Vanhempani asuvat rivarin päätyasunnossa . Viereinen asunto myytiin ja nyt uudet asukkaat valittavat jatkuvasti äidin tupakkoinnista
Edellisten asukkaiden kanssa ei ollut mitään ongelmaa. Vanhempani ovat asuneet asunnossa 30 vuotta.
Joo onhan tupakointi huono tapa,mutta sanopa tuo nyt 76 vuotiaalle. Ja kyseessä on kuitenkin oma piha, Mielestäni tuossa voisi nyt hemmetti vieköön vähän joustaa!
Kommentit (331)
En ymmärrä mitä ihmiset muuttaa toisten naapuriin jos joku tupakan polttaminen häiritsee. Anna vanhempiesi polttaa ja jos rupeavat jotakin uhkailemaan, niin sitten toisenlaiset keinot käyttöön.
Mun naapurissa vanha nainen tupakoi, asui vähän vinosti mun alapuolella niin välillä tuli haju mun parvekkeelle.
Sitten oli eräänä iltana ambulanssi pihassa ja sinne työnnettiin savuakka eikä tuotu takaisin. Kuoli sairaalassa. Olin onnellinen, harmittaa, etten vilkuttanut hälle ikkunasta, kun siinä puoli-istuvassa asennossa haukkoi henkeään.
Sen pituinen se.
Vierailija kirjoitti:
Mun naapurissa vanha nainen tupakoi, asui vähän vinosti mun alapuolella niin välillä tuli haju mun parvekkeelle.
Sitten oli eräänä iltana ambulanssi pihassa ja sinne työnnettiin savuakka eikä tuotu takaisin. Kuoli sairaalassa. Olin onnellinen, harmittaa, etten vilkuttanut hälle ikkunasta, kun siinä puoli-istuvassa asennossa haukkoi henkeään.
Sen pituinen se.
Varmaan nauroi myös mielessään ylipainoasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen pituinen se.
Varmaan nauroi myös mielessään ylipainoasi.
Sillä mahalla olikin varaa nauraa.
Vierailija kirjoitti:
Sen pituinen se.
Jonain päivänä sun naapuri taputtaa kun sut viedään. Pahantahtoisuus sairastuttaa.
Tämä tupakointi-viha alkaa olemaan jo vähän naurettavassa mittakaavassa. Ymmärrän ettei se ole hyvä juttu, mutta miksi kaikki viha aina kohdistetaan tupakoivien ihmisiin. Tupakoivalla ihmisellä on addiktio ja se ei ole ihmisen heikkoudesta kiinni vaan siitä, että kemistit ovat lisänneet tupakkaan sellaisia myrkkyjä, jotka aiheuttavat suurta riippuvuutta.
Olisi varmaan kauheaa mennä tupakalle sellaiseen paikkaan, josta käry ei kulkeudu muihin asuntoihin. Tulisi 76-vuotiaallakin sitä hyödyllistä liikuntaa.
Naapureille suosittelen muussa tapauksessa dieselauton ja muiden savuttavien koneiden käyttämistä siten, että pakokaasu menee sisään tupakkanaisen ikkunasta. Kumma kyllä tästäkin taitaisi tulla valitusta - tupakkaihmiseltä.
Ei saa polttaa rivitalossa. Se voi ärsyttää naapuria
ei saa pitää trampoliinia tai lasten uima-allasta pihalla, sillä leikkivien lasten äänet voivat ärsyttää naapuria.
Ei saa pitää kovaäänisiä autoja, mopoja tai moottoripyöriä. Ne voivat ärsyttää naapuria, kun starttaat käyntiin kello 7.
ei saa pitää kovia ääniä kymmenen jälkeen. Tai mitään ääniä, sillä ne voivat ärsyttää naapuria.
ei saa pitää pihajuhlia kun huvittaa, sillä meteli voi ärsyttää naapuria.
ei saa istua puolialasti saunan jälkeen terassi, sillä se voi kauhistuttaa naapuria.
ei saa pitää koiria, ne voivat haukkua ja ärsyttää naapuria.
ei saa pitää kissaa, sillä se voi kusta naapurin muroihin.
Oon joskus miettinyt, että mahtaakohan noita meidän talon edessä asuvia rivitalolaisia vituttaa asua tuossa koska me tehdään noita kaikkia? Voi harmi.
Äitisi ei ole ainoa. Jari Sillanpääkin joutuu myymään huumeluolansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahtaa olla inhottava saa kunnossa kämppä kun siellä on tupakoitu 30 vuotta....
Onnea vaan myyntiyrityksille....en ikänä menisi vuokralle kämppään jossa on tupakoitu niin syvällä on se tupakka huoneen rakenteissa..
Oysonointi ja kevyt pintaremppa. Pikku juttu.
Tässä tapauksessahan poltettiin pihalla.
Koko rakennus on purkukuntoinen mumman röökaamisesta. RIP taloyhtiö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No luulisi 76-vuotiaan jo osaavan ottaa muutkin ihmiset huomioon.
Osaa kyllä, mutta on polttanut jostain 15vuotiaasta asti eikä ennen kukaan valittanut. Aivan älytöntä kiusata vanhaa naista tälläisellä.
Ap
Entä jos kyseessä olisi vanha mies?
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset valittaa nykyään kaikesta. Hajuvesi käyn henkeen,tupakasavu käy henkeen, vali vali. Pitäisi varmaan haista hieltä niin nämä valittajat olisi onnellisia.
Peseytyminen ei tule vaihtoehtona kyseeseen?
Vierailija kirjoitti:
Voihan naapurit vuorostaan alkaa terrorisoimaan äitiäsi. Huutelevat hävyttömyyksiä ja musiikki pauhaa. Biletystä vieraita jne.. Voisivat tehdä tympeälle äidillesi mahdollisimman turvattoman olon, niin röökimuija muuttaisi pois.
Me saimme tupakkater r oristin muuttamaan pois kerrostalosta, kun aloimme aina parvekkeilla puhua ja päivitellä tupakoinnin aiheuttamista terveydellisistä vaurioista. Laskimme myös ääneen miten paljon rahaa tupakkaan menee ja miten hulppeasti joku randotupakoitsija asuisii, jos olisikin laittanut kaikki päihteiden käyttöön menneet rahansa asuntosäästötilille. Ajateltiin, että jos hän kokee, että on ok tupakoida parvekkeella ja saastuttaa toisten hengitysilmaa, niin meille muille on täysin ok puhua parvekkeella tupakoinnista.
Vierailija kirjoitti:
Nämä tupakan, hajuvesien ja kissankusen hajuista valittajat on kyllä pikkumaista porukkaa. Tottakai omalla pihalla saa vaikka paskoa. Minä ja mun oikeudet, varsinkin mitä vanhemmaksi tulee.
Emme elä enää junttilandiassa. Nykyisin pitää elää siten ettei aiheuta toisille terveydellisiä haittoja. Omalla pihalla ei muuten nykyisin saa paskoa ihan miten vain. Jos siellä on säädökset täyttävä käymälä, niin sitten, mutta ei muuten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No luulisi 76-vuotiaan jo osaavan ottaa muutkin ihmiset huomioon.
Osaa kyllä, mutta on polttanut jostain 15vuotiaasta asti eikä ennen kukaan valittanut. Aivan älytöntä kiusata vanhaa naista tälläisellä.
Ap
Siis olet oikeasti noin tyhmä?
Hohhoijaa.
Tänne vauva.fi sivustolle on vissiin siirtynyt kaikki köyhät ylilautalaiset, kun kaikkiin aloituksiin on pelkkää xxttuilua ja oksennusta vastaukset, kun ennen oli muutama mätä joukossa ja pääasiassa ihan asiallista keskustelua.
Vierailija kirjoitti:
Ihme kommentteja. En minäkään pitäisi siitä, jos naapuri tupakoisi niin että sitä joutuisin haistelemaan, mutta tupakointi on ihan laillista ja myös taloyhtiöissä sallittua, jos sitä ei ole erikseen kielletty.
Siinä tekee vain omasta elämästään vaikeaa jos rupeaa moisesta valittamaan. Ystävällinen ja ratkaisukeskeinen keskustelu puolestaan voisi tuottaa ihan tulostakin, jolloin röökimummo saattaisi ihan kohteliaisuuttaan vähintäänkin pyrkiä valitsemaan sellaisen paikan, mistä on mahdollisimman vähän haittaa.
Mitä ihmettä ihmiset kuvittelee sillä valituksella saavuttavansa? Joku tosissaan meinaa, että sitten se mummo vain lopettaa?
" mutta tupakointi on ihan laillista ja myös taloyhtiöissä sallittua, jos sitä ei ole erikseen kielletty."
Ei ole. Jos tupakansavua ta hajua kulkeutuu toisen ihmsen kotiin, niin tupakoitsijan on muutettava tupakointitttutumuksiaan. Jos se ei auta, niin lopulta asumisterveystarkastaja kieltää tupakoinnin parvekkeella (esimerkiksi) kokonaan. Tämä johtuu siitä, että tupakka on todettu myrkyksi. Se ei ole millään lailla haitaton aine ja se vaikuttaa myös ulkopuolisten terveyteen.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni vanhusten pitäisi antaa tupakoida. Monilla on elämä jo loppusuoralla ja riemut vähissä,onko se nyt niin kamalaa jos naapurin 90v Pertillä on tupakka ja Ylen uutiset elämässä ilona.
ihan kuka tahansa SAA tupakoida JOS hän huolehtii siitä ettei muut altistu niille savuille. Se on niin yksinkertaista. Tuhoaako tupakka aivosoluja, kun ihmiset ei tätä tajua.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset valittaa nykyään kaikesta. Hajuvesi käyn henkeen,tupakasavu käy henkeen, vali vali. Pitäisi varmaan haista hieltä niin nämä valittajat olisi onnellisia.
Ei, kyllä hienhajukin käy henkeen ja lisäksi se käy oksettamaan.
Olen itse entinen tupakoitsija, mutta nyt vaurioituneilla keuhkoillani kärsin jos lähistöllä tupakoidaan. En voi sietää kun savu kiuruaa ikkunoiden raosta sisään, saati sitten jos yritän tuulettaa. Suosittelen rivitaloyhtiöissä yhdessä päätettävän sopivasta tupakointipaikasta. Jos ei tällaista löydy, voisiko iäkäs äiti tupakoida talon päässä toisella nurkalla tai pihan ulkopuolella? Parkkipaikalla?
Mitä sekoilee? Nimenomaan sisällä ei oo tupakoitu.