Muita yksinäisiä? Arkisten asioiden jutteluketju.
Mitä teille kuuluu tänään? Mitä ootte puuhailleet?
Kommentit (1639)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka teistä avaa koko elämänsä täällä? Veikkaan ettei kukaan. No, eihän sitten kukaan voi luulla, että tämä palsta on "koko elämä". Uskon että teillä kaikilla on muutakin elämää, minulla ainakin on.
Työ, siitä en juurikaan täällä kerro. Suku, samoin. Koirastani joskus kerron, lenkeistäni, luonnosta. Täällä kyllä tunnistaa jonkun, kenen elämäntehtävä on toistaa samaa päivästä toiseen. Hällä ei varmaan muuta sisältöä elämässään ole. Yhdessä ketjussa vaikeasti sairas kirjoitti kauniita, runoilevia, pitkiä kirjoituksiaan. Edes sairaus ei oikeuta kiusaamiseen. Hänen viestejään oli kiva lukea, kaipaan niitä. Yksi taas kirjoittaa elämästään todella sujuvasti. Mukava lukea tarinoita perhosista, luonnosta, puutarhasta.
No olisihan se aikamoinen onnenpotku, jos ilkeilyltä vältyttäisi. Mode kertoi häiriköiden käyttävän vpn:ää tai useita ip osoitteita, vaikea e
Yllä näyte D:n ilkeilystä. Piikittelee muiden kirjoittajien älynlahjoilla. Tätä oli edellisessäkin ketjussa jatkuvasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei nimimerkkiä tai satuhahmoa voi maalittaa. D on vain nimimerkki samoin kuin Peter Pan tai joulutonttu. Ei niitä voi maalittaa. Kolme vuotta jatkuvaa kirjoittelua antaa kyllä vahvan kuvan henkilöstä. Päivittäin monta viestiä, jotta saisi ketjuunsa pituutta ja sillä mainetta.
Miksi joku yleensä hakee huomiota nimimerkeillä? Yleensähän tänne kirjoitellaan asia edellä.
Tässä Aihe vapaassa olisi kyllä hyvä olla kirjautuminen. Silloin jokainen vastaisi omista kirjoituksistaan eikä epäselvyyksiä syntyisi. Estäisi kiusaamistakin tehokkaasti.
Yksi viesti tuosta toisesta ketjusta, josta täällä siis jankutetaan kyllästymiseen asti:
Ketju avattiin kysymään kuulumisia niiltä, joilta kukaan ei muuten koskaan kysy. Näin se ap kertoi. Alussa silloin tällöin kommentoi toisten mukavi
Kirjautumisesta: tällä systeemillä kirjautunutta voi seurata joka ketjuun, missä hän kommentoi. Ei onnistu rauhassa olla, joku mörkö voi pilata!
Poistuu, poistuu, poistuu. Viestejä siis.
Uskallatko jättää lapsen yksin kylpyyn, toivottavasti ei kauaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei nimimerkkiä tai satuhahmoa voi maalittaa. D on vain nimimerkki samoin kuin Peter Pan tai joulutonttu. Ei niitä voi maalittaa. Kolme vuotta jatkuvaa kirjoittelua antaa kyllä vahvan kuvan henkilöstä. Päivittäin monta viestiä, jotta saisi ketjuunsa pituutta ja sillä mainetta.
Miksi joku yleensä hakee huomiota nimimerkeillä? Yleensähän tänne kirjoitellaan asia edellä.
Tässä Aihe vapaassa olisi kyllä hyvä olla kirjautuminen. Silloin jokainen vastaisi omista kirjoituksistaan eikä epäselvyyksiä syntyisi. Estäisi kiusaamistakin tehokkaasti.
Yksi viesti tuosta toisesta ketjusta, josta täällä siis jankutetaan kyllästymiseen asti:
Ketju avattiin kysymään kuulumisia niiltä, joilta kukaan ei muuten koskaan kysy. Näin se ap kertoi. Alussa silloin tällöin kommentoi toisten mukavi
Ettet vaan itse D? Riitelyä ja haukkumista oli ja on edelleen koko ketju täynnä, ollut jo pari vuotta. Viisaimmat ovat lähteneet pois, räksyttäjäjengi jäänyt. Trolleja on joka ketjussa, aina ja se asia ei muutu.
Hei te rutisijat, jokainen voi kertoa tällä palstalla tämänhetkiset fiiliksensä, jos se helpottaa pahaa oloa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä parisuhteessa elävä yksinäinen. Lapset yökylässä, mies makuuhuoneessa telkkaria katsomassa, minä olohuoneessa myös telkkarin ääressä. Muutama lause lapsista ollaan tänään puhuttu.
Miksi et mene viettelemään miestäsi? Vähän punaista kesämekkoa ylle ja vilautat helmojen alle. Itse pitää myös viitsiä tehdä jotain suhteen eteen. Lapset poissa, nyt olis aikaa ja mahdollisuus vaikka kuinka kiljua riemusta. Go girl, go!
Miehelle seksi on ehkä tärkein syy olla suhteessa. Sitten vasta tulevat muut syyt. Jos aioit jatkaa suhdetta, panosta seksiin. Tai eroa ja anna miehellesi uusi mahdollisuus jonkun toisen kanssa.
Nyt olet pahasti hakoteillä. Mä ha
Ja lapsenne kärsivät. Hakekaa pian apua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketju avattiin kysymään kuulumisia niiltä, joilta kukaan ei muuten koskaan kysy. Näin se ap kerto
Ei mörkö pilaa, D, jos käyttäydyt hyvin itse. Eihän Lampaallakaan ole vaikeuksia. Mutta sun pitää muuttaa käytöstäsi.
Vierailija kirjoitti:
Kuka teistä avaa koko elämänsä täällä? Veikkaan ettei kukaan. No, eihän sitten kukaan voi luulla, että tämä palsta on "koko elämä". Uskon että teillä kaikilla on muutakin elämää, minulla ainakin on.
Työ, siitä en juurikaan täällä kerro. Suku, samoin. Koirastani joskus kerron, lenkeistäni, luonnosta. Täällä kyllä tunnistaa jonkun, kenen elämäntehtävä on toistaa samaa päivästä toiseen. Hällä ei varmaan muuta sisältöä elämässään ole. Yhdessä ketjussa vaikeasti sairas kirjoitti kauniita, runoilevia, pitkiä kirjoituksiaan. Edes sairaus ei oikeuta kiusaamiseen. Hänen viestejään oli kiva lukea, kaipaan niitä. Yksi taas kirjoittaa elämästään todella sujuvasti. Mukava lukea tarinoita perhosista, luonnosta, puutarhasta.
No olisihan se aikamoinen onnenpotku, jos ilkeilyltä vältyttäisi. Mode kertoi häiriköiden käyttävän vpn:ää tai useita ip osoitteita, vaikea estää. Se, mitä ihmettelen: mitä kiusaaja saa tyh
Hyvä kirjoitus. Ehkä pitää kysyä asiaa tuon toisen ketjun ap:ltä. Miksi hän toimii niin kuin toimii, omii ketjuja ja pilaa kaksi ketjua. Hän on ehkä ainoa, joka pystyisi avaamaan asiaa.
Kun hänen läsnäolonsa kävi ilmi, ketjun sävy muuttui. En tiedä, mutta tuntuu, että ketjun ongelmat pyörivät hänen ympärillään. Nimittely, syyttely, poistot ja poisajamiset alkoi täälläkin.
Joku motiivihan käytökseen aina on. Eri asia, tiedostaako ihminen itse toimintansa vaikutuksia ja kykenee ottamaan vastuun niistä.
Kaikki, mitä asiasta voi kohteliaasti sanoa, on varmaan sanottu.
Aiemmin ketjussa kävimme yleisellä tasolla keskustelua narsistisesta persoonallisuushäiriöstä. Kaikki tieto asioista auttaa ymmärtämään niiden taustoja.
Ymmärtäminen ei tarkoita, että meidän pitäisi sallia ketjukiusaaminen tai muu henkinen väkivalta.
Tämä on kaikille avoin ketju, johon kaikki ovat tervetulleita kirjoittamaan, mutta sääntöjä olisi hyvä noudattaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No olisihan se aikamoinen onnenpotku, jos ilkeilyltä vältyttäisi. Mode kertoi häiriköiden käyttävän vpn:ää tai useita ip osoitteita, vaikea e
Totta. Näin on. Meidän ei tarvitse hyväksyä narsistista käytöstä toisia kohtaan. Vaikka henkilö itse ei sitä huomaa, muut huomaavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos johonkin osallistuu ja luulee, että nyt menee hyvin, niin lopulta saa vain pahan mielen. Pessimisti ei pety. 🙁
Sanoo Liisa Alone Suomessa. Näin on.
Sanoin tuon ihan itse ja tarkoitin tähän keskusteluun osallistumista. En ole katsonut Alone-sarjaa.
Kun lukee tätä ketjua, joidenkin rumaa kielenkäyttöä, valehtelua, toisten mustamaalaamista, riitelyä ja nimittelyä ja sitä, että asiallisiin viesteihin vastataan pilkkaamalla, tulee pakostakin mieleen:
Kuka oikeasti haluaisi tuntea näin käyttäytyviä ihmisiä oikeassa elämässä?
Vierailija kirjoitti:
Kun lukee tätä ketjua, joidenkin rumaa kielenkäyttöä, valehtelua, toisten mustamaalaamista, riitelyä ja nimittelyä ja sitä, että asiallisiin viesteihin vastataan pilkkaamalla, tulee pakostakin mieleen:
Oikeassa elämässä narsistit paljastuvat kyllä ja pian alkaa olla tyhjää heidän ympärillään. Kunnes taas joku sinisilmäinen uskoo liehittelyn ja valheet. Onneksi tämä ei ole koko elämä, vain yksi ketju tuhansien muiden joukossa. Elämä on muualla, tämä on vain jonotushetkien ajankulu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos johonkin osallistuu ja luulee, että nyt menee hyvin, niin lopulta saa vain pahan mielen. Pessimisti ei pety. 🙁
Sanoo Liisa Alone Suomessa. Näin on.
Sanoin tuon ihan itse ja tarkoitin tähän keskusteluun osallistumista. En ole katsonut Alone-sarjaa.
Liisa on 60-vuotias nainen, joka suhtautuu kaikkeen pessimistisesti. Ehkä vain leikillään, mutta oli ihana hahmo Alonessa, on nyt jo poistunut metsästä ja ohjelmasta. Kaipaan hänen lauseitaan ja se ihana murteellinen äänenpaino, jolla hän ajatuksiaan julki toi. Oon Liisa-fani.
Ihmettelen sitä, että jos tämän ketjun aloittaja ja D toisesta ketjusta on eri henkilö, kuten D väittää, miksi ihmeessä hän nyt riehuu ja haukkuu täällä? Toisen ketjussa?
Olen semityötön, ja työkkärin kanssa siis tekemisissä.
Olen hakenut useampaan koulutukseen mutta ei ole valittu minua.
Töitä pitäisi hakea mutta en pysty tekemään töitä missä pitää olla jalkojen päällä. Koulutusta ei ole töihin joissa ei tarvita tervettä fysiikkaa.
En myöskään voi nostella esim mummoja enkä tehdä epäergonomisissa asennoissa työtä, kuten ihmisten pesemistä.
Ammattikoulusta ei löydy linjaa jossa ei tarvi hyvää fysiikkaa.
En pääse amk sillä en pääse valintakokeita läpi lukihäiriön, siihen liittyvän vaikean tekstin hahmottamisen ongelmien, matemaattisen surkeuden takia.
työ tai koulutuspaikka voisi auttaa yksinäisyyteenkin kun pääsisi ihmisten ilmoille.
Kertokaa siis hyvät kanssapalstailijat mitä ihmettä minun pitäisi tehdä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No olisihan se aikamoinen onnenpotku, jos ilkeilyltä vältyttäisi. Mode kertoi häiriköiden käy
Tuossa viestissähän kiiteltiin toisten kirjoituksia. Mitä ihmettä?
Vierailija kirjoitti:
Jankkaaminen, trolli, on pitkästyttävää. Kukaan ei usko sinua, eikä jaksa lukea jaarituksiasi.
Roikutko täällä koko päivän? Aina kun ketju on auki. Viestejä pitkin päivää, eikö sulla ole elämää? Hanki!
Hyvä ohje sinulle itsellesi!
Vierailija kirjoitti:
Totta kirjoitat: jos pitää valita yksinäisyyden ja tuommoisen jankkaavan dementiamummon/papan/jonkun kanssa, joka latelee samaa tekstiä aamusta iltaan ja päivästä toiseen. Ilkeilee, hölmöilee, haukkuu, valehtelee. On oppinut yhden hienon sanan: narsisti. Sitä on kiva lisätä tekstin väliin. Ja aloittaa taas alusta saman 'unohtamansa' litanian uudestaan ja uudestaan.
Valitsen yksinäisyyden. Aina.
Kolme lähtenut, viisi jäljellä. Nuoret miehet ja Liisa lähteneet. Mukava ohjelma.