Milloin työkkäristä on viimeksi otettu sinuun yhteyttä?
Minuun yli 5 kuukautta sitten. Ja kysymys on tietysti vain työttömille.
Kommentit (35)
Tästä vuoden 2025 alussa alkaneesta uudesta "työkkäristä" ei olla oltu yhteydessä kertaakaan. Viimeisin yhteydenpito oli kun itse kysyin sähköpostissa viime joulukuussa, vaihtuuko asiantuntijani kun TE-toimistot lakkautetaan. Silloin sanottiin, että saan uuden asiantuntijan ja että vuoden alusta otetaan yhteyttä. Toisaalta sanoi myös, että kannattaa maltilla odottaa yhteydenottoa, koska kaikkea hässäkkää tulee kun työvoimapalveluihin tulee niin iso muutos.
En tiedä kuinka paljon vaikuttaa sitten se, että lääkäri katsoi minut työkyvyttömäksi ja hain eläkettä. Vaikkei eläkettä myönnettykään, ei työkkärillä ehkä ole suurinta kiirettä minun suhteeni.
Olen 62v ja kun ilmoittauduin työttömäksi, sai kutsun johonkin Tym keskusteluun. Tarkoittaa jotain työpajatoimintaa.
Viimeksi pari viikkoa sitten soitettiin. Aina kolmen kuukauden välein soittavat tai pyytävät käymään. (Olen 58v ja ollut kaksi vuotta työttömänä.)
Kuukausi sitten. Nyt on taas ainakin 3kk ettei kuulu mitään. Ihan turhia paperinpyörittäjiä, ei niitä töitä ole.
Yli vuosi sitten. Sen jälkeen olen itse pyytänyt kerran aktivointisuunnitelman päivittämistä ja se tehtiin. Sen jälkeen ei ole kuulunut mitään, yli puoleen vuoteen.
Onhan siitä jo parikymmentä vuotta...
Viimeviikolla, olen osa-aikatyötön.
Viime vuoden marraskuussa, olin silloin jo 64 vuotias. Lupasivat ottaa yhteyttä vuoden alussa kun te palvelut siirtyvät kaupungille, suunnitelman päivittämisestä mutta ei ole kuulunut mitään. Eläkkeeni alkaa 1.11.2025
Otettiin yhteyttä päivää ennen lomautuksen alkua, ja kun lomautus oli kestänyt kolme kuukautta. Seuraava yhteydenotto heidän suunnaltaan on odotettavissa kolmen kuukauden kuluttua edellisestä.
3kk sitten. Ihan säännöllisesti sieltä on oltu yhteydessä aina viimeistään viikon sisällä siitä, kun edellisen suunnitelman tehtävät on tehty. Seuraavaa yhteydenottoa odotan ensi viikon aikana.
Vierailija kirjoitti:
Olen 62v ja kun ilmoittauduin työttömäksi, sai kutsun johonkin Tym keskusteluun. Tarkoittaa jotain työpajatoimintaa.
Ei ole pakko osallistua. Te'-keskus yrittää laittaa pitkä-aikaistyöttömiä näihin orjatöihin. Ei ole pakko suostua. Sanot vain, että et tarvitse heidän palveluja. Olet kykenevä hakemaan töitä normaalin työnhaun kautta.
Mistä se johtuu etteivät kaikki saa yhteydenottoa 3kk välein? Pidetäänkö niin toivottomana tapauksena.
Joulukuussa. Uudesta työkkäristä ei vielä kertaakaan. Olenkin miettinyt, että onko ihan normaalia, ja kaiketi on.
Vierailija kirjoitti:
Mistä se johtuu etteivät kaikki saa yhteydenottoa 3kk välein? Pidetäänkö niin toivottomana tapauksena.
Tämä minuakin ihmetyttää. Mistä johtuu, ettei yhteydenottoa tule?
En muista, mutta on siitä kauan. Ei viime vuonna. Saattoi olla edellinen vuosi eli pari vuotta sitten.
Miksi toisille tulee yhteydenotto 3kk välein ja toisille ei koskaan?
Otettiin yhteyttä kun jäin lomautetuksi ja työttömäksi. En muuta yhteydenottoa odotakaan, sillä hoidan minulle tarkoitetut tehtäbät portaalissa ajoissa.