Hesarin lukijapalstalla: Koli oli lapsiperheellemme pettymys.
Voe herra isä. Ei ollut Kolilla tarjota muuta kuin luontoa.
Kommentit (1286)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en jaksa uskoa,että kovin moni lapsi viihtyisi tuossa spassa.
Meidän lapsi viihtyy esim. kylpyammeessa, kyllä varmasti viihtyisi. Ideana on myös se että perheen AIKUISILLAkin on jotain väliä :D He eivät muutu vain lasten äidiksi ja isäksi vaan ovat yhä elämästä nauttivia ihmisiä jotka saattavat haluta kylpylään ilman että jättävät lapset ikkunan taakse itkemään
Eikö meillä aikuisilla ole väliä, jotka haluaa nauttia siitä kylpylästä ilman kenenkään lapsia?
Jos haluat rajata kokonaiset ihmisryhmät ulos, niin mitä jos hommaisit mökin ja porealtaan? Hieman eri asia olisi jos kylpylässä olisi erikseen joku yksittäinen aikuisten alue, vaan että alueen ainoa kylpylä syrjii lapsiperheet, lapset ja aikuiset, pois
Itse yrität rajata kokonaan pois lapsirajoitteiset aikuiset. Lapsia sen sijaan ei ole rajattu ulos, ainoastaan rajoitettu aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän lapsi viihtyy esim. kylpyammeessa, kyllä varmasti viihtyisi. Ideana on myös se että perheen AIKUISILLAkin on jotain väliä :D He eivät muutu vain lasten äidiksi ja isäksi vaan ovat yhä elämästä nauttivia ihmisiä jotka saattavat haluta kylpylään ilman että jättävät lapset ikkunan taakse itkemään
Eikö meillä aikuisilla ole väliä, jotka haluaa nauttia siitä kylpylästä ilman kenenkään lapsia?
Jos haluat rajata kokonaiset ihmisryhmät ulos, niin mitä jos hommaisit mökin ja porealtaan? Hieman eri asia olisi jos kylpylässä olisi erikseen joku yksittäinen aikuisten alue, vaan että alueen ainoa kylpylä
Itse yrität rajata kokonaan pois lapsirajoitteiset aikuiset. Lapsia sen sijaan ei ole rajattu ulos, ainoastaan rajoitettu aikaa.
LAPSIRAJOITTEINEN AIKUINEN :DDDD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsetkin tykkää porealtaista :D Ja teinit vielä enemmän
Tykkää varmaan. Minä sen sijaan en tykkää lapsista porealtaassa.Ehkä sinun pitäisi sitten hommata se mökki
Ei tarvii, minä kun pääsen siihen spahankin ja voin odottaa iltaan asti kun siellä ei ole lapsia.
Aikuisetkaan ei halua katsella teidän kevytseksiesitystänne
Hommatkaa se mökki.
Kaikki ei ole samanlaisia pervoja kuin sinä.
Ihan muuten vaan vihaat kaikkia 17-vuotiaitakin niin etteivät he mahdu samaan kylpylään kanssasi ;) Aivan varmasti K18-kielto on vain siitä kiinni
En minä sitä ikärajaa ole päättänyt, voisi se puolestani olla vaikka 16. Sen ikäiset nyt yleensä jo osaa olla riekkumatta.
Mökkimajoitushan on aivan onneton verrattuna hotelliin. Ei ole ravintolaa, ei baaria ja yleensä ahneet omistajat vaativat vielä majoittujan itse siivoavan mökin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsetkin tykkää porealtaista :D Ja teinit vielä enemmän
Tykkää varmaan. Minä sen sijaan en tykkää lapsista porealtaassa.Ehkä sinun pitäisi sitten hommata se mökki
Ei tarvii, minä kun pääsen siihen spahankin ja voin odottaa iltaan asti kun siellä ei ole lapsia.
Aikuisetkaan ei halua katsella teidän kevytseksiesitystänne
Hommatkaa se mökki.
Kaikki ei ole samanlaisia pervoja kuin sinä.
Ihan muuten vaan vihaat kaikkia 17-vuotiaitakin niin etteivät he mahdu samaan kylpylään kanssasi ;) Aivan varma
En minä sitä ikärajaa ole päättänyt, voisi se puolestani olla vaikka 16. Sen ikäiset nyt yleensä jo osaa olla riekkumatta.
Mutta osaatko sinä?
Lieksassa on tasokas leikkipaikka, ainakin siihen on käytetty veronmaksajien rahaa lähes 300.000 eroa.
Tosin tämä on Lieksassa eli muutaman kilometrin päässä Kolilta. Ja tosiaan, Kolilla ei ole rakennusoikeutta ja vaikka olisi, sinne rakentaminen on erittäin haasteellista ja kallista. Ja kenen vastuulla olisi lasten leikkipaikan turvallisuus, kun korkeus erot useampi sata metriä. Kolin henkilökunnan vai yhteiskunnan?
Ja jos haluaa lapselle elämyksiä leikkipuistoissa, niin eikö niitä löydy lähempää Helsinkiä, niin ei tarvitsisi ajaa 600 km.
https://www.vaarojensanomat.fi/sahkeuutiset/uutinen/kolin-leikkipaikan-…
Mutta osaatko sinä?
Miksi on niin vaikea ymmärtää, että jotkut ihan oikeasti haluaa rentoutua, ja tuo on yksi niistä harvoista paikoista Suomessa jossa on panostettu nimenomaan siihen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos haluat rajata kokonaiset ihmisryhmät ulos, niin mitä jos hommaisit mökin ja porealtaan? Hieman eri asia olisi jos kylpylässä olisi erikseen joku yksittäinen aikuisten alue, vaan että alueen ainoa kylpylä
Ja lapsille tarkoitettu kylpylä on Nurmeksen Bomballa, jossa huomioitu lapset ja maastokin on lapsiystävällinen.
Suunniteltiin just syyslomalle patikkareissua perheen kanssa Kolille, mutta taidetaanki vaihtaa kohdetta, jos siellä ei ole lapsille mitään muuta kuin metsää.
Vierailija kirjoitti:
Mutta osaatko sinä?
Miksi on niin vaikea ymmärtää, että jotkut ihan oikeasti haluaa rentoutua, ja tuo on yksi niistä harvoista paikoista Suomessa jossa on panostettu nimenomaan siihen?
Olen samaa mieltä. Aluksi kylpylä oli vain aikuisille ja se oli suosittu. Nyt muutaman äänekkään vaatimuksesta se on muutettu, vaikka muutama kymmenen kilometrinen päässä Bomban kylpylä jossa huomioitu lapsiperheet.
Vierailija kirjoitti:
Suunniteltiin just syyslomalle patikkareissua perheen kanssa Kolille, mutta taidetaanki vaihtaa kohdetta, jos siellä ei ole lapsille mitään muuta kuin metsää.
Hyvä, pysykää vaan poissa sieltä 😊
Vierailija kirjoitti:
Te mitään patikoida osaatte. Kunhan tuotte räkäpentunne riehumaan ja pilaamaan toisten ihmisten luontoelämyksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos haluat rajata kokonaiset ihmisryhmät ulos, niin mitä jos hommaisit mökin ja porealtaan? Hieman eri asia olisi jos kylpylässä olisi erikseen joku yksittäin
Älä nyt viitti. Kuka lapsiperhe lähtee patikkapäivän jälkeen ajamaan tunnin suuntaansa johonkin kylpylään :D
Vierailija kirjoitti:
Koli on kansallispuisto, eikä mikään viihdekeskus tai huvipuisto. Siellä on metsää ja vettä silmän kantamattomiin. Jos ei tykkää luonnosta, ei kannata mennä.
Meidän perhe käy muutaman vuoden välein, siitä saakka kun lapset jaksoivat vaeltaa eli n. 5v iässä eikä edes kaivattu lapsille kylpylöitä tai leikkipaikkoja, kun lapset vaelsivat maastossa päivän, niin sen jälkeen olivat rättiväsyneitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koli on kansallispuisto, eikä mikään viihdekeskus tai huvipuisto. Siellä on metsää ja vettä silmän kantamattomiin. Jos ei tykkää luonnosta, ei kannata mennä.
Meidän perhe käy muutaman vuoden välein, siitä saakka kun lapset jaksoivat vaeltaa eli n. 5v iässä eikä edes kaivattu lapsille kylpylöitä tai leikkipaikkoja, kun lapset vaelsivat maastossa päivän, niin sen jälkeen olivat rättiväsyneitä.
Minusta on jopa hengenvaarallista laittaa lapset kylpylään patikkapäivän jälkeen. Se on äkkihumpsahdus, kun mukula painuu pinnan alle silkasta väsymyksestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta osaatko sinä?
Miksi on niin vaikea ymmärtää, että jotkut ihan oikeasti haluaa rentoutua, ja tuo on yksi niistä harvoista paikoista Suomessa jossa on panostettu nimenomaan siihen?Olen samaa mieltä. Aluksi kylpylä oli vain aikuisille ja se oli suosittu. Nyt muutaman äänekkään vaatimuksesta se on muutettu, vaikka muutama kymmenen kilometrinen päässä Bomban kylpylä jossa huomioitu lapsiperheet.
Niinpä. Sen tietää, että jos ikäraja poistettaisiin kokonaan, niin hetken päästä alkaisi vinkuna siitä miten siellä ei ole lapsille mitään. Jouduttaisiin rakentamaan jotain muoviörkkejä, jotka sitten veisi tilaa aikuisilta kylpijöiltä. Silti yksikään lapsiperhe ei lopulta kävisi siellä koulun lomien ulkopuolella, mutta oltaisiin samalla onnistuttu karkottamaan myös ne ilman lapsia lomailevat pariskunnat.
Vierailija kirjoitti:
Meidän perheessä on kaksi vanhempaa, kaksi teiniä ja yksi alakouluikäinen. Olen välillä miettinyt, että olisi kiva lähteä Kolille, tehdä päivävaelluksia ja mennä iltaisin kylpylään rentoutumaan. Mutta eipäs sitten näköjään mennäkään.
En oikein tiedä, että mitä meidän olisi tarkoitus tuolla tehdä? Vaeltaa pikku lenkki aamupäivällä, käydä kylpylässä alkuiltapäivästä ja sitten vetäytyä hotellihuoneeseen pelaamaan niitä lautapelejä? Juu jää meiltä väliin nyt Koli. Ja voin muuten kertoa, että teinimme, kuten teinit yleensäkin vanhempiensa seurassa, kaikkea muuta kuin mekastavat.
Voi tätä uhriutumisen määrää. Menkää Nurmeksen kylpylään, Bombaan. Sillä se ratkeaa. Niin ne paikallisetkin muuten tekee lastensa kanssa.
Tosin et sä Kolille olis mennyt muutenkaan, kunhan uliset
Vierailija kirjoitti:
Näköjään tuli viisi alapeukkua heti välittömästi. Mistä hyvästä? Minua on neuvottu pysymään perheineni poissa Kolilta, ja niin olen luvannutkin tehdä. Onko nyt jollekin jäänyt jotain hampaankoloon?
- se teinien vanhempi.
Jäikö sulla levy jumiin? Tämä on varmaan jo viides viesti aiheesta. Ai niin, sähän olet se palstajankuttaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta osaatko sinä?
Miksi on niin vaikea ymmärtää, että jotkut ihan oikeasti haluaa rentoutua, ja tuo on yksi niistä harvoista paikoista Suomessa jossa on panostettu nimenomaan siihen?Olen samaa mieltä. Aluksi kylpylä oli vain aikuisille ja se oli suosittu. Nyt muutaman äänekkään vaatimuksesta se on muutettu, vaikka muutama kymmenen kilometrinen päässä Bomban kylpylä jossa huomioitu lapsiperheet.
Bomba on minulla jo boikotissa nimenomaan liian suuren lasten määrän vuoksi. Valokuvissa ja esitteissä kehutaan miten siellä on panostettu rentoihin lämpötuoleihin tai tunnelmasuihkuihin, mutta todellisuus oli kasa porealtaaseen hyppiviä ja kylmäaltaasta kirkuvina lapsia. Ei kiitos enää. Antaisitte meidän pitää edes sen Kolin, edes muutaman tunnin illasta.
Ihan muuten vaan vihaat kaikkia 17-vuotiaitakin niin etteivät he mahdu samaan kylpylään kanssasi ;) Aivan varmasti K18-kielto on vain siitä kiinni