Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsiperheen lomamatka etelään. Ehdotuksia minne?

Vierailija
15.09.2025 |

Mikä olisi hyvä ja huoleton etelänmatkakohde perheelle jossa pieni lapsi?

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on rahaa lomailla niin voisko harkita Suomea? Jäis rahat tänne ja edes muutamalla säilyis työpaikka. Mut jos on niin mulk ku että haluu viedä rahansa ulkomaille niin menkää vaikka Aleppoon!

Kerro se lämmin +25 matkakohde Suomessa vaikka marraskuussa

Vaatteet on keksitty.

Vierailija
42/66 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Talvella joku Kanarian kohteista ja keväällä tai loppukesällä Mallorca. Molemmissa helppoa lasten kanssa ja paljon valinnanvaraa majoituksista. En lähtisi itse Kreikkaan, Espanjan kohteissa enemmän valinnanvaraa ja laatua

Enkä edes mainitse Turkkia tai Bulgariaa. 

Miksi ei Kreikkaa? Espanja on turistirysä

Enemmän Kreikka se turistirysä on. Espanjassa paljon enemmän tarjontaa lapsiperheille kuin Kreikassa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Talvella joku Kanarian kohteista ja keväällä tai loppukesällä Mallorca. Molemmissa helppoa lasten kanssa ja paljon valinnanvaraa majoituksista. En lähtisi itse Kreikkaan, Espanjan kohteissa enemmän valinnanvaraa ja laatua

Minua kiinnostaisi, monessako paikassa Kreikan mantereella olet käynyt, ja millä kaikilla saarilla?

Me ollaan matkustettu lasten kanssa juuri Kreikan kohteisiin siksi, kun siellä on puhdasta ja suht rauhallista. Ihania rantoja, uima-altaita, aurinkoa ja hyvää ruokaa löytyy toki muualtakin.

Olen matkustanut vuodesta 1995 Kreikan saarilla ja kaikissa käyty. Espanjassa olen asunut 12 vuotta ja kyllä se on monipuolisin ja laadukkain näistä. Nizzan lähellä olen asunut myös ja Italiassa sukua. Näissä erityyppisiä paikkoja en lähtisi lasten kanssa esim Nizzaan.

Kreikka on vaan saarten osalta tylsä. Pelkkää turismia. Mallorca ja Baleaarit ovat muutenkin asuttuja samoin Kanarian saaret. 

Vierailija
44/66 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua kiinnostaisi, monessako paikassa Kreikan mantereella olet käynyt, ja millä kaikilla saarilla?

Me ollaan matkustettu lasten kanssa juuri Kreikan kohteisiin siksi, kun siellä on puhdasta ja suht rauhallista. Ihania rantoja, uima-altaita, aurinkoa ja hyvää ruokaa löytyy toki muualtakin.

Olen matkustanut vuodesta 1995 Kreikan saarilla ja kaikissa käyty. Espanjassa olen asunut 12 vuotta ja kyllä se on monipuolisin ja laadukkain näistä. Nizzan lähellä olen asunut myös ja Italiassa sukua. Näissä erityyppisiä paikkoja en läh

Taitaa olla makuasioita. Mä olen matkustanut paljon Kreetalla, ja en kyllä allekirjoita tuota ollenkaan, että olisi pelkkää turismia.

Vierailija
45/66 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kreikan reissu oli mukava 3v:n kanssa. Lento ei ollut liian pitkä ja perillä oli riittävästi tekemistä.

Vierailija
46/66 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos uskotte ilmastonmuutokseen niin matkustakaa jonnekin minne pääsee ilman lentokonetta.

Vierailija
47/66 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mallorcalle on lyhyehkö lento. Mukava paikka pienten kanssa, tietenkin perheystävällinen hotelli oltava. 

Vierailija
48/66 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku pieni siisti rauhallinen paikka ja kiva hotelli, missä uima-allas ja muuta tekemistä. Ei lasten kanssa muuta tarvita.

Vierailija
49/66 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Thaimaa on ihana

Ja nykyisin, kun Venäjä pitää kiertää, ihan liian pitkät lennot. En lähtisi lasten kanssa. Hirveätä kaikille, jos sattuu kiukku iskemään. Pienten lasten kanssa voisi harjoitella sellaisilla korkeintaan 4-5 tunnin lennoilla.

Vierailija
50/66 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi lapsiraukat pitää raahata ulkomaille. Suomessakin on nähtävää. Kerkiävät sitten aikuisinakin ulkomaille.

Mitä helevatan nähtävää syyssateisessa koleassa Suomessa muka on ja missä? Ihan täyttä paskaa paskan perään.

Vierailija
51/66 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakaa joku peruskohde. Vähän tusina. Sellaisissa on helpointa lasten kanssa. Mitä tottuneempia turismiin ja enemmän palveluita, sitä paremmin myös lapsille kaikkea. Lisäksi ehdottomasti laadukas hotelli. Hyvä allasalue, mieluusti joku leikkipaikka jne. All inclusive on lasten kanssa kätevä. Ja voihan sitä silti syödä joskus ulkona, vaikka pääosin hotellilla söisikin.

Me on käyty lasten ollessa pieniä siellä ja täällä. Kanarialla useamman kerran. Gran Kanarian Bahia Feliz oli harmitus, vaikka mainostetaan lapsille. Järkyttävän tuulista seutua, toppatakkia tarvi maaliskuussa iltaisin. Yleisesti Kanaria on hyvä lasten kanssa. Ei kuuma, hyvä hygienia, paljon kivoja paikkoja lasten kanssa ja autonvuokraus tekee liikkumisesta helppoa. Lanzarote on vähän tylsä ja kylmä. Gran Kanarian ja Teneriffan eteläosat parhaita. Lisäksi kaikki peruskohteet on hyviä kuten Rodos, Mallorca ja jos kohtuuhintainen löhöloma kiinnostaa, niin jotkut Nazarin Turkin Pegasos -hotellit on loistavia hinta-laatu -suhteeltaan. 

Löysin rantein vaan reissuun. Me on matkustettu kummankin ollessa 4-5kk lähtien 2-3 matkaa vuodessa. Ei koskaan mitään ongelmia ja on nautittu koko sakki. Nyt lapset on 17 ja 20, edelleen lähtevät meidän mukaan mielellään. Vanhemmalla lapselle vaan ei aina sovi esim. kesätöiden tai koulun takia. Lisäksi iän myötä on jakauduttu. Mies käy nuoremman kanssa (poika) ja minä vanhemman kanssa (tyttö). Nytkin lokakuun alussa lähden tyttären kanssa viikon reissuun ja hänen kaverinsa tulee myös. Kiva, ei tarvi kierrellä ikuisia vaatekauppoja, kun en niissä viihdy ja tytär taas vaikka koko päivän. Tungen tytöt omaan huoneeseen, niin eivät häiritse mun lomarauhaa vaan ovat enemmän bonuksena mukana. Oma rauha, omat fiilikset, mutta tarvittaessa ruokaseuraa ja seuraa ylipäätään.

Vierailija
52/66 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on rahaa lomailla niin voisko harkita Suomea? Jäis rahat tänne ja edes muutamalla säilyis työpaikka. Mut jos on niin mulk ku että haluu viedä rahansa ulkomaille niin menkää vaikka Aleppoon!

Kerro se lämmin +25 matkakohde Suomessa vaikka marraskuussa

Vaatteet on keksitty.

Idioottivajakille tiedoksi, että se lämpimään menon pointti on juuri se, että ei tarvitse kärvistellä kylmässä lämpökerrastossa ja sadeasussa säätä pidättelemässä. Marraskuussa ihan mikä tahansa matkailu Suomessa on kaikin puolin silkkaa paskaa.

Vierailija
53/66 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turismi pilaa ja paskoo kaikki paikat. Matkustelun hinta pitäisi nostaa niin korkealle, että sillä voitaisiin jotenkin korvata sen aiheuttamat ympäristöhaitat kohteessa. Matkustelun ja ympäriinsä lentelyn ei pitäisi olla jokaisen oikeus. 

Vierailija
54/66 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kreetalla tai Rodoksella joku vähän pienempi paikka.

Vierailija
55/66 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turismi pilaa ja paskoo kaikki paikat. Matkustelun hinta pitäisi nostaa niin korkealle, että sillä voitaisiin jotenkin korvata sen aiheuttamat ympäristöhaitat kohteessa. Matkustelun ja ympäriinsä lentelyn ei pitäisi olla jokaisen oikeus. 

Mikäs oksettava läjä alinta ihmispaskaa se sieltä lehahti vinkumaan? Häivy saastainen jäte sinne jonnekin kellarinpohjalle takaisin homehtumaan uloste.

Vierailija
56/66 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi lapsiraukat pitää raahata ulkomaille. Suomessakin on nähtävää. Kerkiävät sitten aikuisinakin ulkomaille.

Mitä helevatan nähtävää syyssateisessa koleassa Suomessa muka on ja missä? Ihan täyttä paskaa paskan perään.

Sinä olet täyttä paskaa paskan perään.

Vierailija
57/66 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummasti se raha tuntuu kohteissa kelpaavan.

Vierailija
58/66 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Ap kertonut milloin ja minkäikäisen kanssa matkustavat?

Lukaisin ketjun nopeasti läpi, enkä huomannut Ap:n vastausta mihinkään kysymyksiin

Vierailija
59/66 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

joutava paskaketju

Vierailija
60/66 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kroatia. Eivät ole kyllästyneitä turisteihin, vielä.