Kiinnostaisi suntion työ. Onko täällä suntioita?
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä pappi 20-v työkokemuksella. Suntio tai oikeastaan seurakuntamestari on minun läheisin työtoveri.
En voi kuvitellakkaan, että työtoverini kokisi, että hänen tehtävä on palvella minua. Minusta se on ihmisläheistä työtä, jota tehdään yhdessä. Se, että srk-mestari pukee papit ja avustajat, ei ole nöyryyttävää vaan yhteistyötä,
Se voi olla nöyryyttävää sen suntion näkökulmasta. Isäni eläköityi hiljattain ja tuo pukeminen oli se mitä hän aina eniten kritisoi.
Eivät ylimieliset papit osaa ajatella asiaa suntion tai kenenkään muunkaan näkökulmasta. Heiltä puuttuu täysin kyky samaistua lähimäisensä elämään. He ovat tottuneet siihen, että aina löytyy palvelija, joka kyseenalaistamatta pappien oikkuja on aina valmiina toteuttamaan kaikki käskyt ja määräykset, hokien vain kyllä herra, kyllä herra ja nykyisin yös kyllä rouva, kyllä rouva.
Olen Siuntio, mitä haluaisit kysyä. Siuntion perusrukous on tärkeä osata takeltelematta. "Ensin Jumala loi maan ja sitten Loimaan."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä pappi 20-v työkokemuksella. Suntio tai oikeastaan seurakuntamestari on minun läheisin työtoveri.
En voi kuvitellakkaan, että työtoverini kokisi, että hänen tehtävä on palvella minua. Minusta se on ihmisläheistä työtä, jota tehdään yhdessä. Se, että srk-mestari pukee papit ja avustajat, ei ole nöyryyttävää vaan yhteistyötä,
Se voi olla nöyryyttävää sen suntion näkökulmasta. Isäni eläköityi hiljattain ja tuo pukeminen oli se mitä hän aina eniten kritisoi.
Eivät ylimieliset papit osaa ajatella asiaa suntion tai kenenkään muunkaan näkökulmasta. Heiltä puuttuu täysin kyky samaistua lähimäisensä elämään. He ovat tottuneet siihen, että aina löytyy palvelija, joka kyseenalaistamatta pappien oikkuja on aina valmiina toteuttamaan kaikki käsk
Pappiko auttais ketään pyyteettä? Salli mun nauraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumpaa sukupuolta edustavat papit mahtavat olla säälimättämämpiä kyykyttäjiä suntioita, muita seurakunnan työntekijöitä sekä vapaaehtoistyöntekijöitä kohtaan?
Ounastelen, että säälimättömimmät löytyvät naispappien joukosta.
Vaaditaanko työhön, että on ev.lut. kirkon jäsen?
Voi suntioraukkoja jotka joutuvat työskentelemään luonnehäiriöisten pappien alaisina.
Lainaus:
"No huhhuh! Kunnioittavastihan tuo pappi puhui suntiosta. Kutsui häntä lähimmäksi työkaverikseen. Itse käsitä tuon papin pukemisen vain yhtenä rituaalina. Vähän kuin kaasotkin pukee morsiamen. Ja kai se käytännössä tarkoittaa vain alban ja ehkä stolan pukemista tai niiden pukemisessa avustamista, eikä todellakaan niin, että suntio vetää siellä papille sukkaa jalkaan ja napittaa paitaa."
Vastaus/kysymys:
Oletko ajatellut miltä papeista mahtaisi tuntua mikäli osat olisivat käänteiset?
Siis, että pappi joutuisi pukemaan suntion ja muutenkin palvelemaan kaikkia tämän lapsellisia oikkuja.
Auttaisko siinä, että suntio kutsuisi pappia lähimmäksi työkaverikseen vaikka tämä olisi käytännössä suntion palvelija.
Tai mitä jos sinä omassa työssäsi, mitä tahansa teetkin, joutuisit palvelemaan esimiestäsi jopa pukeutumisessa. Olisiko tasa-arvoinen olo vai tykyttäisikö otsasuoni räjähtämispisteessä?
Seurakunta on pahin työpaikkakiusaajien keskittymä ja ne vaan nauraa kun toisella on huono olla
Vierailija kirjoitti:
Seurakunta on pahin työpaikkakiusaajien keskittymä ja ne vaan nauraa kun toisella on huono olla
Kyllä. Todennäköiseti sairain työyhteisö ja papit mestarikiusaajia.
Vierailija kirjoitti:
Voi suntioraukkoja jotka joutuvat työskentelemään luonnehäiriöisten pappien alaisina.
Voi pappiraukkaa joka joutuu työskentelemään seurakunnan muiden työntekijöiden kanssa jotka ovat naisia, ne syövät papin pois äkkiä virastaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi pappiraukkaa joka joutuu työskentelemään seurakunnan muiden työntekijöiden kanssa jotka ovat naisia, ne syövät papin pois äkkiä virastaan
Pappi nyt ei virastaan joudu pois vaikka mitä tekisi tai jättäisi tekemättä. On se sellainen suojatyöpaikka, varsinainen puuhastelukerho.
Täällä tietämättömät haukkuu ja kokeneet kiittelee. Yllätys.
Minulla on muisto hyvästä suntiosta joka palveli meitä äidin hautaamisen yhteydessä. Kiitin häntä jälkeenpäin. Suntion työ on tärkeää. Uskoisin että myös monipuolista.
Vierailija kirjoitti:
Täällä tietämättömät haukkuu ja kokeneet kiittelee. Yllätys.
Minulla on muisto hyvästä suntiosta joka palveli meitä äidin hautaamisen yhteydessä. Kiitin häntä jälkeenpäin. Suntion työ on tärkeää. Uskoisin että myös monipuolista.
Ei täällä suntioita ole arvosteltu kielteisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumpaa sukupuolta edustavat papit mahtavat olla säälimättämämpiä kyykyttäjiä suntioita, muita seurakunnan työntekijöitä sekä vapaaehtoistyöntekijöitä kohtaan?
Ounastelen, että säälimättömimmät löytyvät naispappien joukosta.
Mites on suntiot, mikäli sellaisia linjoilla, tämä homma? Kummat on paskempia?
"Oletteko te pappis-säädyn edustajat oikeasti noin avuttomia, että tarvitsette suntioraukan pukemaan teidät kuin pikkulapset? Saatteko te jotain sairasta tyydytystä kyykyttäessänne pienipalkkaisia suntioita. Mahtaa papeilla niin kovin yleinen ylivertaisuusvinouma saada boostia nähdessääne toiset palvelijoinanne?
Vastenmieleistä sakkia olette, juuri tuollaisilla ominaisuuksilla varustettuja pappeja ei tulisi lainkaan päästään surevien ja vaikeassa elämäntilanteessa olevien lähimmäisten lähelle. Tiedä vaikka nauttisitte heidän kärsimyksistään?"
No huhhuh! Kunnioittavastihan tuo pappi puhui suntiosta. Kutsui häntä lähimmäksi työkaverikseen. Itse käsitä tuon papin pukemisen vain yhtenä rituaalina. Vähän kuin kaasotkin pukee morsiamen. Ja kai se käytännössä tarkoittaa vain alban ja ehkä stolan pukemista tai niiden pukemisessa avustamista, eikä todellakaan niin, että suntio vetää siellä papille sukkaa jalkaan ja napittaa paitaa. 🙄