Rosaliina 34, ja Arto 42, ovat parisuhteessa, vaikka toinen on DI ja toinen AMK
Kommentit (148)
Itse haaveilen puusepästä. Minulla ei valitettavasti ole mitään lahjakkuutta käsitöihin.
Jos olisi, olisin nauttinut suunnattomasti puusepäntyöstä. Olisin suunnitellut kaikkea kaunista ja tehnyt itse sekä perustanut oman firman. Mutta ihailen lahjakkaiden ihmisten käsitöitä.
DI: t ovat sellaisia elitistejä.
Jotenkin ehkä irrallaan tästä elämästä?
Arvostavat muissa ihmisissä lähinnä statusta ja kotitaustaa, kaikkea pinnallista.
Tuo pariskunta vaikuttaa hyvältä. En tosin väitä että he ovat pinnallisia. Mutta 42 - vuotias mies- DI on parhaassa iässä. Ei enää liian lapsellinen ja ehkä jotain syvyyttäkin voi jo löytyä sielunelämästä.
Ja 24 - vuotias tyttöystävä on juuri sopiva. Kaunis tyttö ja muutenkin onnellisen näköinen pari. Hyvännäköisiä. Ja se sopii tyyliin, koska ulkoiset seikat ovat myös priimaa.
.
Minusta 17 vuoden ikäero ei ole liikaa silloin, jos mies on vanhempi.
Jos nainen on vanhempi, silloin herää epäilys, että mies haluaa vain naisen rahat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todellakin. T:DI:n vaimo ja itsekin DI
Onko DI-tutkinnossa jotain erityisen hienoa? Itse olen FT, mutten edellytä kumppaniltani, että hän olisi väitellyt - tosin DI:n kanssa tuskin löytyisi kovin paljoa yhteistä.
Voihan sitä olla luonnon- ja matemaattistentieteiden FM tai FT. Minusta siinä on paljonkin yhdistävää DI-koulutukseen. Mutta ei DI-koulutus ole tietenkään muita koulutuksia kummallisempi. Mielestäni ei edes erityisen haastava. DI
Jos itse on vaikka humanisti ja toinen on insinööri, keskustelut menevät monesti näin:
Humanisti: mennäänkö pyöräileen tänään vaikka paikkaan x. Sinne on matkaa 15 kilometriä.
Insinööri: itseasiassa sinne on matkaa 15,4 kilometriä.
Kuten täällä joku DI pöyristelee, että toinen on AMK, kertoo kaiken DI: n sielunelämästä.
Noin pinnallisia ne ovat.
Kukaan henkevämpi nainen ei jaksa robottimiehiä. Hyvännäköisen miesrobotin voi ostaa vaikka Kiinasta. Ja kertoa lähipiirilleen, että tää mun poikaystävä on DI.
Vierailija kirjoitti:
Kuten täällä joku DI pöyristelee, että toinen on AMK, kertoo kaiken DI: n sielunelämästä.
Kukaan henkevämpi nainen ei jaksa robottimiehiä. Hyvännäköisen miesrobotin voi ostaa vaikka Kiinasta. Ja kertoa lähipiirilleen, että tää mun poikaystävä on DI.
Sitten halveksutaan miehiä jotka hakevat naisensa Thaimaasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten halveksutaan miehiä jotka hakevat naisensa Thaima
---
Mutta en ole törmännyt naiseen joka olisi tilannut DI - miesrobotin itselleen.
Tai mistä noista tietää. Robotteja ei välttämättä erota oikeista ihmisistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä koulutuserolla? Ei sitä ihmisen koulutukseen rakastuta vaan siihen ihmiseen itseensä. Mä tiedän lääkärin joka meni naimisiin apuhoitajan kanssa. Ajatella.
Suhteesta syntyy AMK lapsia. Eihän siinä mitään. heitäkin tarvitaan.
Mitä ihmettä sä selität? Ei voi mitenkään tietää etukäteen miten heidän mahdolliset lapset kouluttautuu. Joo toki vanhempien oma koulutustausta vaikuttaa, mutta ei kyllä nykypäivänä enää niin paljon kuin aiemmin. Ihan voi duunareiden lapsista tulla tohtoreita. Voi myös kyllä käydä toisin päin eli akateemisten vanhempien lapsesta tuli koulupudokas joka kuolee päihteisiin. Ei elämä ole niin yksioikoista kuin sä luulet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten halveksutaan miehiä jotka hakevat naisensa Thaima
---
Mutta en ole törmännyt naiseen joka olisi tilannut DI - miesrobotin itselleen.
Tai mistä noista tietää. Robotteja ei välttämättä erota oikeista ihmisistä.
Ne työnnetään sängyn alle jos tulee vieraita. Sinne harlekiini kirjojen viereen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten halveksutaan miehiä jotka hakevat naisensa Thaimaasta.
Robotti ei ole elävä ihminen toisin kuin nämä Thaimaan köyhyydestä ostetut vaimot. Ansaitsee kyllä tulla kusetetuksi nämä luuserit vanhat pallomahat jotka kuvittelee nuorten ja hoikkien thaikkujen olevan heidän kanssaan rakkaudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä koulutuserolla? Ei sitä ihmisen koulutukseen rakastuta vaan siihen ihmiseen itseensä. Mä tiedän lääkärin joka meni naimisiin apuhoitajan kanssa. Ajatella.
Mitä ihmettä sä selität? Ei voi mitenkään tietää etukäteen miten heidän mahdolliset lapset kouluttautuu. Joo toki vanhempien oma koulutustausta vaikuttaa, mutta ei kyllä nykypäivänä enää niin paljon kuin aiemmin. Ihan voi duunareiden lapsista tulla tohtoreita. Voi myös kyllä käydä toisin päin eli akateemisten vanhempien lapsesta tuli koulupudokas joka kuolee päihteisiin. Ei elämä ole niin yksioikoista kuin sä luulet.
Juu niinpä niin. Voihan sitä tulla mitä vain. Todellisuus on sitten eri asia. Aasin ja hevosen risteytyksestä ei synny kilparatsua.
Vierailija kirjoitti:
Teknikko taitaa, insinööri tietää ja diplomi-insinööri taitaa tietää.
Kerroit sen väärin, ei tossa ole mitään järkeä. Vitsihän on siinä, että amkilaisella ei ole kumpaakaan - ei tietoa eikä taitoa.
Mä en edelleenkään ymmärrä mitä hienoa on DI:ssä. Koulutus muiden joukossa eikä tee kenestäkään yhtään sen parempaa ihmistä. En mä ainakaan ole koskaan miestä valinnut koulutuksen perusteella. Mitä tekee hyvällä koulutuksella, jos mies on täysin mulkku?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teknikko taitaa, insinööri tietää ja diplomi-insinööri taitaa tietää.
Kerroit sen väärin, ei tossa ole mitään järkeä. Vitsihän on siinä, että amkilaisella ei ole kumpaakaan - ei tietoa eikä taitoa.
Onpa kiva näin sairaanhoitajana tietää, että mulla ei ole tietoa eikä taitoa. :D Oikeasti mikä teitä joitakin vaivaa?
Vierailija kirjoitti:
Mä en edelleenkään ymmärrä mitä hienoa on DI:ssä. Koulutus muiden joukossa eikä tee kenestäkään yhtään sen parempaa ihmistä. En mä ainakaan ole koskaan miestä valinnut koulutuksen perusteella. Mitä tekee hyvällä koulutuksella, jos mies on täysin mulkku?
Koulutustaso takaa sen ettei ole täysin mulkku. Paitsi niiltä osin mitä tarvitsee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu niinpä niin. Voihan sitä tulla mitä vain. Todellisuus on sitten
Olet kuvottava ihminen. Älä vain missään nimessä hanki lapsia koska tuollainen ihminen ei sovi kasvattamaan ketään.
Jos vaatimustaso on, että toisella pitää olla vähintäänkin samantasoinen koulutus, vaihtoehdot vähenevät ja lopulta voi jäädä yksin.
Huippuälykkyys ei ole sama asia kuin esimerkiksi luovuus ja huumorintaju. Huippuälykkäältä em.nuo saattavat jopa puuttua kokonaan.
Rankkaa on elitistien elämä.
Kaikki on pelkkää suorittamista ja kilpailua. Myös parisuhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koulutustaso takaa sen ettei ole täysin mulkku. Paitsi niiltä osin mitä tarvitsee.
No ei todellakaan takaa. Äly hoi taas.
4/5. Kaksi sivua keskustelua. Osa asiallista ja osa ei. Hienoa.