Kuinka taltuttaa päälle hyökkäävä koira? Kun ei ole ampuma-aseita
Pesäpallomaila taitaa mennä poikki, jos sillä alkaa huitelemaan?
Kommentit (108)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tubessa on video kuinka irrottaa koiran lukittuneet leuat jalasta, siis toinen irrottaa esimerkiksi. Ilman vahinkoja koiralle. Koiran suuhun voi laittaa käsilaukun, puruluun, kengänpohja (ei jalkaterää) tai tunkea jotain (ei liian voimakkaasti, mutta reippaasti) jos se hyökkää (ja jos ehtii), koska silloin se yököttelee kurkusta ja kidasta poispäin. Koiralla on herkkiä kohtia, silmätkin, mutta tulee ongelma myös jos se vahingoittuu. Käsiä ei kannata tunkea sinne suuhun tai altistaa repimiselle. Jalassa ongelmana on suonet, jotka pitäisi saada turvaan.
Miksi jalkaan leukansa lukinneen koiran leuat pitäisi irrottaa jalasta koiraa vahingoittamatta?
Tuollaista koiraa pitää nimenomaan vahingoittaa niin, että puruhalut loppuu, mieluiten iäksi.
Pienimmän mahdollisen haitan periaate.
Näin juuri. Humaani pitää olla, eikä saa loukata koiran ihmisoikeuksia. Muistakaa, että eläinrääkkäys on virallisen syytteen alainen rikos, ja että Suomi ei ole mikään Texas, jossa ihmiset saavat omankädenoikeuden nojalla tehdä mitä tahansa. Aggressiivista koiraa voi yrittää ensin voi karkoittaa torumalla. Sitten korottaa ääntä, jne.
terv: Demokraattinen Lakimies
Vierailija kirjoitti:
Todella tyhmiä neuvoja täällä suurin osa. Pitbullit ja voimarodut on jalostettu hyökkäämään, mitä enemmän taistelee niitä vastaan niin sitä enemmän ne intoontuu hyökkäämään. Niillä on todella korkea kipukynnys eivätkä ne välitä tuon taivaallista jonkun oman elämänsä rambon potkuista ja löynneistä.
No miten pitää toimia kun tuollainen on kimpussa?
Vierailija kirjoitti:
Ota takajaloista kiinni ja nosta ilmaan, etujalat saa jäädä maahan. Pidä jalkoja ylhäällä ja huuda apua, ei yletä puremaan kun pidät takaset ilmassa.
Ai se raivoava koira siinä ympärilläsi pyörii, niin sinä se vaan tartut takajalkoihin ja nostat rakin ilmaan.....
se koira käy kiinni, niin mitäs teet....
Tuota sun ohjetta antoivat tilanteeseen, jossa chihuahua joutui ison koiran hyökkäyksen kohteeksi. Toinen ohje se, että kuristusote siitä hyökkäävästä, jolloinka sen on pakko päästää uhrista irti, kun siltä itseltään loppuu happi!
Just just!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruuvimeisseli mukana ja puhkot sillä minkä ehdit.
Lenkkeilessä aina verkkaritakin taskussa ruuvimeisseli, josta on terä halki, ja joka on terävä...
Een tietenkään tarkoituksella semmosta kantele mukana, kuhan unohtui taskuun kun olin piha töissä ja saahan sitä nyt työkaluja taskussa olla...
Mulla on aika usein pesäpallomaila mukana harjoitusten takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lenkkeilessä aina verkkaritakin taskussa ruuvimeisseli, josta on terä halki, ja joka on terävä...
Een tietenkään tarkoituksella semmosta kantele mukana, kuhan unohtui taskuun kun olin piha töissä ja saahan sitä nyt työkaluja taskussa olla...
Tälläisten tyyppien takia avohoito on ihan toimimaton ratkaisu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puukolla rakki kylkeen. Toinen tapa on työntää sormet koiran silmiin. Hännästä vetäminen on myös toimiva keino. Autolla voi ajaa elukan päältä niin oppii olemaan. Haulikko on toki paras apu kenelle tahansa kansalaiselle.
Ihanaa! 👉💥🐶
Kiitos palautteesta!
Kun koira hyökkää, etenkin iso ei siinä yksin paljoa potkita jne. Kommentoinneista näkee ettei kukaan ole ollut ison 40< kg agressiivisen koiran kanssa lähietäisyydellä.
Itse olen 186 ja painan 120kg. Voin sanoa että SPK kun kävi kimppuun kun karkasi pihasta, ei rintaan potkut auttaneet mitään. Koira on agressiivisena, hyökkäysmoodissa niin nopea että siinä ei paljoa kerkeä.
Hihnan tai pannan jos saa kiepautettua kurkun ympäri ja nostettua ilmaan ns.hapetus se voi olla yksin ainoa konsti.
Suomeen pitäisi saada lainsäädäntö kuten Espanjaan. Tiettyjä rotuja et kuljeta kuin kuonokopan kanssa, ulkoiluttajalta vaaditaan poliisilta haettu lupa, jossa on katsottu ettei kaikki narkit ja mt.asiakkaat saa näitä vaarallisia rotuja.
Kannattaa haukkua koiralle niin voi olla että se haukkuu takaisin. Tunnetusti haukkuva koira ei pure joten ongelma on ratkaistu ainakin hetkeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vasara olisi hyvä mukana, varsinkin jos tietä että naapurustossa liikkuu jotain taistelukoiria
Metsässä liikkuessa vesuri tai skrama voi olla tarpeen jos kulkee tiheikössä. Sellaisella luulisi koiran pään irtoavan helposti jos on tarvetta. Räkytys ja pureminen loppuu kuin seinään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella tyhmiä neuvoja täällä suurin osa. Pitbullit ja voimarodut on jalostettu hyökkäämään, mitä enemmän taistelee niitä vastaan niin sitä enemmän ne intoontuu hyökkäämään. Niillä on todella korkea kipukynnys eivätkä ne välitä tuon taivaallista jonkun oman elämänsä rambon potkuista ja löynneistä.
No miten pitää toimia kun tuollainen on kimpussa?
Kuten aiemmin kirjoitin, aggressiivista koiraa voi yrittää ensin karkoittaa torumalla. Sitten korottaa ääntä, jne. Mikäli koira silti hyökkää ja tilanne on mahdollisesti terveyttä uhkaava, tulee soittaa poliisille. Esivallan saapumista odotellessa voi maata sikiöasennossa ja pyrkiä pidättelemään verenvuotoa.
Kaikkia täällä esitettyjä voimankäyttö fantasioita koskien totean, että eläinrääkkäys on virallisen syytteen alainen rikos, ja että Suomi ei ole mikään Texas, jossa ihmiset saavat omankädenoikeuden nojalla tehdä mitä tahansa. Muistakaa se!
terv: Demokraattinen Lakimies
Olen jostain lukenut, että vieraalle koiralle voi huutaa: Koira maahan ja se saattaa totella.
ketjuun kiommentoineet pääsisivät siis esim. poliisikoiran hyökkäyksestä irti ihan tuosta vaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on aika usein pesäpallomaila mukana harjoitusten takia.
Se on tietenkin ihan hyväksyttävää. Urheilu, on hieno asia, kansallisurheilu se pesäpallo.
Kissakin varoo aina koiria oli ne sitten agressiivisiä tai ei. Mun kissani oppi pakenemaan puuhun ja vilkuilee aina, että missä lähin puu kun koira lähestyy. Kerran ohi juoksi yllättäin kauris, niin kissa kiipes hädissään puuhun, hassu. No säikähdin siinä itsekkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tälläisten tyyppien takia avohoito on ihan toimimaton ratkaisu.
Ai, parempi ihan suosiolla ilman mitään kättä pidempää vaan antautua purtavaksi, asia selvä.
puukko riittää. rintaan terä edellä tai kurkku auki sivuttais viillolla. jos on rakki jonkun muun kimpussa, niin takakoivista kiinni ja nostaa. useilla roduilla tämä aukaisee leuat. uroskoirilla on yleensä ne kivekset, eli potkua sinne, samoin omistajalle. tuliaseita ei kuulemma saa enää kanniskella, niin kaasu on myös hyvä väline. vaarattomin itselle on tietysti auto, jolla voi kivasti liiskata rakin. on myös ultraääni härpäkkeitä jotka voisi tehotakin.
Pienimmän mahdollisen haitan periaate.