Kehä I:n viereen nousee viisi tornia, joihin mahtuu jopa 300 vainajaa
Kommentit (47)
Ei ole omaisten syytä että siunausaikoja ei saa ja tuhkaamistakin joutuu odottamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen ihmiset kuolivat ja haudattiin. Myö sunnuntaisin. Nyt ollaan kalmona kauan ennenkuin sattuu kaikille omaisille sopiva lauantai ja papille ja kappelille sama kellonaika.
Ainakaan su -ma ei haudata, papeilla on aikataulut.
Näin tosiasn. Ei saa pappia eikä kappelia. Hautaus voi siirtyä jopa parilla kuukaudella.
Joku tais ehdottaa kompostointia. Olis nopeeta alottaa. Muutaku samaan läjään kaikki ja matoja ja herätettä.
Kone välillä vähän kääntelis ja kohta multaa puistoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen ihmiset kuolivat ja haudattiin. Myö sunnuntaisin. Nyt ollaan kalmona kauan ennenkuin sattuu kaikille omaisille sopiva lauantai ja papille ja kappelille sama kellonaika.
Ainakaan su -ma ei haudata, papeilla on aikataulut.
Näin tosiasn. Ei saa pappia eikä kappelia. Hautaus voi siirtyä jopa parilla kuukaudella.
Joku tais ehdottaa kompostointia. Olis nopeeta alottaa. Muutaku samaan läjään kaikki ja matoja ja herätettä.
Kone välillä vähän kääntelis ja kohta multaa puistoihin.
Mua ei ainakaan haittaisi jos mun raadosta tehtäisiin kompostia. Ei se raato enää olisi minä, sillä mun sielu on poistunut siitä fyysisestä raadosta. Mä en tarvitse hautaustakaan tai seremonioitakaan, pieni muistolaatta jälkikasvulle riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö vainajat yleensä ole haudattu tai tuhkattu? Mikä tämä torniin laittamisen trendi on?
Luetko mitään ennenkuin kommnentoit?
Helsingissä kuolee kuukausittain noin 400500 ihmistä. Uusien tilojen tarve on suuri, sillä kylmätiloja on poistettu käytöstä muun muassa kaupungin ylläpitämistä palvelutaloista.
Miksi Helsingissä kuolee kuukaudessa lähes puoli miljoonaa ihmistä? Paljonko siellä edes on asukkaita?
Paperitttomat ja junanttuomat sawolaiset jotka kuolevat nälkään kun ei ole kalakukkoa syötäväksi.
Vierailija kirjoitti:
Eikö vainajat yleensä ole haudattu tai tuhkattu? Mikä tämä torniin laittamisen trendi on?
Tämähän on vain väliaikainen tila, mutta idea olisi hyvä. Hautausmaat nykymuodossa vievät todella paljon tilaa, mutta jos olisi torni, jossa joka vainajalla olisi oma pieni lokeronsa ja kaunis nimilaatta, jonka luona omaiset voivat muistella, niin tilaa säästyisi huomattavasti.
Se, että saa järjestetyksi kirkon/ kappelin/ saattotilan, papin/ puhujan, kanttorin/ muusikon, muistotilan, pitopalvelun, muistotilaisuuden muusikon ja vielä saattoväen on melkoinen työmaa! Minusta omaisia ei saisi syyllistää siitä, etteivät järjestä hautajaisia nopeasti. Tottakai ne saa nopeasti järjestettyä jos ottaa ajan seuraavalle torstaille, ei musiikkia, ei saattajia, ei kukkia, ei puheita. Mutta sitten onkin joku ulkopuolinen ulisemassa, kun kukaan ei välitä, kauheeta! Kyllä ihmisellä pitää olla hautajaiset!
se on ihan pee puhetta, että hautajaiset viivästyy turnauksien ja thaimaan matkojen takia. Kyllä se on tämä kokonaisuus, joka on on haastava. Ihan säkää, että saa syrjäseudulla sen hyvän pitopalvelun just sille päivälle kun haluaa.
Kuolee enemmän/nopeammin kuin ehditään haudata.