Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vastustan huumeiden käyttöhuoneita

Vierailija
14.09.2025 |

Jos terveydenhuollossa on budjettia n määrään työntekijöitä, huumeiden käyttöhuoneet vievät työntekijöitä muusta terveydenhuollosta.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä .Jokainen täällä itse valitsee mitä tekee elämällään miksi sitä täytyisi jollain huumeen käyttö huoneilla holhota.Ei kaikkia voi väkisin pelastaa yhteiskunnan rahoilla mitä tuollaiset eivät maksa. Torvelo taas.

Vierailija
2/39 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin, nykyään terveydenhuolto on todella huonoa ja lisää säästöjä tehdään jatkuvasti, että käyttöhuoneet ei todellakaan ole mikään sijoitus juuri nyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä .Jokainen täällä itse valitsee mitä tekee elämällään miksi sitä täytyisi jollain huumeen käyttö huoneilla holhota.Ei kaikkia voi väkisin pelastaa yhteiskunnan rahoilla mitä tuollaiset eivät maksa. Torvelo taas.

Lisäksi media tuo jatkuvasti esiin huumeiden käyttöä ja monesti siinä on vielä positiivinen sävy. Että ei ole mikään ihme että käyttäjiä on paljon, koska käyttöön on suvaitsevainen ilmapiiri.

Vierailija
4/39 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vastustan kofeiinin käyttöhuoneita. Eli kahviloita siis.

Vierailija
5/39 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä 2000-luvun alussa huumeisiin suhtauduttiin negatiivisemmin, hoitoon pääsy edellytti enemmän käyttäjän motivaatiota, säännöt korvaushoitoon oli tiukat ja ikäraja korkeampi, käyttö välineitä ei jaettu ilmaiseksi. Tää sama asenne takaisin. Kun ihmiset pääsevät liian helpolla eivät he ota vastuusta mistään. Ihminen jolla on ongelmia pitää asettaa siihen tilanteeseen että hän itse tietää täysin että hoito vaatii häneltä tiettyjä kriteerejä, kun motivaatio tähän on, myös hoito onnistuu paremmin.

Vierailija
6/39 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vastustan persujen käyttöhuoneita.

Vierailija
7/39 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai joku nyt keksii tulevatko ne vai ei. Ja mihin. Helppo paikka mielellään ilmeisesti, kovin kauas eivät jaksa. 

Vierailija
8/39 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä vastustan kofeiinin käyttöhuoneita. Eli kahviloita siis.

Minäkin vastustan julkisesti tuettuja kofeiinin käyttöhuoneita. Onneksi melkein kaikki ovat yksityisrahoitteisia.

Ap

Vierailija
9/39 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttöhuoneet joka terveyskeskukseen. Käyttöhuoneeseen tulijan on tehtävä testamentti ja allekirjoitettava paperi, joka vapauttaa käyttöhuoneen omistajan, työntekijät ja toiset asiakkaat kaikesta vastuusta.

Sen jälkeen käyttöhuone tarjoaa extra-voimakkaan tripin ja siltä matkalta ei ole paluuta, kärräys suoraan ruumishuoneelle.

Vierailija
10/39 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en. Sinne sprinklerit ja loishäätö. Kaasulla toimiva.

Vierailija
11/39 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai joku nyt keksii tulevatko ne vai ei. Ja mihin. Helppo paikka mielellään ilmeisesti, kovin kauas eivät jaksa. 

Toistaiseksi ne ovat laittomia eli niitä ei ole tulossa mihinkään, mutta vihervasemmisto rummuttaa niitä aivan kuin kyse olisi uudesta Nokiasta.

Ap

Vierailija
12/39 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan se ja sama, mitä sinä vastustat, mutta se ei muuta sitä faktaa toiseksi, että meillä on jo käyttöhuoneita. Niitä on julkisissa vessoissa, porttikongeissa ja lasten hiekkalaatikolla.

Itse en keksi yhtään asiaa, mikä muuttuisi huonommaksi, jos meillä olisi virallisia käyttöhuoneita.

Vierailija
13/39 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttöhuoneet vähentävät tartuntoja ja tulehduksia ja säästävät siten terveydenhuollon resursseja. 

Vierailija
14/39 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huumeongelmaa ei saada kokonaan loppumaan, mutta käyttöhuoneet vähentäisivät haittoja. Joka ainut puhtaaseen neulaan vaihdettu käytetty neula olisi yksi neula vähemmän tarhan hiekkalaatikossa.

Vierailija
15/39 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on ihan se ja sama, mitä sinä vastustat, mutta se ei muuta sitä faktaa toiseksi, että meillä on jo käyttöhuoneita. Niitä on julkisissa vessoissa, porttikongeissa ja lasten hiekkalaatikolla.

Itse en keksi yhtään asiaa, mikä muuttuisi huonommaksi, jos meillä olisi virallisia käyttöhuoneita.

Hoitajia jouduttaisiin vähentämään muusta terveydenhuollosta, jotta niitä saataisiin huumeiden käyttöhuoneisiin. Avasiko tämä asiaa?

Vierailija
16/39 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun valtion resurssit ovat mitä ovat, ihmettelen suuresti ettei tässä taloustilanteessa laillisteta kannabista, taikasieniä, lsdtä, essoja ja amfetamiinia ja oteta näitä myyntiin Alkoon. Kotimaisella pirintuotannolla Suomi nousuun ja työpaikkoja. 

Vierailija
17/39 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttöhuoneen tarvitsee estää vain muutama piikityksestä tullut verenmyrkytys niin tehohoidossa säästetyllä hinnalle voidaan pitää aika montaa lääkäriä ja hoitajaa käyttöhuoneessa päivystämässä. 

Vierailija
18/39 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin vastustan ap. Vaadin viiden tähden käyttöhotelleja.

Vierailija
19/39 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään runkata. Edellytän yhteiskunnalta siis runkkukoppeja, etten joudu tekemään sitä puistoissa, rappukäytävillä, pihoilla, ihmisten näkyvillä.

M42

Vierailija
20/39 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttöhuoneen tarvitsee estää vain muutama piikityksestä tullut verenmyrkytys niin tehohoidossa säästetyllä hinnalle voidaan pitää aika montaa lääkäriä ja hoitajaa käyttöhuoneessa päivystämässä. 

Nää vois jättää kokonaan hoitamatta, piikittää kerta toisensa jälkeen itsensä sinne teholle...