Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Näkeekö työnantaja vielä 3- ja 4-vuotiaat rasitteena tyonhakutilanteessa?

Vierailija
10.04.2007 |

Tuonikäisillä kuitenkin jo esim. melkoisesti parempi vastustuskyky jne. kuin esim heti äitiysloman jälkeen hoitouransa aloittavalla pienokaisella...

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska lain mukaan vanhemmalla oikeus hoitaa alle 10 vkotona sairastuessa.

Vierailija
2/6 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekin ylipäänsä lasten saaminen on ikuinen rasite, koska perheetön on potentiaalisempi orja kuin perheellinen ;) Ja tosiaan laissa on oikeus jäädä kotiin sairaan lapsen seuraksi, jos on kyse alle 10(!)-vuotiaasta. Tosin siltä ajalta ei ole PAKKO maksaa palkkaa.

Toisille taas lapset ovat oikeasti plussaa ja äitiyslomiakin pidetään positiivisena syynä jäädä töistä pois hetkeksi. Ehkä pieni, pörssiin listautunut firma on kategorisesti tässä suhteessa huonoin valinta... Heille poissaolot käy oikeasti kalliiksi eikä metsää nähdä puilta, kun eletään hetkessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin muistan, mitä sairastelua se tuonikäisten hoitouran ensimmäinen pari vuotta oli ja viimeiseen asti välttäisin palkkaamasta sellaista äitiä, joka vasta tulee hoitovapaalta. Uuden työntekijän sisäänajamisessa on muutenkin paljon työtä ja sitten kun tuore työntekijä vielä on puolet ajasta pois. Onneksi itse pääsin palaamaan vanhaan paikkaani hoitovapaalta ja odottelin sitten sen pari vuotta, ennen kuin vaihdoin työpaikkaa. Siinä vaiheessa oli jo hyvä sanoa, että lapset eivät oikeastaan enää pahemmin sairastele.

Vierailija
4/6 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan poissaolojen vuoksi. Ja omistan siis päiväkodin.

T: yrittäjä/ työnantaja

Vierailija
5/6 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun on todella voimakkaasti naisvaltainen ala. Jos et ota pienenlapsen äitiä vaan nuoren, on se ennemmin tai myöhemmin kuitenkin vauvalomalla. Ja ihan kaikki työntekijät eivät voi olla niitä viiskymppisiäkään meillä.

Vierailija
6/6 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulevaisuudessa varmaankin työskentelen työhönotossa. Nimenomaan aion palkata pienten lasten äitejä. Useat lapsettomat lusmuavat ties millä verukkeella. Itse en ole ollut päivääkään poissa niin koulusta kuin töistäkään koskaan ja olen yh. Minä hoidan hommat deadlineen mennessä, toisin kuin vapaat sinkut, jotka eivät osaa vastuuta mistään kantaa.