Vasta internetin myötä mulle aukeni muiden maiden asiat - luulin Suomen olevan ainutlaatuinen, mutta muissa maissahan on samat asiat
Siis kävin kouluni kasarilla ja ysärillä ja netti saatiin kotiin ollessani parikymppinen ysärin lopussa.
Siitähän aukeni koko maailma pikku hiljaa.
Lapsena esimerkiksi luulin, että ylioppilaslakit ovat vain Suomen juttu. Nyt olen tajunnut netin myötä, että ihan samat lakit on käytössä Ruotsissakin.
Luulin, ettei muissa maissa ole äitienpäivää, no onhan niillä.
En tiennyt, että Virossa on sama kansallislaulu kuin meillä.
Näitä esimerkkejä on loputtomiin. Ja lähinnä siis sellaista, että olen hämmästynyt, kuinka muissa maissa on niin samanlaista ja samoja tapoja. Koulusysteemikin on melko samanlainen kaikissa länsimaissa.
Kommentit (92)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vasta internetin myötä tuli venäläisiä trolleja.
Ei ollut aiemmin näitä "miten paska maa Suomi onkaan" provoja.
En ole koskaan edes käynyt Venäjällä, mutta asunut ikäni Suomessa. Suomi ON paska valtio.
Minä voin ihan samalla tavalla valehdella asuneeni Venäjällä koko ikäni, ja pitäväni sitä ihmiskunnan peräsuolena.
Vierailija kirjoitti:
Mä luulin pitkään, että Suomi on maailman ainoa maa, jossa on juomakelpoista vesijohtovettä ja julkinen terveydenhuolto.
Todella pullossa olet kyllä elänyt.
Netissä algometrit tekee samantyyppisen blokin tietoihin jos välillä ei hae ja katso muutakin kuin oman intressien mukaisia juttuja.
Vierailija kirjoitti:
Netissä algometrit tekee samantyyppisen blokin tietoihin jos välillä ei hae ja katso muutakin kuin oman intressien mukaisia juttuja.
Algoritmit siis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"M62, suomalainen, joka on asunut m m Ruotsissa ja parissa muussakin maassa "
Venäläinen sinä olet, koska vihaat suomalaisia, Suomea, suomalaista kulttuuria ja haluat Suomen täyteen maahammuuttajia.
Ai, että jos on kanssasi eri mieltä jostain asiasta, niin ainoa vaihtoehto on että on venäläinen? Kovin pieni voi olla maailmankuva ;-D
M62, syntyjään supisuomalainen, mutta nähnyt muutakin maailmaa
Tuo on yksi suomalaisuuden sekopäisyyksistä nykyään. Syytetään heti ryssäksi, jos on suomalaisena itsekriittinen. Kuitenkin kehitys tapahtuu aina vain kritiikin kautta.
Kun itsellä perustelut loppuu, niin silloin yleensä hyökätään henkilökohtaisuuksiin, kun ei muuta keksi. Ei osata normaalisti keskustella asioista, vaan suututaan kun joku toinen onkin toista mieltä.
Vierailija kirjoitti:
"M62, suomalainen, joka on asunut m m Ruotsissa ja parissa muussakin maassa "
Venäläinen sinä olet, koska vihaat suomalaisia, Suomea, suomalaista kulttuuria ja haluat Suomen täyteen maahammuuttajia.
Jännä muuten tuo ääriajattelu, ettei kestä normaalia keskustelua asioista, siitä että Suomessa, kuten muissakin maissa on sekä hyviä että vähemmän hyviä puolia.
Kouluissa pitäisi harjoitella enemmän keskustelutaitoja, niin ei tarvitse vetää hernettä nenään joka keskustelussa ja alkaa tehdä ylilyöntejä.
Vierailija kirjoitti:
Suomi on oikeasti aika paska valtio.
Ainakin pikku hiljaa sellaiseksi muuttumassa tämän ma mu invaasion myötä, tästä tulee afrikkalais-aasialais-lähi-itäläinen kehitysmaa ja avosikala, jossa alkuperäiset suomalaiset on syrjitty vähemmistö.
Minä en yllättynyt. Tiesin aina että Suomessa on paljon perusteetonta itsekehua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi on oikeasti aika paska valtio.
Ainakin pikku hiljaa sellaiseksi muuttumassa tämän ma mu invaasion myötä, tästä tulee afrikkalais-aasialais-lähi-itäläinen kehitysmaa ja avosikala, jossa alkuperäiset suomalaiset on syrjitty vähemmistö.
Kuitenkin mielestäsi on ihan ok, että jotkut muut ihmisryhmät ovat syrjityssä vähemmistössä. Tekopyhää. Tai mikä on vaihtoehto? Täysin eristäytynyt, sukurutsainen Suomi?
Vierailija kirjoitti:
Minä en yllättynyt. Tiesin aina että Suomessa on paljon perusteetonta itsekehua.
Suomi, maa mikä on tunnettu lähinnä heikosta itsetunnosta muuttuu itsekehuja levittäväksi paskaksi maaksi, kun venäläisiltä kysyy 😄
Hullunkurista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi, maa mikä on tunnettu lähinnä heikosta itsetunnosta muuttuu itsekehuja levittäväksi paskaksi maaksi, kun venäläisiltä kysyy 😄
Hullunkurista.
Varsinkin, kun ne venäläiset tunkevat Suomeen asumaan. Aika ristiriitaista.
En ole koskaan edes käynyt Venäjällä, mutta asunut ikäni Suomessa. Suomi ON paska valtio.