Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KOKOAIKATÖITÄ EI RIITÄ KAIKILLE - mitkään aktivointijaksot ei auta siihen, ettei töitä ole!

Vierailija
16.09.2025 |

Työttömiä on moninkertainen määrä suhteessa avoimiin työpaikkoihin. Useampi osa-aikatyökään ei auta asiaa, koska työpaikasta toiseen kulkemiseen menee rahaa ja bussilippujen hintoja nostettu roimasti ja lisäksi monen osa-aikatyön työajat menee päällekkäin. Yrityksiä mennyt tänä vuonna jo yli 3000 konkurssiin eli oman yrityksen perustaminenkaan ei ole vaihtoehto, koska tukileikkauksien vuoksi ihmisillä ei ole varaa ostaa tuotteita tai palveluita.

Kommentit (117)

Vierailija
101/117 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä töitä on, ne pitää vain hankkia itse eikä voi odottaa passiivisena että joku muu etsii ne ja tarjoileen ne tarjottimella valmiina. Ja ne työt ei ole niitä helpoimpia ja kevyimpiä josta tienaa valtavasti vaan työntekijöiltä vaaditaan työntekoa ja uhrauksia eikä siittä välttämättä tietää suuria summia.

Eli ne työt on juuri niitä mitä työttömät ei haluaisi tehdä ja ne työt löytyy juuri niin kuin työttömät ei haluaisi niitä löytää ja ne työt on siellä minne työttömät ei haluaisi mennä

Pidä sinä haiseva paskanjauhaja turpasi kiinni!

"Se koira älähtää keneen kalikka kajahtaa"

Juuri tuon asenteen takia sinä et tlitä ansaitse. Opettele käytöstavat ja muiden kunnioitus niin saatat löytääkin töitä

Vierailija
102/117 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on satojatuhansia eläkeläisiä töissä, koska työt ei kiinnosta nuorempia.

Onko ne nuoret oikein sanoneet noin kun olette pyytäneet töihin?

Miksi minun pitäisi kysellä jotain työtävälttelvää laiskimusta kun palkkaan ennemmin ne jotka haluaa töihin ja ottaa minun yritykseen yhteyttä? Jos lähtökohta on tuo että pitää itseään niin paljon parempana ihmisenä että ei itse alennu töitä kyselemään vaan vaatii että hänelle pitää tarjota töitä aiheuttaa sen että en todellakaan palkkaa tuommoista joka ei sovellu minun yritykseen töihin. Ilmeisesti sosiaalituet on vieläkin liian korkeat kun työttömät pitää itseään paljon parempana ihmisenä mitä todellisuudessa on. Työttömien pitäisi korjata asenteensa ja hyväksyä että ne ei ole kuin arvottomia pummeja kun elättää itsensä pummimall

Vau, ihan itsekö tuon suoltamasi paskan keksit?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/117 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on hyvä, että yhä useammalle uudelle työttömälle selviää systeemin mädännäisyys.

Vierailija
104/117 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä töitä on, ne pitää vain hankkia itse eikä voi odottaa passiivisena että joku muu etsii ne ja tarjoileen ne tarjottimella valmiina. Ja ne työt ei ole niitä helpoimpia ja kevyimpiä josta tienaa valtavasti vaan työntekijöiltä vaaditaan työntekoa ja uhrauksia eikä siittä välttämättä tietää suuria summia.

Eli ne työt on juuri niitä mitä työttömät ei haluaisi tehdä ja ne työt löytyy juuri niin kuin työttömät ei haluaisi niitä löytää ja ne työt on siellä minne työttömät ei haluaisi mennä

Pidä sinä haiseva paskanjauhaja turpasi kiinni!

"Se koira älähtää keneen kalikka kajahtaa"

Juuri tuon asenteen takia sinä et tlitä ansaitse. Opettele käytöstavat ja muiden kunnioitus niin saatat löytääkin töitä

Oma argumentointisi on todella "asiallista".

Vierailija
105/117 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tyhmä kansa äänestää porvareita, kun kuvittelevat sillä lailla kohottavansa omaa yhteiskunnallista asemaa. Mutta koko ajan yhä useammalla on suurempi riski jäädä työttömäksi.

Onko sosialismilla tarjota muuta työtä kuin kolhoosissa?

Vierailija
106/117 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tyhmä kansa äänestää porvareita, kun kuvittelevat sillä lailla kohottavansa omaa yhteiskunnallista asemaa. Mutta koko ajan yhä useammalla on suurempi riski jäädä työttömäksi.

Sulle ois tarjolla tukkia perseeseen!

Vierailija
107/117 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tarkoitus että suomalAiset käy töissä. Tarkoitus on elää pääomatuloilla ja halpaneekkerit hoitaa työnteon.

Vierailija
108/117 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toinen tosiasia on se, että suomalaiset ovat laiskoja. Jos rahaa saa tekemättä mitään, niin ei tehdä mitään, vaikka osa-aikatöissä tienaisi 4000 e/kk. Kun pitää ostaa bussilippu ja menettää vapaa-aikansa, niin ei vaan kannata!

Kerro heti missä osa-aikatöissä tienaa tuon?? En edes kokopäivätöissä ole tienannut lähellekään. Törkeästi valehtelet.

Meillä tienaa parhaat puhelinmyyjät  6 tunnin osa-aikatyössä reilusti yli tuon kuussa. Harmillisesti itse olen keskinkertainen niin melkein aina jää alle 3000 euron palkka. Oma ennätys on kumminkin reilusti yli 4000

Unohdat nyt sen eettisyyden ja alat tekemään mitä tahansa että tienaat omat rahasi eikä tarvi enää pummia muilta

Jees. Lähdenkin tästä kusettamaan mummoja ja alzheimer-potilaita. Voisi vielä ohessa myydä vähän peukkua ja parittaa ihmiskaupan uhreja :D

Vierailija
109/117 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tarkoitus että suomalAiset käy töissä. Tarkoitus on elää pääomatuloilla ja halpaneekkerit hoitaa työnteon.

Tuo ei ole tarkoitus vaan lopputulos.

Vierailija
110/117 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ei ole kolhooseja, etkö sen vertaa tiedä.

Vierailija
111/117 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerropa millä matematiikalla tämä on tosi? Työvoiman ulkopuolella olevia ei-opiskelijoita on vähintään n. 600 000, työttömiä työnhakijoita on 340 000 ja määrä kasvaa koko ajan. Avoimia työpaikkoja on ilmoitusten mukaan n. 20 000, ja osa ilmoituksista on päällekkäisiä tai feikkejä (yritys esittää rekrytoivansa imagosyistä, vaikka todellisuudessa ei rekrytoi). Oikeasti avoimia kokoaikaisia työpaikkoja on ehkä 10 000. Siitä vaan 50-60 ihmistä täyttämään se yksi työpaikka.

Vai onko tämä taas joku "menet vaan sinne tehtaaseen ja puristat pomon kättä niin kyllä se työpaikka löytyy"- tason raivosyötti...

Suorittavan tason paskaduuneihinkin, joista saatava palkka työssäkäyntikulujen jälkeen vain hieman perusturvaa korkeampi, lähetetään satoja hakemuksia. Lidlin myyjä, mäkkärin kassa, bruttona 1400 €/kk hommia, joilla ei elä. Näihin on helposti 500-1000 hakijaa per paikka, ja paikat täytetään heti.

Myönnätkö olevasi trolli vai haluatko avata enemmän tätä vaihtoehtoista todellisuutta, jossa elät?

Vierailija
112/117 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä työttömille pitäisi siis tehdä? Kaikilta tuet pois ja kadulle asumaan?

Vierailija
113/117 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä työttömille pitäisi siis tehdä? Kaikilta tuet pois ja kadulle asumaan?

Perustulo tai kaikki eläkkeelle.

Vierailija
114/117 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten vasemmisto työllistää ihmisiä?

Hehän nimenomaan aikovat tehdä työttömyydestä salonkikelpoista ja kannattavaa.

Voihan sieltä muutama euro tulla, kun pottia uusjaetaan mutta yritysten toiminnan kurjistaminen ei ainakaan työllisyyttä lisää.

Ennen suojaosien poistoa yritykset meni vähemmän konkurssiin, kun ihmisillä oli rohkeutta kuluttaa ja käyttää palveluita. Nyt ihmiset seisottaa rahojaan pankkitileillään, kun työttömyydestä on tullut riski, jota vältellään kuin ruttoa, kun suojaosat on poistettu. Eli rahat seisoo tileillä eikä ole taloutta elvyttämässä. Jo yli 3000 yritystä mennyt tähän mennessä tänä vuonna konkurssiin.

Mä työllistyin suojaosan ansiosta usean vuoden ajan määräaikaisiin työsuhteisiin. Mä sain pari työkeikkaa kuussa ja vaikka suojaosasta huolimatta päiväraha pieneni, cv:ssä ei ollut aukkoja vaan aina pystyi sanomaan että teen käyttökorvausverokortilla. Ja sain vuosien ajan määräaikaisuuksien pätkiä, pisimmillään vuoden. Suojaosan poistuttua keikkoja ei enää voinut tehdä, koska kahdesta keikasta maksetaan 500e ja se vähenee suoraan päivärahasta.

Mutta se ei tee työstä vielä kannattamatonta, vaan se, että jos teen yhtään tuntia työtä kuussa menee päivärahahakemus A-kassassa manuaalikäsittelyyn.

Se meinaa että jos tienaan kuun alussa tekemästäni työstä 500e, se palkka maksetaan vasta seuraavassa kuussa. Ja päivärahan käsittely on kestänyt jopa 3 viikkoa! Eli olen lähes kuukauden ilman rahaa. Ja kun se lopulta tulee summa on niin pieni kun suojaosa poistui, ja se lopulta tilille tuleva palkka verotetaan isommalla prosentilla. Nettona häviän reilusti vrt kokoaikatyöttömyyteen.

Eniten silti harmittaa olla kokonaan työtön, koska nyt ainakaan kukaan ei palkkaa työtöntä.

Jos en tee yhtäkään päivää työtä automaatti käsittelee päivärahahakemukseni ja se on tilillä kahdessa päivässä.

Toki vastaava show oli ennen suojaosan poistoakin, mutta silloin kannatti odottaa useamman päivärahaa viikon kun tiesi että sieltä tulee sitä sen verran, että pärjää taas kuukauden. Ja silloin kulutinkin, kävin aika ajoin sushilla ja kampaajalla. Nyt leikkaan itse hiukseni enkä syö ulkona ikinä.

Vierailija
115/117 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten vasemmisto työllistää ihmisiä?

Hehän nimenomaan aikovat tehdä työttömyydestä salonkikelpoista ja kannattavaa.

Voihan sieltä muutama euro tulla, kun pottia uusjaetaan mutta yritysten toiminnan kurjistaminen ei ainakaan työllisyyttä lisää.

Ennen suojaosien poistoa yritykset meni vähemmän konkurssiin, kun ihmisillä oli rohkeutta kuluttaa ja käyttää palveluita. Nyt ihmiset seisottaa rahojaan pankkitileillään, kun työttömyydestä on tullut riski, jota vältellään kuin ruttoa, kun suojaosat on poistettu. Eli rahat seisoo tileillä eikä ole taloutta elvyttämässä. Jo yli 3000 yritystä mennyt tähän mennessä tänä vuonna konkurssiin.

Mä työllistyin suojaosan ansiosta usean vuoden ajan määräaikaisiin työsuhteisiin. Mä sain pari työkeikkaa kuussa ja vaikka su

Joopa joo, ja syöpäni parani suojaosan ansiosta, aina oli täydellinen sää, ihmiset oli ystävällisiä eikä tarvinnut edes ovia lukita, kaikki suojaosan ansiosta.

Nyt menee kaikki päin percheddä kun suojaosa poistui. Koira karkasi naapurin vaimon kanssa, aina on säätila päin heevattia, syöpä kasvoi takaisin, ja naapurin ukko kiukustuneena koiralle varasti oveni ja sisältä koiran ruokakupin ja nyt se nukkuu koiran kopissa kostoksi ja syö koiran naksuja. 

Vierailija
116/117 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, minä sain aamuosapäivätyöni lisäksi viime viikolla toisen osapäivätyön illaksi- soittamalla! Soitin juuri oikeeseen aikaan kun edellinen oli saanut juuri potkut. Kyllähän pomolla oli rekryjonot konella odottamassa, mutta niin vaan otti kun ottikin kokenut työntekijän tilalle. Kävin toimistolla ja tehtiin työsopimus.Eli joskus- hyvin harvoin kyllä, tärppää näinkin. Ehkä joku sai tästä lohtua ja intoa. Rekryt on p.olkaa aktiivisia!

Vierailija
117/117 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä on vaan semmoinen ongelma, että suuri osa näistäkin elää tuilla...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yhdeksän