Mikä avuksi. kova ummetus välillä ja vaivat toiminnallisia.
olen 34 vuotias nainen ja kärsinyt tästä vuosia. pari kuukauttakin hyvässä lykyssä mahas toimii hyvin, mutta sitten huomaan, että päivä päivältä ulostamisen tarve alkaa hiipua huomaamatta ja tavaran määrä vähenee, sitten huomaankin, että maha on menny kovalle.
Ei ole kipuja eikä kovinkaan tukalaa oloa. vain hieman, ettei ruoka maistu niin hyvin. oire on se, ettei paskata ja tulee korkeintaan hyvin vähän ja se on selvästi kuivahkoa ja ohutta. Tässä kohtaa tilanne on jo ikävä. Nimittäin suoli todellakin hirttää kiinni. jos otan reilun satsin pegorionia saatan saada pienet pipanat tai vesiripulin, mutta vaiva jatkuu... kipuja ei tule, mutta tavara ei kulje.
ongelmana ei ole, ettäkö sieltä jotain yrittäisi tulla ulos vaan koko peräsuoli tuntuu tyhjälle ja kaikki jumittaa jossain ylempänä. sitten välillä tulee pieniä määriä ulos kyllä ja usein aika vaivatta, mutta tavara junnaakin jossain ylhäällä.
jostain syystä suoli niin sanotusti laittaa stopin eikä tahdo lähteä millään toimimaan. jossain kohtaa usean päivän pegorion kuurin jälkeen taas alkaa tulla...
Lääkärihän tätä ei ota todesta, koska ei mulla mitään muuta vaivaa ole, kuin ettei kakata. ei kipua tai mitään.
mikä avuksi. kuitua on kokeiltu ja auttaa kyllä jonkin verran sen ansiosta tämä toimiikin näin hyvin.
Kommentit (43)
Vehnä veks. Ei pulla, vehnäleipää , pastaa.
Syö luumuja, juo vettä.
Pakon edessä microlax suoleen
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli noin aikoinaan. Nyt on koliitti ja divertikkelit.
Minulla on koliikki!😩💩
Visiblin voi auttaa. Lue ohje huolellisesti.