Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko eronneet siksi, että toinen yllättäen haluaa saada lapsen ja toinen ei?

Vierailija
15.09.2025 |

Kauanko ehditte olla yhdessä kunnes mielenmuutos tapahtui?

Kumpi muutti mielensä ja kumpaan suuntaan?

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikanaan ollaan erottu siksi, ettei yhdessä sovittu lapsi yksi riittänytkään miehelle. Lisää lapsia olisi pitänyt saada minun hoidettavakseni, häntä ei käytäntö kauheasti kinnostellut.

Me ollaan jo kauan oltu molemmat naimisissa paremmin sopivien puolisoiden kanssa, ja se ainokainen on jo aikuinen.

Teitte oikein kun erositte. Mutta tosi kurjaa kun näin isoista periaatteen kysymyksistä lähdetään muuttamaan mieltä.

No, me oltiin tosi nuoria, ei sitä muutenkaan tuntenut itseään ihan läpikotaisin (jos vieläkään), eikä kumpikaan ole muutenkaan samanlainen ihminen kuin silloin. Me tosiaan oltiin ihan yksinkertaisesti väärät toisillemme, eikä noissa asioissa ole kompromisseja. Mä olen nyt 20 v ollut velamiehen kanssa ja ensimmäinen puoliso sai suurperheen toisen vaimonsa kanssa, joka toi pari bonuslasta tullessaan. Se meidän aikuinen välillä nauraa, että ei hitto, miten kaksi noin erilaista ylipäätään yritti yhdessä. No, sitä ei vaan osannut kuvitella muuta. 

Vierailija
22/44 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavapiirissä pari eroa pariskunnan ikien lähestyessä 40 vuotta.

Molemmissa tapauksissa miehet perustivat uudet perheet ja puolisonsa saivat myös lapsen. Uusien puolisoiden iät lähellä 40 vuotta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnen henkilöitä. Ei se ole yllättävää, vaan miesten tyhmyyttä. Mies sanoi ettei tahdo ikinä lasta, mutta niin vain yli 40 vuotiaana mies sai lapsen toisen kanssa. Onneksi nainen ei jäänyt odottamaan ja ehti saada kolme lasta toisen miehen kanssa. Nainen siis otti eron, koska mies jahkaili.

Kuulostaa aika tutulta. Minä tunsin myös sellaisen ex-pariskunnan, jossa vaimo halusi lasta, mies oli jyrkästi sitä vastaan. Nainen otti eron ja hankki lapsen uuden miehen kanssa. Erikoinen juonenkäänne kuitenkin on, että myös mies hankki heti lapsen uuden tyttöystävän kanssa. Ja vielä nopeammin kuin nainen. Siis mieli muuttui ihan täysin muutaman kuukauden sisällä erosta.

En ikinä tajua, mikä järki tuollaisissa tapauksissa on. Ehkä sitten mies ei vaan nähnyt sitä ex-vaimoaan "lopullisena" vaimonaan, sopivana perheen perustamiseen tai jotain.

Sen ensimmäisen naisen ko. mies arvioi äidiksi sopimattomaksi. Eihän tuossa mitään mystistä ole.

Vierailija
24/44 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, sovittu oli alusta saakka ettei lapset ole kummankaan suunnitelmissa, ole koskaan olleet. No tilannehan muuttui tietysti muutaman vuoden kohdalla. Sitten olisi pitänyt päästä jo heti lapsettomuushoitoihin, yksityiselle tietysti koska julkinen on liian hidas. Niin, aivan, kappas vain oli tiedossa alunperinkin että nainen ei tule raskaaksi ilman hoitoja, koska kuinka ollakaan, lasta oli yritetty jo aiemmin. Ja kirkkain silmin selitettiin suhteen alussa, ettei äitiys ole koskaan ollut mun juttu.

Sitten kun toinen osapuoli ei halunnut muuttaa mieltään, niin kaikki keinot käyttöön jotta saadaan syyllistettyä toisen elämän pilaamisesta ja tärkeimpien vuosien varastamisesta..

Vierailija
25/44 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnen henkilöitä. Ei se ole yllättävää, vaan miesten tyhmyyttä. Mies sanoi ettei tahdo ikinä lasta, mutta niin vain yli 40 vuotiaana mies sai lapsen toisen kanssa. Onneksi nainen ei jäänyt odottamaan ja ehti saada kolme lasta toisen miehen kanssa. Nainen siis otti eron, koska mies jahkaili.

Kuulostaa aika tutulta. Minä tunsin myös sellaisen ex-pariskunnan, jossa vaimo halusi lasta, mies oli jyrkästi sitä vastaan. Nainen otti eron ja hankki lapsen uuden miehen kanssa. Erikoinen juonenkäänne kuitenkin on, että myös mies hankki heti lapsen uuden tyttöystävän kanssa. Ja vielä nopeammin kuin nainen. Siis mieli muuttui ihan täysin muutaman kuukauden sisällä erosta.

En ikinä tajua, mikä järki tuollaisissa tapauksissa on. Ehkä sitten mies ei vaan nähnyt sitä ex-vaimoaan "lopullisena" vaimonaan, sopivana perheen perustamise

"Sen ensimmäisen naisen ko. mies arvioi äidiksi sopimattomaksi. Eihän tuossa mitään mystistä ole."

Niin kai. Mies kyllä itse väitti, ettei halua lapsia ollenkaan.

Vierailija
26/44 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep, sovittu oli alusta saakka ettei lapset ole kummankaan suunnitelmissa, ole koskaan olleet. No tilannehan muuttui tietysti muutaman vuoden kohdalla. Sitten olisi pitänyt päästä jo heti lapsettomuushoitoihin, yksityiselle tietysti koska julkinen on liian hidas. Niin, aivan, kappas vain oli tiedossa alunperinkin että nainen ei tule raskaaksi ilman hoitoja, koska kuinka ollakaan, lasta oli yritetty jo aiemmin. Ja kirkkain silmin selitettiin suhteen alussa, ettei äitiys ole koskaan ollut mun juttu.

Sitten kun toinen osapuoli ei halunnut muuttaa mieltään, niin kaikki keinot käyttöön jotta saadaan syyllistettyä toisen elämän pilaamisesta ja tärkeimpien vuosien varastamisesta..

Todella inhottava kokemus varmasti.

Ero on ainoa oikea ratkaisu.

Vierailija
27/44 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Olen tehnyt lapsia omasta halusta ei siihen ukon halut ole kiinnostaneet hän kun ei lapsia edes pääsääntöisesti hoida. Hänkin valitsi työuran kysymättä minulta ja minä valitsin kotiuran. 

Vierailija
28/44 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exälle sanoin, heti kun alettiin tapailemaan, että en tee lisää lapsia. Minulla on kaksi ja se on minulle riittävä määrä omia. Mies sanoi, että sopii hänelle, mutta alkoi sitten hetken päästä painostaa. Miksi ei hänen kanssa lapsia, kun edellisen miehen kanssa olin lapsia tehnyt? Miksi hän on huonompi kun toinen. Ei se nyt jumalauta ole siitä kiinni ja se, että jos olet hyvä mies, niin minulla on velvollisuus tehdä sinulle lapsia palkinnoksi. 

Erosin ja teetin sterilisaation. Olin niin vittuuntunut, että pysyin vuosia yksin. 

Nyt olen hyvässä suhteessa miehen kanssa, jolla on kaksi lasta. Hän tietää ja hyväksyy sen, että meille ei ikinä tule yhteisiä lapsia. Elämme "rentoa" arkea neljän teini kannssa 😀

Vierailija
29/44 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan erottu. Mies alun perin tiesi etten lapsia halua, parin kolmen vuoden kuluttua rupes ehdotteleen että mitäs jos. 

Vierailija
30/44 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ikinä tajua, mikä järki tuollaisissa tapauksissa on. Ehkä sitten mies ei vaan nähnyt sitä ex-vaimoaan "lopullisena" vaimonaan, sopivana perheen perustamise

Olisi reilua olla rehellinen eikä roikuttaa toista vauvakuumeessa, jos itsellä ei ole aikomustakaan lisääntyä (kys. tyypin kanssa). Säästyy kaikkien aikaa ja mielipahaa.

Vierailija
31/44 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen eronnut kahdesti tuosta syystä, tosin suhteet kestivät onneksi vain vuoden ja puolitoista. Myös yksi neljän kuukauden tiivis tapailu päättyi, kun mies kertoi aina haaveilleensa isyydestä. Harmi ettei tullut aiemmin puheeksi että olen vela.

Molemmat seurustelukumppanit selittivät suu vaahdossa että ei ikinä lapsia, ei ei, pois se minusta. Toisella meni vuosi ja toisella puolitoista siihen että vauvakuume alkoi. Eikö voitaisi.. Voitaisiinko.. Kyllä kannattaisi..

Toinen oli miettinyt lapsen nimenkin jo valmiiksi. :D

Vierailija
32/44 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis tulin vahingossa raskaaksi, kun seurustelua takana 2v ja yhdessä oli asuttu 6kk.

Mies (6v minua vanhempi) halusi pitää lapsen ja minä en. Tein abortin ja ero tietenkin tuli

Vierailija
33/44 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän vuoksi 'miehillä' ei ole minun pilluun mitään asiaa.

Vierailija
34/44 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tullut eroa ainakaan vielä. Yritämme toki lasta ahkerasti, mutta en ole kertonut puolisolle vasektomiastani.

Vierailija
35/44 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tullut eroa ainakaan vielä. Yritämme toki lasta ahkerasti, mutta en ole kertonut puolisolle vasektomiastani.

Hauska farssi edessä kun vaimo patistaa tuhkamunan klinikalle runkkaamaan kippoon.

Ei vaan, vanha läppä jo. Tosin jossain tosi-tv-ohjelmassa oli yksi tuollainen kusiaivo joskus kertomassa tempauksestaan.

Vierailija
36/44 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erosimme, tosin ero oli koko ajan molempien tiedossa, vaikka yhdessä oltiin 8 vuotta. Mies halusi lapsen, minä en. Siinä vaiheessa kun olisi voitu hankkia omakotitalo, mies ilmoitti, ettei halua niin suurta taloudellista sitoumusta, koska kuitenkin toiveenaan on lapsi eikä hän halua sitä minulta vaatia.

Vuoden kuluttua erosta miehellä oli omakotitalo ja raskaanaoleva avovaimo, häät oli seuraavana kesänä. MInä en oikein osannut siitä jatkaa eteenpäin, tuli tunne, että mies oli pettänyt kaikki 8 vuotta uskottelemalla, että jää (ja tiesin tosiasiat, mies ei koskaan sanonut, että hyväksyisi lapsettoman loppuelämän).

Vierailija
37/44 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erosimme, tosin ero oli koko ajan molempien tiedossa, vaikka yhdessä oltiin 8 vuotta. Mies halusi lapsen, minä en. Siinä vaiheessa kun olisi voitu hankkia omakotitalo, mies ilmoitti, ettei halua niin suurta taloudellista sitoumusta, koska kuitenkin toiveenaan on lapsi eikä hän halua sitä minulta vaatia.

Vuoden kuluttua erosta miehellä oli omakotitalo ja raskaanaoleva avovaimo, häät oli seuraavana kesänä. MInä en oikein osannut siitä jatkaa eteenpäin, tuli tunne, että mies oli pettänyt kaikki 8 vuotta uskottelemalla, että jää (ja tiesin tosiasiat, mies ei koskaan sanonut, että hyväksyisi lapsettoman loppuelämän).

Miksi jatkoitte yhdessä noin kauan, kun tulevaisuudensuunnitelmat olivat ihan erilaiset?

Vierailija
38/44 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ällötys.

Vierailija
39/44 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ällötys.

Ihan OK. Jokaisen oma keho on hänen oma asiansa.

Vierailija
40/44 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yllättynyt!! Siis siitä, että miehet haluaa noin hanakasti lapsia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän seitsemän