Työnhaun toivottomuus
Työmarkkinatilanne sen kun vaan menee surkeammaksi ja surkeammaksi.
Ihan se ja sama hakeeko avoimia paikkoja vai tekeekö avoimia hakemuksia, mistään ei kuulu mitään. Yhteen oman alan haastatteluun pääsin, mutta ei sieltä ole mitään kuulunut, joten ghoustatuksi tulin. Toinen paikka taasen, jaa-a, hakemuksen laitoin, mutta nyt paikka on tullut uudelleen hakuun. Kun ei kelpaa niin ei kelpaa.
Hirveen kiva sitten lukea lehdistä, miten yrittäjät itkee rekrypulmiaan, kun onnistuvat rekryämään vaan jotain saikuttajia ja muita laiskureita. Mikä siinä on et pitää sellaisia palkata, miksi mua ei palkata vaikka olen todella kova tekee töitä? Ok, en ehkä ole mikään sosiaalisin, mutta eipä kai asentajan tarvitse ollakaan, perusasiakaspalvelutaidot ja -käytöstavat riittää.
Tällä hetkellä vielä pari viikkoa töissä, mutta vaikka jo pari kk olen uutta hakenyt, ei ole muuta tärpännyt kuin tuo yksi tulokseton haastattelu.
Kommentit (15)
Juttele myös työpaikalla että etsit uutta työtä ja aina sopivissa paikoissa. Koskaan ei tiedä jos joku sattuukin tietämään paikan jolla tarvetta työntekijälle.
Ihan vinkkinä voin kertoa, että puhelinmyyjiksi haetaan jatkuvasti työntekijöitä.
Vierailija kirjoitti:
Ihan vinkkinä voin kertoa, että puhelinmyyjiksi haetaan jatkuvasti työntekijöitä.
Oliko muita kliseitä tarjolla?
Joo ei ole kyllä minullakaan edes toivoa enää. Sen verran kauan olen siitä TE-liekasta irti halunnut, mutta enpä vaan näköjään pääse, jos en mene mihin tahansa paskaduuniin. Nyt olen jo osa-aikaisessa paskaduunissa, joten ei kyllä kiinnosta kokoaikaiseen paskaduuniin vaihtaminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko muita kliseitä tarjolla?
Kyllä töitä tekevälle riiittää.
Jos töitä ei heti löydy, pystytkö käymään jonkin täydennyskoulutuksen tai suorittaa jonkin lupakortin tms?
Osaajille löytyy aina töitä. Suomalainen vaan ei oikein opi mitään hyödyllistä koulutuksen aikana.
Yksi vaihtoehto on alkaa yrittäjäksi kun se taitaa olla nykypäivänä helpoin tapa työllstyä ja saada elantonsa. Verot ovat myös matalat verrattuna moniin Euroopan maihin.
Vierailija kirjoitti:
Osaajille löytyy aina töitä. Suomalainen vaan ei oikein opi mitään hyödyllistä koulutuksen aikana.
Yksi vaihtoehto on alkaa yrittäjäksi kun se taitaa olla nykypäivänä helpoin tapa työllstyä ja saada elantonsa. Verot ovat myös matalat verrattuna moniin Euroopan maihin.
Kysymys kuuluu miksi siellä kouluissa ei opeteta hyödyllisiä asioita? Jos ei kuulemma koulun oppi kelpaa työnantajille.
Vierailija kirjoitti:
Jos töitä ei heti löydy, pystytkö käymään jonkin täydennyskoulutuksen tai suorittaa jonkin lupakortin tms?
Olen asentaja, ei ole oikein mitään täydennyskoulutuksia tarjolla ja työturvallisuus yms kortit on ajantasalla.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä vaikka mitä osaan ja vielä lisää opin, mut kun ei työnantajille kelpaa! Yrittäjäksi alkaisin, mutta sitä varten tartteis pari vuotta lisää työkokemusta, nää hommat kun opitaan vasta siellä työmaalla kunnolla.
"hakemuksen laitoin, mutta nyt paikka on tullut uudelleen hakuun. Kun ei kelpaa niin ei kelpaa"
Joo tää on niin tuttua. Onneksi olet sentään asentaja ja jos onnistut saat kunnon palkkaa työstä jossa ei tarvitse sietää ihmisiä eikä kokoajan mennä alemmalle palkalle ja alan paskaduuneihin saadakseen edes jotain muruja. Itse siis kulttuurialan korkeakoulutettu(koska en aikoinaan päässyt opiskelemaan mitään järkevää) ja viimeksi tässä kuussa hain jotain museon aspan paikkaa. Vaikka olen vanha ja se kortti on todellakin jo nuorena katsottu ja vihaan ihmisä ja vihaan aspatyötä. En ole mikään Yliviikarikaan eikä ole tuomioita, niin vähänkö tuntuu kohtuuttomalta tämä työsyrjintä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä vaikka mitä osaan ja vielä lisää opin, mut kun ei työnantajille kelpaa! Yrittäjäksi alkaisin, mutta sitä varten tartteis pari vuotta lisää työkokemusta, nää hommat kun opitaan vasta siellä työmaalla kunnolla.
Kannattaisko laajentaa osaamista sähkö-ja automaatiotekniikkaan? Voisit varmaan saada tutkinnon parissa vuodessa. Ne hyväksi lukee myös amiksen opintoja joissain amkeissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisko laajentaa osaamista sähkö-ja automaatiotekniikkaan? Voisit varmaan saada tutkinnon parissa vuodessa. Ne hyväksi lukee myös amiksen opintoja joissain amkeissa.
Mä oon aikuinen alanvaihtaja jo nykyisissäkin hommissa ja opiskellut koko ikäni ties sun mitä. En jaksaisi taas mennä koulun penkille. Etenkin kun historia opettaa että kohdallani niistä paperista on ollut hyötyä korkeintaan perseenpyyhintään. Vähemmän kulutan yhteiskunnan varoja työttömänä (saan vain työmarkkinatukea) kuin opiskelemalla turhaan.
Oisko vertaistukea tai edes mene töihin ulisijoita?