Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Köyhän surkea päivittäin syömä ruoka.

Vierailija
14.09.2025 |

Juu, olen köyhä. Tämä ei ole ilkeilyä, ehkä ennemminkin haen vertaistukea (jotta voi itkeä tai nauraa meidän päivittäisille ruoille) ja eri näkemyksiä, mistä voi köyhä säästää/loihtia jotain hyvää.

Itse aloitin kaura/omenasmoothiella. Se on kyllä halpaa ja hyvää. Lounas oli keitetty makaroni (hieman voita ja mausteita) Päivällinen tulee olemaan samaa makaronia, seassa Coopin silputtua meetvurstia ja pieneksi silputtua purjosipulia. Illalla kaiketi Banaani ja loput kaura/omenasmoothiesta.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä syön yleensä sekä aamulla, että illalla veteen keitettyä puuroa. Päivällä jogurtin ja jotain tuoretta (hedelmää, marjaa itse kerättynä). Lisäksi leipää margariinilla ja päälle laitan vaihdellen itsetehtyjä papu-/linssi-/hernetahnoja tai halvinta sulatejuustoa, jonka puolitan. 

Muuten syön alennuksesta poimittuja tuotteita, halpoja säilykkeitä/ pakasteita ja ruokajuomana vettä/ maitoa.

Vierailija
22/48 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä taaperon kanssa ensi viikolla lämpiminä ruokina jauhelihakeitto, nakkipata, kasvissosekeitto, uunilohi ja perunamuussi, jauhelihakastike ja spaghetti. Lisäksi kylkeen aina uunijuureksia, kasviksia ja jonkinlainen vihersalaatti. Mulla käytössä kaikkiin ruokiin noin neljäsataa euroa kuussa. Kahdelle. En koe, että syödään huonosti ja yleensä pakastan vielä ainakin taaperolle yhden annoksen ja yhden annoksen vien töihin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko päiväbudjetti?

Omenat on tosiaan ihan hyvän hintaisia. Halvan salaatin saa esim kaalista, (puna)sipulista, ja porkkanasta tai esim lantusta.

Vierailija
24/48 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin aamulla leipäpalan ja hetki sitten riisiä ja kanaa. Huomenna samanlainen kattaus. Ylihuomisesta en tiedä, ehkä riisiä ja kanaa. Iltapalaa en syö juuri koskaan.

Vierailija
25/48 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhä syö Voita. Banaania. Smoothieita ja Meetvurstia...

Varakkaiden ruokia.

Tein sen prisman kuivista kaurahiutaleista (jotka liotin vedessä) ja Naapurin tontilta saaduista omenoista. Tosi äveriästä. T. AP

Vierailija
26/48 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli Ahvenfilettä Perunapyreellä. Jälkkäriksi Mustikkapaistos.

Hintaa noin 1e.

Vierailija
27/48 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hintaa noin 1e.

Huomenna sitten Kanttarellikeitto ja Puolukkavispipuuro. 

Hintaa noin 1,5e

Vierailija
28/48 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hintaa noin 1e.

Hintaa noin 1,5e

Ylihuomenna Haukifilettä Kanttarellikastikkeella ja perunoilla. Jälkkärinä Mustikkapiirakkaa.

Hintaa noin 1,5e.

Vierailija
29/48 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ihan keskituloinen mut rahat menee asuntolainaan. Syön joka päivä porkkanaraastetta,  raejuustoa, auringonkukan siemeniä ja päälle oliiviöljyä ja suolaa. Aamulla jogurttia, itse poimittuja marjoja ja kaura- tai vehnäleseitä. Illalla ehkä samaa tai ruisleipä ja kananmuna. Joku halpa hedelmä joka päivä, sesongin ja hinnan mukaan.Joskus jos on jotain kivaa ja hyvää punaliputettua kaupassa niin sitten otan sen. Usein pinaattikeitto. En koe syöväni huonosti. Ei tarvii stressata sillä mitä söisi tänään. Ajattelen ruokaa ravintona, enkä kauheasti kaipaa mitään makuelämyksiä.

Vierailija
30/48 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hintaa noin 1e.

Hintaa noin 1,5e

Ylihuomenna Haukifilettä Kanttarellikastikkeella ja perunoilla. Jälkkärinä Mustikkapiirakkaa.

Hintaa noin 1,5e.

Pitikö vielä tänään lähteä tuoretta kuhaa "hakemaan".  Sitä istutettu täällä joka rapakkoon, hauen tulo ei niin varmaa kun kuha.

Vierailija
31/48 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Coopin metukka maksaa jotain 2.70e. Sillä sais jo pari kiloa ainakin porkkanaa,perunaa,punajuurta,lanttua tai jotain. Kaks kiloa niitä on kyllä parempi vaihtoehto kun yks pikku metukka paketti.

Vierailija
32/48 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin ahven fileitä ja muusia. Kalastan ahvenet itse. Saan viikon aikana 15 kg ahventa ja niistä tulee 5-6 kg ahven fileitä. Kaupassa ahvenfile maksaisi 30 euroa kilo. Merestä saa ilmaiseksi.

Vierailija
33/48 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin jousipyssyn ja lähtisin jänismetsälle.

Vierailija
34/48 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakastevihannekset ovat edullisia ja niistä saa helposti monenlaista ruokaa. Itse teen paljon keittoja - parsakaalista, pinaatista, kukkakaalista, porkkanasta jne jne. Maustaa voi ihan mausteilla, tai itse tykkään heittää maustetun tuorejuuston tai kerman. Juuri tein punajuurikeittoa, johon sulatin -30% vuohenjuustoklöntin. Siitä tuli 5 annosta. 

Vierailija
35/48 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee pyttipannua useasti, tulee halvaksi!!

Ja punalaputettuina makkarat, tietysti. Paljon sipulia ja valkosipulimurskaa.

Vierailija
36/48 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Coopin jugurttipurkki pieni alle 30 senttiä ja Coopin jäätelötuutit 8 kpl alle 1,50 euroa pakkaus. Parempia tuotteita kuin paljon maksavat jotka ovatkin ihan pahoja mun makuuni.

Vierailija
37/48 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hernekeittoa, linssikeittoja, papusoppaa, kikherneistä sitä sun tätä - riittoisia ja proteiinipitoisia, pitävät nälän hyvin pois. Täysjyvämakaroonia, perunaa mieluummin kuin riisiä, kotimaisia juureksia. Kalaa tarjouksesta. Kanaa punalaputettuna. Punaista lihaa en juurikaan syö eikä se ole ihmiselle hyväksikään. Vegelinjalla pääasiassa.

Papuja, linssejä ja herneitä suositellaankin syömään ihan terveyden vuoksi vähintään 100 grammaa vuorokaudessa. Itse olen tehnyt hummuksesta oikaistun version eli olen ostanut Kymppi-kasvishernekeittoa, sitruunan, tahinia ja rypsi- tai oliiviöljyä. Painostaan huolestunut voi korvata oliiviöljyn tai rypsiöljyn vaikka kasvisliemellä. Sekoitan purkillisen kasvishernekeittoa, 2 rkl tahinia, 2-5 rkl ruokaöljyä tai kasvislientä sekä mausteina joko samoja mausteita kuin hernekeitossa jo ennestään on tai lisään esimerkiksi savupaprikaa tai vaikkapa currya jos siltä tuntuu. Lisään sekoitukseen yhden puristetun sitruunan mehun. Annan maun tasaantua jääkaapissa tunnin ja laitan esimerkiksi leipomani mikromukisämpylän tai perunarieskojen päälle. 

Katsoin valmiin hummuksen hintoja ja yllätyin, ettei ainakaan katsomassani käytetäkään mitään oliiviöljyä. Muistaakseni valmiissa hummuksessa käytetään rapsiöljyä. Tietenkin itse saisi vielä edullisempaa hummusta, jos liottaisi ja keittäisi sekä soseuttaisi herneet itse. Se vaatisi pakastintilaa, koska pussillisesta herneitä tulee paljon sosetta. Hummuksella päällystetyn leivän päälle on helppo lisätä kulloinkin edullisesti myytäviä kasviksia.

Vierailija
38/48 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin 90-luvulla kun oli LAMA, 20-30 vuotias. Teimme itse kaiken ruoan, emme ostaneet mitään valmista. Söimme paljon juureksia, olivat halpoja. Mikä tässä on niin vaikeaa, että nykyajan ihminen ei osaa mitään ja valittaa joka asiasta. Ottakaa itseänne niskasta nyt kiinni ja lopettakaa se lapsellinen valitus. Juu työtön ei tilaa Woltista eikä syö lohta joka päivä. 

Ostakaa juureksia, perunaa, kaalia. Kaalilaatikko on halpa ruoka, ruokaohjeita kyllä löytyy jopa netistä. 

Tuskinpa työtön wolttaa. Jokaisella ei suju ruoanlaitto. Heitä on turha moittia sen vuoksi, etteivät osaa tehdä maistuvia uunijuureksia tai hauduttele lanttukuutioista, ruokaöljy- ja siirappitilkasta ja mausteista maittavaa lisuketta. Mausteiden käyttö on taitolaji.

Vierailija
39/48 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan tänään kokonaisen kanan uuniin, lisänä kauden juureksia. Hyvin riittää kolmelle ja miehelle jää vielä huomiselle lounaalle etätöihin. 

Vierailija
40/48 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekoäly neuvoi korvaamaan vielä 1990-luvulla aidon Creme Bonjourin seuraavalla tavalla:

1 purkki vispikermaa kovaksi vaahdoksi vispattuna sekoitetaan 200-250 grammaan maustamatonta rahkaa. Siihen sekoitetaan neljäsosa teelusikallinen suolaa, valkosipulisilppua kynnen tai parin verran, persiljasilppua tai ruohosipulisilppua. 

Nykyään muinaista Creme Bonjouria vastaa parhaiten Valion Viola-tuorejuusto.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yksi