Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Köyhän surkea päivittäin syömä ruoka.

Vierailija
14.09.2025 |

Juu, olen köyhä. Tämä ei ole ilkeilyä, ehkä ennemminkin haen vertaistukea (jotta voi itkeä tai nauraa meidän päivittäisille ruoille) ja eri näkemyksiä, mistä voi köyhä säästää/loihtia jotain hyvää.

Itse aloitin kaura/omenasmoothiella. Se on kyllä halpaa ja hyvää. Lounas oli keitetty makaroni (hieman voita ja mausteita) Päivällinen tulee olemaan samaa makaronia, seassa Coopin silputtua meetvurstia ja pieneksi silputtua purjosipulia. Illalla kaiketi Banaani ja loput kaura/omenasmoothiesta.

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä kun on aina viisaat koolla niin auttakaapas nyt minua. Keliaakikko,laktoositon miten syödään halvalla? Ei myöskään pippureita, eikä mitään muitakaan väkeviä mausteita. Esim.chili, valkosipuli tai vastaavat eikä halpojen tomaattimurskien sitruunahappoa. Vatsa ei kestä. On melkoista taiteilua keksiä halpaa ruokaa. 

Tee jotakin keittoja. Tai esim nakkiperunasoselaatikkoa, kinkkukiusausta, lihaperunasoselaatikko, muusi ja kastike, paimenen paistos. Tuollaisia itse keliaakikkona monesti syön. Gluteeniton pasta ja leipä on kallista. Mutta esim perunamuusista tehdyt rieskat ei ole.

Vierailija
62/67 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen köyhä. Tänään olen syönyt avokadoleipiä ja pikanuudeleita, joissa keittojuureksia, lehtikaalia ja pinaattia. Vielä aion syödä keitettyä alaskanseitä, jossa mausteena chiliä, laakerinlehteä, maustepippuria, timjamia, tilliä ja sitruunaa. Lisukkeeksi perunaa, porkkanaa, punajuurta ja puolukkaa. Kyytipojaksi alennusolutta: Buxton Axe Edge IPA 6,8%. Sitten voisi tehdä rahkaa, jossa mustikoita, banaania, omenaa ja hasselpähkinärouhetta. Illemmalla puuroa ja leipää, päälle hummusta ja sardiinia. Myös kiivejä ja appelsiinia voisi syödä. Tekisi kyllä mieli lisää tuota alennus-IPAaa. Jos pari litraa vielä hakisi ja samalla tsekkaisi hävikkihevin. 10 km aamujuoksun jälkeen löysinkin sieltä 5 kg banaania ja kilon avokadoja, mutta sinne tulee päivän aikana lisää tuotteita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Söin aamulla leipäpalan ja hetki sitten riisiä ja kanaa. Huomenna samanlainen kattaus. Ylihuomisesta en tiedä, ehkä riisiä ja kanaa. Iltapalaa en syö juuri koskaan.

Kana on kaikkea muuta kun halpaa. Ei ihme jossei rahat riitä jos tuollaista syö

Vierailija
64/67 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin 90-luvulla kun oli LAMA, 20-30 vuotias. Teimme itse kaiken ruoan, emme ostaneet mitään valmista. Söimme paljon juureksia, olivat halpoja. Mikä tässä on niin vaikeaa, että nykyajan ihminen ei osaa mitään ja valittaa joka asiasta. Ottakaa itseänne niskasta nyt kiinni ja lopettakaa se lapsellinen valitus. Juu työtön ei tilaa Woltista eikä syö lohta joka päivä. 

Ostakaa juureksia, perunaa, kaalia. Kaalilaatikko on halpa ruoka, ruokaohjeita kyllä löytyy jopa netistä. 

Tuskinpa työtön wolttaa. Jokaisella ei suju ruoanlaitto. Heitä on turha moittia sen vuoksi, etteivät osaa tehdä maistuvia uunijuureksia tai hauduttele lanttukuutioista, ruokaöljy- ja siirappitilkasta ja mausteista maittavaa lisuketta. Mausteiden käyttö on taitolaji.

No sitten opetellaan! Jokaisell

Juuri näin. Eihän siitä mitään tule, että valtion pitää vielä uusavuttomille maksaa lisätukea wolt-tilauksiin kun muuten ei saa hyvää ruokaa. Jos ei ruoanlaitto suju, on kaksi vaihtoehtoa: 1) opettelet tai 2) tyydyt siihen mitä osaat. 

Vierailija
65/67 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Eihän siitä mitään tule, että valtion pitää vielä uusavuttomille maksaa lisätukea wolt-tilauksiin kun muuten ei saa hyvää ruokaa. Jos ei ruoanlaitto suju, on kaksi vaihtoehtoa: 1) opettelet tai 2) tyydyt siihen mitä osaat. 

mitä v ttua sä taas selität

Vierailija
66/67 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun osaa laittaa ruokaa noiden ap:n ruokien hinnalla olis saanut ihan hyvää ja ravitsevaa ruokaa riittävästi. Pitää katsoa kaupassa kilohintoja ja ravintoarvoja. Tyhjästä ei kannata maksaa.

Vierailija
67/67 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin 90-luvulla kun oli LAMA, 20-30 vuotias. Teimme itse kaiken ruoan, emme ostaneet mitään valmista. Söimme paljon juureksia, olivat halpoja. Mikä tässä on niin vaikeaa, että nykyajan ihminen ei osaa mitään ja valittaa joka asiasta. Ottakaa itseänne niskasta nyt kiinni ja lopettakaa se lapsellinen valitus. Juu työtön ei tilaa Woltista eikä syö lohta joka päivä. 

Ostakaa juureksia, perunaa, kaalia. Kaalilaatikko on halpa ruoka, ruokaohjeita kyllä löytyy jopa netistä. 

Tuskinpa työtön wolttaa. Jokaisella ei suju ruoanlaitto. Heitä on turha moittia sen vuoksi, etteivät osaa tehdä maistuvia uunijuureksia tai hauduttele lanttukuutioista, ruokaöljy- ja siirappitilkasta ja mausteista maittavaa lisuketta. Mausteiden käyttö on taitolaji.

Onko valtio maksanut joskus lisätukea noihin tilauksiin? Tai onko joku edes joskus pyytänyt? Ei ainakaan tällä palstalla. En tajua mitä oikein selität.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yksi