Hesarin lukijapalstalla: Koli oli lapsiperheellemme pettymys.
Voe herra isä. Ei ollut Kolilla tarjota muuta kuin luontoa.
Kommentit (1286)
1138: ensinnäkään Vuokatti ei ole kaupunki. Toiseksi kukaan ei ole tässä vaatinut lisärakennuksien tekoa. Lähinnä ihmetellään, että voisiko tämä olemassa oleva infra palvella paremmin eri kohderyhmiå, koska luontoturismi nimenomaan on siellä sesonkiluontoista, kuten itsekin toteat.
Eikö sitäkään reissua voinut yhtään suunnitella etukäteen? Netistä selvittää mitä tekemistä Kolilta löytyisi.
Vierailija kirjoitti:
1138: ensinnäkään Vuokatti ei ole kaupunki. Toiseksi kukaan ei ole tässä vaatinut lisärakennuksien tekoa. Lähinnä ihmetellään, että voisiko tämä olemassa oleva infra palvella paremmin eri kohderyhmiå, koska luontoturismi nimenomaan on siellä sesonkiluontoista, kuten itsekin toteat.
Miten ajattelit saada sen olemassaolevan infran palvelemaan eri kohderyhmiä? Viittaatko siis siihen että kylpylä on suunnattu aikuisille? Tämäkin kun on varmaan ihan käytännön sanelema pakko, kun käytettävissä oleva tila on hyvin rajallinen niin siihen pystyy paremmin rakentamaan pari poreallasta kuin niin pieniä liukumäkiä että ne ei jaksaisi edes niitä pienimpiä lapsia kiinnostaa. En mitenkään jaksa uskoa että yksikään lapsiperhe raahautuisi paikalle niiden takia sesonkien ulkopuolella. Siksi on tehty mielestäni ihan järkevä rajaus, että pyritään sitten palvelemaan hyvin nimenomaan sitä kohderyhmää jolle voidaan rakentaa jotain oikeasti heille mielekästä.
Vierailija kirjoitti:
Jatkan edelliseen että olen Kolilta kysynyt miksei siellä ole kuntosalia ja saanut tämän vastauksen, että ei saa lupaa rakentaa. Mutta äläs hätäänny, Loma-Kolilla on kuntosali, monitoimihalli, ja savusauna. Sinne on hotellilta toki matkaa ehkä 6 km.
Mitä virkaa Kolin hotellilla olisi kuntosalilla ylipäätään? Vieressä aivan ilmainen ulkokuntosali, reittejä joka lähtöön ja joillakin reiteillä joutuu jopa ryömimään päästäkseen eteenpäin. Jokainen lihasryhmä saa todella kyytiä, jos vaan älyää valita reitit oman mieltymyksensä mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ajattelit saada sen olemassaolevan infran palvelemaan eri kohderyhmiä? Viittaatko siis siihen että kylpylä on suunnattu aikuisille? Tämäkin kun on varmaan ihan käytännön sanelema pakko, kun käytettävissä oleva tila on hyvin rajallinen niin siihen pystyy paremmin rakentamaan pari poreallasta kuin niin pieniä liukumäkiä että ne ei jaksaisi edes niitä pienimpiä lapsia kiinnostaa. En mitenkään jaksa uskoa että yksikään lapsiperhe raahautuisi paikalle niiden takia sesonkien ulkopuolella. Siksi on tehty mielestäni ihan järkevä rajaus, että pyritään sitten palvelemaan hyvin nimenomaan sit
Lapsetkin tykkää porealtaista :D Ja teinit vielä enemmän
Minä en jaksa uskoa,että kovin moni lapsi viihtyisi tuossa spassa.
Niin, ja heillä on pääsy sinne päivällä. Mutta jos halutaan keskittyä yhteen kohderyhmään, niin silloin tarjotaan myös heille nimenomaan heidän haluamaansa palvelua, eli tässä tapuksessa kylpylätoimintaa ilman niitä monen häiritseväksi kokevia lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Eihän siellä olekaan mitään lapsille. Mutta kun idea tuntuu olevan ihan vain siinä, että jos joku kielletään niin juuri sitä on pakko saada, vaikka siitä ei edes pitäisi.
Ainut asia mikä oli pettymys. Siellä oli ihan karseeta ruokaa tarjolla. Katsoimme kaikkien ravintoloiden menut, aina oli joku tyyliin sienikastike, tai lähiseudun kalaa tai makkaraa. Jos niitä ei halunnut, ei saanut mitään.
Vierailija kirjoitti:
Ainut asia mikä oli pettymys. Siellä oli ihan karseeta ruokaa tarjolla. Katsoimme kaikkien ravintoloiden menut, aina oli joku tyyliin sienikastike, tai lähiseudun kalaa tai makkaraa. Jos niitä ei halunnut, ei saanut mitään.
Yleensähän lähiruoka on parasta, koska se on tuoreinta mahdollista ruokaa. Mitä ihmettä sinulle olisi pitänyt olla, jotain trendikästä ulkomaan ruokaako? Sellainen konsepti ei ainakaan natsaa kansallispuiston yhteyteen, ei sitten millään vaikka kuinka volisisit.
Vierailija kirjoitti:
Siellä kylällä on ainakin joskus ollut tosi hyvä grillikioski, joku sellainen liikuteltava kärry. Kuulostaa että se olisi voinut olla sun paikka.
Vierailija kirjoitti:
Meidän lapsi viihtyy esim. kylpyammeessa, kyllä varmasti viihtyisi. Ideana on myös se että perheen AIKUISILLAkin on jotain väliä :D He eivät muutu vain lasten äidiksi ja isäksi vaan ovat yhä elämästä nauttivia ihmisiä jotka saattavat haluta kylpylään ilman että jättävät lapset ikkunan taakse itkemään
Vierailija kirjoitti:
Tykkää varmaan. Minä sen sijaan en tykkää lapsista porealtaassa.
Ehkä sinun pitäisi sitten hommata se mökki
Vierailija kirjoitti:
Niin, ja heillä on pääsy sinne päivällä. Mutta jos halutaan keskittyä yhteen kohderyhmään, niin silloin tarjotaan myös heille nimenomaan heidän haluamaansa palvelua, eli tässä tapuksessa kylpylätoimintaa ilman niitä monen häiritseväksi kokevia lapsia.
K18 on kyllä ikärajan sen verran korkea, että ei kyllä kerro siitä että lapset koetaan häitseviksi vaan halutaan puristella pariskuntien kesken tissiä ja pyllyä kaljatuopin kanssa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tykkää varmaan. Minä sen sijaan en tykkää lapsista porealtaassa.Ehkä sinun pitäisi sitten hommata se mökki
Ei tarvii, minä kun pääsen siihen spahankin ja voin odottaa iltaan asti kun siellä ei ole lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän lapsi viihtyy esim. kylpyammeessa, kyllä varmasti viihtyisi. Ideana on myös se että perheen AIKUISILLAkin on jotain väliä :D He eivät muutu vain lasten äidiksi ja isäksi vaan ovat yhä elämästä nauttivia ihmisiä jotka saattavat haluta kylpylään ilman että jättävät lapset ikkunan taakse itkemään
Eikö meillä aikuisilla ole väliä, jotka haluaa nauttia siitä kylpylästä ilman kenenkään lapsia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tykkää varmaan. Minä sen sijaan en tykkää lapsista porealtaassa.Ehkä sinun pitäisi sitten hommata se mökki
Ei tarvii, minä kun pääsen siihen spahankin ja voin odottaa iltaan asti kun siellä ei ole lapsia.
Aikuisetkaan ei halua katsella teidän kevytseksiesitystänne
Hommatkaa se mökki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö meillä aikuisilla ole väliä, jotka haluaa nauttia siitä kylpylästä ilman kenenkään lapsia?
Jos haluat rajata kokonaiset ihmisryhmät ulos, niin mitä jos hommaisit mökin ja porealtaan? Hieman eri asia olisi jos kylpylässä olisi erikseen joku yksittäinen aikuisten alue, vaan että alueen ainoa kylpylä syrjii lapsiperheet, lapset ja aikuiset, pois
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikuisetkaan ei halua katsella teidän kevytseksiesitystänne
Hommatkaa se mökki.
Kaikki ei ole samanlaisia pervoja kuin sinä.
No onhan siellä mukavana kiipeilytelineenä Manta ja lokkien kanssa voi kivasti leikkiä yhden jäätelöpallon hinnalla.