoli vuotta palkatta töissä/harjoittelussa.  Aikamoista kiristystä mielestäni.

Vierailija
34/60 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikkakunta varmaan helpottaisi neuvonantoa?

Vierailija
35/60 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntemani tradenomit on pääasiassa myyjinä erilaisissa liikkeissä..mm Gigantti,power,Veikon koneet,autoliikkeet..

Vierailija
36/60 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osastosihteeriksi sosiaali- tai terveydenhoidon tukipalveluihin.

Sihteeri on mielestäni alentava työ koska siinä ollaan vain ylempiarvoisten käsikassara ja excelin jatke..

Vierailija
37/60 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tradenomi menin tehtaalle töihin. Kaikkeen linjatyöhön ei vaadita tutkintoa vaan työ opetetaan. Silppua ja lyhyitä pätkiä naurettavalla palkalla. Eikö vuorotyö ole mitään herkkua sekään. Kattele esimerkiksi Baronan työpaikat ja onhan noita muitakin vuokrafirmoja.

Eipä siihen tehdastyöhönkään mennä niin vaan. Mikäli työhön ei vaadita tiettyä koulutusta tai työkokemusta, sitä hakevat monien eri alojen työttömät. Esim. viimeksi hakemaani tehdastyöhön haki 800 muutakin henkilöä, ja kyseessä oli juuri tuollainen linjatyö.

Vierailija
38/60 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin merkonomi työllistyisi? 

Vierailija
39/60 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaa myös tehdastyöt mut polven nivelrikko.. Voisko joku auttaa mitä töitä merkonomin saisi? Kaikki toimistotyöt käyty läpi ja haettu kahden vuoden aikana. 

Vierailija
40/60 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä johonkin. Älä odota tosin palkkaa.