Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi syntyvyyden laskua kauhistellaan?

Vierailija
15.09.2025 |

Ketään ei voi pakottaa vanhemmaksi. Lapsi kärsii, jos syntyy suunnittelematta ja vastentahtoisille vanhemmille. Ihmisten valinnanvapaus on lisääntynyt ja se on hyvä asia. Koska lisääntymisessä on kyse vapaaehtoisuudesta ja yksityisasiasta, mitä hyötyä on kauhistella yksityisasiaa, josta ei voi kukaan muu päättää?

Onko kyse informaatiovaikuttamisesta, jonka perimmäisenä tavoitteena on alkaa rajoittaa ihmisten oikeutta ehkäisyyn/aborttiin? Miksi poliitikot ja julkisuuden henkilöt polkevat jalkaa suutuksissa, ellei heillä ole tavoitteena itse puuttua muiden asioihin?

Lisäksi on jo todettu että vauvarahat yms bonukset eivät toimi kannustimina. On muutenkin moraalitonta että ihmisiä pitää lahjoa lisääntymään, koska sitä ei muuten haluta. Ei ole reilua syntyvää lasta kohtaan olla "lahjusvauva" joka haluttiin rahan vuoksi eikä rakkauden vuoksi.

On idiotismia verrata isoisovanhempien lapsilukua nykyaikaan, koska ennen vanhaan ei ollut luotettavaa ehkäisyä saatavilla.

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhät ovat pian pulassa, kun korkeasti koukutetut muuttavat massoittain ulkomaille. Heillä riittää ulkomailla töitä. Roadmanit ja muut vassarikannattajat jäävät sitten taistelemaan keskenään. Mutta itsehän ovat sitä halunneet. Voi tulla vielä päivä, kun jopa ruoasta tulee pulaa. Kaupunkilainen vihervassari syö sen jälkeen leslenlehtiä, kun maanviljelijän perhe syö kunnolla.

Vierailija
42/48 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäjä saisi lopettaa oman väestönsä haaskaaminen sodassa sen sijaan, että pyrkii haalimaan syntyvyyden kautta uusia kansalaisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 3 lasta. Olen yh. Saan päälle vaan haukkumista ja pilkkaa vaikka lapset teimme avioliitossa. Mies löysi nuoremman. 

Se on varma että yhdestäkään lapsettomasra vanhuksesta jotka nyt ovat 50 v ja meitä pilkkaavat eivät tule minun lapsrt huolehtimaan 

Kai näillä on sitten 90 vuotiaana se ystäväporukka auttamassa.

Vierailija
44/48 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotta saadaan tuoda ulkomaalaisia maahan laskemaan suomalaisten palkkoja.

Vierailija
45/48 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ketään ei voi pakottaa vanhemmaksi. "

Ja heti menee pieleen. Ongelma on se, että ihmiset jotka haluaisivat lapsia, eivät niitä olosuhteiden vuoksi pysty hankkimaan

Se on valitettava asia. Siitä ei kuitenkaan seuraa sitä, että vapaaehtoisesti lapsettomat huudetaan jälleen apuun ja maksamaan lisää veroja. Jotain muuta pitäisi jo keksiä.

Vierailija
46/48 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma ei ole matala syntyvyys ja valinnanvapaus, vaan se että ihmiset elävät ihan liian pitkään. Yksi ratkaisu on eutanasia tietyn ikäisille, pysyy huoltosuhteet ja muut kohdallaan. 

Vierailija
47/48 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syntyvyyden madaltaminen on Suomen hallituksen tavoite, kun suljetaan synnytyslaitoksia jopa pääkaupunkiseudulla. Ja muualla on satojen kilometrien matkat. Samaa ajaa kyllä myös sairaaloiden päivystyksien sulkeminen sekä kaikki ylityöllistettyjen hoitajien vähentämiset sairaaloista ja vanhainkodeista. Mitä jos lapselle tapahtuu jotain eikä ole päivystystä kuin kahden tunnin ajomatkan päässä mutta ei ole omaa autoa?

Luottamus tulevaisuuteen?

Vierailija
48/48 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ainakaan välitä ollenkaan syntyvyyden laskun aiheuttamista taloudellisista ongelmista. Ihan oma vika rakentaa niin kapitalistinen yhteiskunta, joka toimii vain ikuisella kasvulla. 

Minä en vauvoja hanki koska en halua, eikä mitkään kannustimet siihen vaikuta. Ehkä jos elettäisiin yksinkertaisemmin, niin asiat voisi olla toisin, mutta ei kiinnosta tuoda lasta tähän maailmaan, jonka ainoa pyhä mantra on kuluttaa mahdollisimman paljon. Ei tässä mitään hippikommuunia tarvittaisi, mutta maapallosta on tullut vain turhuuden tyyssija.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kahdeksan