Vanhempani asuvat rivarin päätyasunnossa . Viereinen asunto myytiin ja nyt uudet asukkaat valittavat jatkuvasti äidin tupakkoinnista
Edellisten asukkaiden kanssa ei ollut mitään ongelmaa. Vanhempani ovat asuneet asunnossa 30 vuotta.
Joo onhan tupakointi huono tapa,mutta sanopa tuo nyt 76 vuotiaalle. Ja kyseessä on kuitenkin oma piha, Mielestäni tuossa voisi nyt hemmetti vieköön vähän joustaa!
Kommentit (198)
Naapurini grillaa joka päivä monta tuntia ja savua tulee. Voinko valittaa häirinnästä?
Onneksi ei kuitenkaan peukun tai muiden huumeiden käyttäjiä. Tai jotka pilaavat naapuri rauhan soittamalla kovaa musiikkia tai hajottamalla oman asuntonsa.
OK-talo on ainoa järkevä tapa asua.
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli samanlainen tilanne naapurin eläkeläisen kanssa. Minä tein hänestä lopulta rikosilmoituksen ja huoli-ilmoituksen.
Idiootti ! Toivottavasti edesäsi vielä löydät
Taloyhtiö rikkoo lakia siinä että naapurin savut kulkeutuvat toiselle, toivottavasti valittavat taloyhtiölle/isännöintiin ja ikävästi käyttäytyvälle vanhukselle osoitetaan muita häiritsemätön lainmukainen tupakointipaikka.
Olkoonkin vanha, mutta voi polttaa vielä 20 vuotta sätkää siinä, ei ihme jos naapurit valittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No luulisi 76-vuotiaan jo osaavan ottaa muutkin ihmiset huomioon.
Osaa kyllä, mutta on polttanut jostain 15vuotiaasta asti eikä ennen kukaan valittanut. Aivan älytöntä kiusata vanhaa naista tälläisellä.
Ap
No eihän osaa, jos naapurit joutuvat kärsimään.
Vierailija kirjoitti:
Taloyhtiö rikkoo lakia siinä että naapurin savut kulkeutuvat toiselle, toivottavasti valittavat taloyhtiölle/isännöintiin ja ikävästi käyttäytyvälle vanhukselle osoitetaan muita häiritsemätön lainmukainen tupakointipaikka.
Mitä lakia? Linkkaa tähän.
Vierailija kirjoitti:
Ei siinä ole mitään joustettavaa. Oksettava tapa, jonka haitat eivät ole ainoastaan henkilökohtaisia. Mahtaa olla ilo yrittää saada tuo asunto myytyä, kunhan vanhukset siitä kuolevat pois.
Eipä näy olevan joustoa, ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osaa kyllä, mutta on polttanut jostain 15vuotiaasta asti eikä ennen kukaan valittanut. Aivan älytöntä kiusata vanhaa naista tälläisellä.
Ap
Pakkoko oli muuttaa ottamatta naapureista selvää?
Vierailija kirjoitti:
Mahtaa olla inhottava saa kunnossa kämppä kun siellä on tupakoitu 30 vuotta....
Onnea vaan myyntiyrityksille....en ikänä menisi vuokralle kämppään jossa on tupakoitu niin syvällä on se tupakka huoneen rakenteissa..
Omasta pihasta ap puhui. Mitään mainintaa ei ole, että polttaisi sisällä.
Tupakan haju ei ole mitenkään vaarallista. Savu on, jos metrin päästä hengittelee. Pienet on ongelmat, jos hajusta valittaa.
Vierailija kirjoitti:
Onnea vaan myyntiyrityksille....en ikänä menisi vuokralle kämppään jossa on tupakoitu niin syvällä on se tupakka huoneen rakenteissa..
Oysonointi ja kevyt pintaremppa. Pikku juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oysonointi ja kevyt pintaremppa. Pikku juttu.
Tässä tapauksessahan poltettiin pihalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Pakkoko oli muuttaa ottamatta naapureista selvää?
Tämä. Tuskin tuli yllätyksenä vaan haluavat vain tieten tahtoen näyttää pätevänsä ja tallovansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä lakia? Linkkaa tähän.
En nyt muista suoraan pykäliä, mutta terveydensuojelulaki -nimityksellä kulkee. Tiedoksi kaikille naapurin tupakoinnista kärsiville, teillä on lain suoma oikeus olla hengittämättä naapurinne myrkkyjä kodissanne.
Mun vanhemmille kävi samoin. Yläkerran asunto myytiin ja alkoi jatkuva natkutus kun mun isä polttaa partsilla, mun äiti huutaa (tinnitus ja koettaa puhua melun yli jota muu eivät kuule), kissa tömistelee (miten kissa voi tömistellä?), hoitolapset meluaa (mun lapset oli pari kertaa viikossa hoidossa) . Mun vanhemmat ovat asuneet siinä nyt öö.. about 19 vuotta eikä KUKAAN ole aiemmin narissut mitään,päinvastoin etenkin äiti on hyvin pidetty ja aina auttaa muita,. Sitten tulee kaksi uutta naamaa ja heti alkaa ruikutus! Mua se pariskunta tervehti kysyen " mikäs noita sinä olet" (mustat pitkät hiukset)
No,tän sodan ne tulee hävimään. Jos joku muuttaa,niin ne kaksi.
Anna valittaa. Pihalla saa polttaa jos ei ole kieltoa. Aika nipoja naapureita jos ulkona pihassa polttaminen häiritsee.
Ketjupolttaako äitisi pihalla ja tupakansavu menee naapuriin sisälle asti, jos tuuletisikkuna tai terassinovi ovat auki?