Mitä tekisit jos saisit palata 30-vuotiaaksi?
Mitä tekisit? Minä opiskelisin uuden ammatin, en ostaisi omistusasuntoa vaan retkipakun
Kommentit (56)
Olin 30-vuotiaana kolmen pienen lapsen äiti, joten tekisin ihan saman kuin tein sillion.
Jos voisin palata 21-24-vuotiaaksi, tekisin joitakin asioita toisin. Ainakin menisin enemmän kaikkiin liikunnalisiin harrastuksiin mukaan, sellaisiin, joissa tapaa kivoja ihmisiä.
Kouluttautuisin, treenaisin sijoittamista.
Perustaisin perheen, menisin naimisiin ja yrittäisin vähintään yhtä lasta.
Hassua kyllä, vaikka elämäni olisi varmastikin paljon parempaa nyt jos olisin tehnyt toisenlaisia valintoja, todennäköisesti en tekisi mitään toisin. Elämäni meni miten meni, koska jäin omaishoitajaksi. Jos palaisin takaisin menneeseen, todennäköisesti vain itkisin onnesta, että näkisin nyt jo kuolleen läheiseni uudelleen. En minä häntä hylkäisi nytkään.
Vierailija kirjoitti:
Etsisin elämäni rakkauden aikasemmin. Ja bitcoineja ostaisin.
Ei rakkautta voi etsiä.
Mahis annetaan tups'vaan yks kaks maks kolme kertaa elämässä.
Olisin onnellinen 2 lapsen äiti ja nauttisin siitä vaiheesta samoin kuin silloinkin. Tosin kuntoilisin enemmän ja hankkisin paremman peruskunnon.
Erilaisia ura- ja harrastusvalintoja.
Laulaisin. Tanssisin. Eläisin.
Kun vielä voisin.
Yrittäisin saada lapsen kenen tahansa kanssa. Opiskelisin toiselle alalle. Käyttäisin rahaa harkitummin ja ostaisin asunnon nuorena.
Olisin mitenkään painostamatta mutta kohteliaan rohkeasti tehnyt ehdotuksia tilanteissa, joissa oli värinää ilmassa mutta jotenkin vain kallistuin ujouden puolelle.
Olisin muutamissa tilanteissa kysynyt pari-kolme lisäkysymystä, jottei asioista olisi jäänyt tulkinnanvaraa tai epäselvyyttä itselle saati sitten kenellekään muulle.
En olisi muuttanut vuokralle "tilapäisesti" (kestänyt jo 8 vuotta....) vaan olisin ostanut oman asunnon.
Olisin ottanut niin helvatan paljon asuntolainaa kuin vain suinkin olisi saanut ja tietysti kiinteällä korolla koska tuolloin olisin saanut 0,7 % koron kiinteänä! Nykyään on niin vaikeaa löytää mieleistä asuntoa ja vielä vaikeampaa saada lainapäätös ripeästi. Viitekorko on nyt jotain 2,1 % ja siihen marginaali päälle 0,7 %-yksikköä.
En olisi ostanut nykyistä autoa, vaan ajanut sitä edeltävällä tyytyväisenä.
Olisin laatinut tarkemman budjetin ja noudattanut sitä paremmin.
Olisin ostanut kultaa sekä esim. Googlen, Facebookin ja Amazonin pörssiosakkeita ja Bitcoinia.
Olisin mennyt naimisiin heti kun mahdollisuus oli ja pitänyt näyttävämmät häät sekä hankkinut kunnon bändin esiintymään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etsisin elämäni rakkauden aikasemmin. Ja bitcoineja ostaisin.
Ei rakkautta voi etsiä.
Mahis annetaan tups'vaan yks kaks maks kolme kertaa elämässä.
No kun löysin sen 35v niin kyllä mä sen etsisin sitten 30v. Ja ne bitcoinit pitää muistaa.
Olisin varmaan tehnyt itsellisen lapsen. Nyt on jo liian myöhäistä. Tai etsinyt aktiivisemmin parisuhdetta. Muuten olen tyytyväinen.
Opiskelisin täysin eri alaa kuin opiskelin. Sen lisäksi lopettaisin täysin oman ulkonäköni ja kehoni vihaamisen. Siitä vihasta ei ole jäänyt minulle näinä vuosina käteen muuta kuin kärsimystä ja rahanmenoa.
Eläisin itseni näköisenä ja en alkaisi yhtään yrittämään muokata itsestäni muille mieluisamman näköistä. Sitä päivää kun ei tule, milloin olet muille 100% mieluisan ja virheettömän näköinen.
Vierailija kirjoitti:
Pup pailisin... 🤠🥳🥸
Peppu on kakan koti 👴🏻👍
Etsisin aikaisemmin etätyön ja muuttaisin ulkomaille. Olisin jättänyt omistusasunnon ostamatta.
Istuisin tämän saman pöydän ääressä kuin nyt 57-vuotiaana.