Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jännä ettei Suomen lehdistö uskalla uutisoida Lontoon mielenosoituksista

Vierailija
15.09.2025 |

Kun vastustivat maahan muuttoa ja moni kulttuuria. Ei sovi agendaan.

Kommentit (82)

Vierailija
61/82 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vastasit tavallaan vähän omaan kysymykseesi, noi nimenomaan oli tavallisia ihmisiä jotka meni marssimaan jonkun asian puolesta, se ei kuitenkaan tarkoita sitä, että olisivat äärioikeistoa tai välttämättä edes oikeistoa ollenkaan, he olivat marssimassa asian puolesta, ei puolueen tai ääriliikkeen puolesta. Suurin osa kaikista marsseista ja mielenosoituksista menee näin.

Hitlerin maailmanvalloituksen vertaaminen kansan tyytymättömyyteen se vasta vaarallista on. Joten jos muistetaan se liioittelu/vääristely myös toisella puolella?"

Niin, siis nämä ihmiset jakavat ainakin osittain äärioikeistolaisten näkemykset ja arvot, joten he ovat ainakin osittain äärioikeistolaisia. Miten tämän asian myöntäminen on niin vaikeaa?

Enemmän kuin Hitlerin maailmanvalloitukseen viittasin holokaustiin, rasismiin ja ksenofobiaan. Miten pitkälle asioiden pitää antaa mennä, jotta on kohtuullista ja aiheellista olla huolissaan asioiden kehityssuunnasta? Joskushan asioihin havahdutaan vasta sitten kun on jo liian myöhäistä.

Eihän ihmiset ole monet havahtuneet siihenkään, että USA:n hallinto alkaa lähennellä ihan puhdasta fasismia ellei jo ole sitä. Tästäkin media Suomessa on yllättävän hiljaa. Puhutaan lähinnä vain Ukrainasta, Natosta ja tulleista.

Vierailija
62/82 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin tapahtuma ei ollut äärioikeistolainen? Senhän järjesti Tommy Robinson, joka on äärioikeistolainen aktivisti. Lisäksi siellä oli esim. Elon Musk provosoimassa äärioikeistolaiseen toimintaan ja politiikkaan. 

Oliko siellä muka jotain muuta kuin äärioikeistolaista toimintaa?

Kuten jo useamman kerran sanottu, tapahtuma oli äärioikeiston masinoima, sitä voi sanoa äärioikeistolaiseksi tapahtumaksi, mutta siinä on vissi ero jos asiaa uutisoidaan äärioikeiston järjestämäksi tapahtumaksi tai, että sadat tuhannet äärioikeistolaiset juoksi kaduilla kun ne kaduilla juoksentelijat eivät olleet äärioikeistolaisia. Se on sama kuin vasemmisto järjestäisi tapahtuman ja se uutisoitaisiin niin että tuhannet s0malit täytti Senaatintorin vaikka paikalla ei olisi ollut yhtään s0malia.

Minä en kannata äärioikestolaisia näkemyksiä, joten ei tulisi mieleenikään mennä äärioikestolaisten näkemysten puolesta marssimaan. Osaatko sanoa, mikä näiden ihmisten motiivi on? Mennään kannattamaan/vastustamaan äärioikestolaisiia näkemyksiä, mutta ei olla äärioikestolaisia. Mikä logiikka?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/82 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minä en kannata äärioikestolaisia näkemyksiä, joten ei tulisi mieleenikään mennä äärioikestolaisten näkemysten puolesta marssimaan. Osaatko sanoa, mikä näiden ihmisten motiivi on? Mennään kannattamaan/vastustamaan äärioikestolaisiia näkemyksiä, mutta ei olla äärioikestolaisia. Mikä logiikka?"

Sori kirjoitusvirheet.

Vierailija
64/82 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haisuli tietää missä vika.

Umpihullua.

Vierailija
65/82 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se meille kuuluu keskinäiset mellakat, oman maan asioissakin on ihan tarpeeksi.

Vierailija
66/82 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku FB:ssä kiertävä kuva oli ainakin täysin AI:lla luotu eikä tekijä varmaan ole ikinä edes ollut Lontoossa, kun niin naurettavan virheen oli tehnyt. Että ihan kaikkia valtavista ihmismassoista kertovia kuvia ei kannata uskoa...

Vierailija
67/82 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niistä on uutisoitu paljon. Tule ulos kuplasta, ap! Lue normaalia mediaa.

Äärioikeiston nousu on vakava asia ja sitähän tässä kipuillaan että miten mm Saksa, Ranska ja UK tämän kanssa pärjäävät.

Usa näyttää miten käy jos ei pärjätä.

Vierailija
68/82 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Löytyy uutisointia neljästä eri mediasta ja useampia juttuja kustakin.

150000 osallistui Lontoossa maahanmuuton vastaiseen marssiin ja sen vastaprotestiin | HS.fi

Neljä poliisia loukkaantui vakavasti äärioikeiston mielenosoituksessa Lontoossa | Uutisia lyhyesti | Yle

Britanniassa jättimielenosoitus tuhansia ihmisiä paikalla - Ilta-Sanomat

Jättimäinen mielenosoitus Lontoossa: Lähes 30 poliisia loukkaantui

AIka huonoja vitsinäkin nämä, paras on tuo ilta-Sanomat, tuhansia ihmisiä paikalla kun katsotaan oikeaa totuutta, noin miljoona ihmistä ja mielenosoitus oli hyvin rauhallinen:

Aerial footage shows scale of 'unite the kingdom' rally

"https://www.youtube.com/watch?v=Q0HHZbvvQOE

Vierailija
69/82 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ympäri maailman aina tehdään samat virheet. Luullaan, että äärioikea on joku vaihtoehto, mutta kaikki tietävät että se on suurin ongelma.

Ihan kuten kotoisat persumme. Eivät ole saaneet aikaan kuin velkaa, vastakkainasettelua, työttömyyttä, foliohattuilua ja epäuskoa tulevaisuuteen. Onneksi meillä sentään huomattiin jo, ettei heistä ole mihinkään. Ja kun joka kerta laituripopulit kiljuvat suosiota Putinille, niin mikä piru vie näitä oikein vaivaa kun lyödään ajtkuvasti päätä seinään?

SINÄ ja kaltaisesi woke-kuplassa elävät fanaatikot, te edustatte kaikkea tuota mistä syyttelet persuja. Nykyinen kahtiajako on nimenomaan TEIDÄN aikaansaamaanne, koko kulttuurisotaa ei olisi jos vasemmisto osaisi keskustella enää mistään eikä ajaisi pelkästään aatteen muotoon pakotettua mielisairauttansa kaikkien uudeksi normaaliksi. 

Olen eri vastaaja, mutta asia on juurikin päinvastoin.

Vasemmistoliberaalit ("woke-ihmiset") ovat ainoastaan puolustaneet ihmisoikeuksia ja halunneet oikeudenmukaista kohtelua ja asemaa vähemmistöille. Oikeistokonservatiiveille tämä ei ole käynyt (uskonnollisista, rasistisista, naisvihamielisistä tai mistä lie muista syistä). He alkoivat kutsua vasemmistoliberaaleja kulttuurimarxilaisiksi ja käynnistivät ns. kulttuurisodat, joihin toki sitten vasemmisto on vastannut.

Mutta se sylttytehdas löytyy kyllä sieltä oikeistokonservatiivien leiristä. Ihmisoikeudet kun eivät heidän mielestään kaikille ihmisille kuulu. 

Vierailija
70/82 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika huonosti, sinä igori,  suomea osaat. Pientä skarppausta kirjoitukseen niin se menee täydestä.

Vierailija
71/82 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"eivät nämä yhteisvessat, kymmenet sukupuoli-identiteetit ja tarvittaessa sukupuolet sekä sukupuolen muuttamishässäkät mitään ihmisoikeuksia puolusta. Kunhan halutaan kiusata tavallista tolkun ihmistä. Juuri tällaisten ylilyöntien takia - sekä sen takia ettei monikulttuurisuus käytännössä toimi - ns. laitaoikeiston kannatus nousee Euroopassa"

Niin että heitetään sitten lapsi pesuveden mukana?

Toiset tarttuvat tärkeisiin asioihin, toiset lillukanvarsiin. 

Mä olen kantasuomalainen, umpihetero cis-nainen. Mutta mä pystyn silti jotenkin kuvittelemaan, miltä minusta saattaisi tuntua erilaisissa tilanteissa, jos olisin jotain aivan muuta. Se ei vaadi edes kovin kummoista empatiaa.

Mutta meillä on yllättävän paljon ihmisiä, joilla ei ole edes näin alkeellista kykyä empatiaan. Voihan heitä tolkun ihmisiksikin kutsua, mutta sana tolkku saa kyllä sitten ihan uuden merkityksen.

Vierailija
72/82 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"eivät nämä yhteisvessat, kymmenet sukupuoli-identiteetit ja tarvittaessa sukupuolet sekä sukupuolen muuttamishässäkät mitään ihmisoikeuksia puolusta. Kunhan halutaan kiusata tavallista tolkun ihmistä. Juuri tällaisten ylilyöntien takia - sekä sen takia ettei monikulttuurisuus käytännössä toimi - ns. laitaoikeiston kannatus nousee Euroopassa"

Mä olen kantasuomalainen, umpihetero cis-nainen. Mutta mä pystyn silti jotenkin kuvittelemaan, miltä minusta saattaisi tuntua erilaisissa tilanteissa, jos olisin jotain aivan muuta. Se ei vaadi edes kovin kummoista empatiaa.

Mutta meillä on yllättävän paljon ihmisiä, joilla ei ole edes näin alkeellista kykyä empatiaan. Voihan heitä tolkun ihmisiksikin kutsua, mutta sana tolkku saa kyllä sitten ihan uuden merkityksen.

lapsi heitetään juuri pesuveden mukana, kun enemmistön elämää aletaan haitata ylilyönneillä. Homo- ja lesbojen oikeuksia parannettaessa enemmistön elämä ei muuttunut mitenkään. Nyt yhtäkkiä yhteisvessoja, moninaisia sukupuolia ja mies voi anoa naiseksi yhdellä paperilla. Eihän näillä ole edes ole mitään tekemistä ihmisoikeuksien kanssa, vaan ovat osa vasemmiston tuputtamaa intersektionaalista feminismi-ideologiaa. DEI-koulutuksia jne anna mun kaikki kestää

Justiinsa tollaset heitot "olen cis-nainen" ärsyttävät. Sinä olet nainen, se riittää. Ihmiset alkavat kyllästyä turhanpäiväsiin hömpötyksiin

Vierailija
73/82 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä näitä kaikkia wokepeikkoja on joita pelkäätte kuin kuolemaa, itse en ole vielä tavanut yhtään, eikä ole vastaan tullut kymmeniä sukupuolia, eikä yhteisvessoja... se että jollakulla on pinkki tai vihreä värjätty karvoitus yläpäässään ei muuta sitä miksikään mörökölliksi jota pelätä pitäisi. Tumman vihreä on oma lempivärini ja olen kateellinen  sellaiselle jolla se on päässään. Nuorempana ei ollut mahdollista saada nykyisiä hiusvärejä, heti olisi sen laittanut eikä se se minua mitenkään olisi muuttanut miksikään muuksi.  Nyt  +73 ikäisenä se näyttäisi vaan hassulta, vaikka nuorekas olenkin.

Käyttäkää hyvät ihmiset värejä joista itse pidätte niin meikeissä hiuksissa vaatteissa, autoissa, sisustuksessa, missä vaan haluatte. Ne väritkö pelottaa että leimaudutte joksikin 'sateenkaari'väeksi, jos noin on, niin missä on luovuus ja ilon tuottaminen itselle sekä muille vaikka juuri värejä käyttäen.

Ainoa asia joka omissa silmissä näyttää kummalliselta on se kun jotkut ripustaa mopon osat naamaansa roikkumaan, eli ne lävistykset kaikkine killuttimineen. Niitäkin saa jokainen käyttää jos haluaa mutta itse en niitä laittaisi.

Vaikka väreistä pidänkin, niin en kuulu sateenkaariporukoihin, minulla on puoliso vastakkaista sukupuolta elikkä mies, ollut jo 1986 alkaen vihittynä maistraatissa 

Ollaan ihmisiä toinen toisillemme eikä pelätä erinäköisiä. Aikamme täällä on rajallinen jokaisella, käytetään se mielummin iloon ja hyvään oloon yhdessä kuin toistemme vihaamiseen.

Vierailija
74/82 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei taida aloittaja lukea lehtiä ollenkaan?

Vierailija
75/82 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö lue kotimaisia lehtiä? On niistä uutisoitu.

Luen vain Suomen Uutisia.

Ap

Suomessa on muutakin mediaa, kyllä Yle ja HS on uutisoinut, vaikka äärioikeistolainen Suomen Uutiset eivät ehkä olekaan. MV lehti kuulema on kirjoittanut ylistäviä henkilökuvia siitä johtohahmosta Robinssonista.

Jotenkin mulla on sellainen tunne, että mv lehden lukijakunta koostuu pääosin vassareista, koska esimerkiksi itse en "äärioikeistolaisena" (ihan tavallinen ihminen, mutta mielipiteet eri kuin vassareilla) ole avannut mokomia sivuja ikinä, mutta vassari tuntuu sen sijaan tietävän aina mitä siellä lukee  

Vierailija
76/82 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan normaali nainen EI käytä itsestään halventavaa nimitystä cis. Saati jotain synnyttäjää tai kohdullista 

Vierailija
77/82 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollahan oli muutama hassu osallistuja. Eihän tuollaisella saa uutiskynnystä ylitettyä. No pienen muutaman rivin jutun ehkä paikallislehteen, mutta tuskinpa mihinkään isompaan mediaan.

Vierailija
78/82 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa asuu tälläkin hetkellä yli 100000 ryssää.

Vierailija
79/82 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"lapsi heitetään juuri pesuveden mukana, kun enemmistön elämää aletaan haitata ylilyönneillä. Homo- ja lesbojen oikeuksia parannettaessa enemmistön elämä ei muuttunut mitenkään. Nyt yhtäkkiä yhteisvessoja, moninaisia sukupuolia ja mies voi anoa naiseksi yhdellä paperilla. Eihän näillä ole edes ole mitään tekemistä ihmisoikeuksien kanssa, vaan ovat osa vasemmiston tuputtamaa intersektionaalista feminismi-ideologiaa. DEI-koulutuksia jne anna mun kaikki kestää

Justiinsa tollaset heitot "olen cis-nainen" ärsyttävät. Sinä olet nainen, se riittää. Ihmiset alkavat kyllästyä turhanpäiväsiin hömpötyksiin"

Mitä konkreettista haittaa sinulle itsellesi on ollut näistä sanomistasi ylilyönneistä? Minä en ole itse kokenut mitään haittaa mistään tähän asiaan liittyvästä, oikeastaan ne eivät kosketa omaa elämääni ollenkaan.

En tavallisesti kutsu itseäni cis-naiseksi (enkä edes pidä siitä nimityksestä), vaan ihan vain naiseksi. Mutta tässä yhteydessähän sitä nimitystä oli tarpeellista käyttää, tai ainakin se oli helpoin tapa ilmaista, mitä halusin sanoa.

Vierailija
80/82 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä maikkarin uutiset kerto, että siellä riehuu 150 000 äärioikeistolaista.

Joo, näin kertoi vaikka mielenosittajia oli 10-kertaa enemmän ja olivat tavallisia ihmisiä.

Kaikkihan me ollaan tavallisia ihmisiä, hyvänen aika. Myös äärioikestolaiset ja nazit ovat ihan tavallisia ihmisiä. Joten tuollaisilla kommenteilla ei ole paljonkaan informaatioarvoa.