Muita yksinäisiä? Arkisten asioiden jutteluketju.
Mitä teille kuuluu tänään? Mitä ootte puuhailleet?
Kommentit (1468)
Vierailija kirjoitti:
Olenko se vaan minä vain onko tänään tavanomaistakin inhottavampi ja ivallisempi sävy noissa ip-lehtien otsikoissa?
Mä niin kaipaan aikaa jolloin uutisoitiin ja otsikoitiin ihan vaan tavallisesti.
Mitä siellä sitten tänään on?
Lööpeillä halutaan vain provosoida ja aiheuttaa vahvoja tunteita ja riitoja. Inhottaa itseänikin. Ja ihmetyttää välillä ihmisten nettikäytös niin ettei meinaa sanat riittää. Esim. muutama päivä sitten oli uutinen vapaaehtoisista, jotka pitävät vastasyntyneiden teholla vauvoja sylissä. Oma vanhempihan voi olla monesta syystä estynyt olemaan vauvan kanssa ainakaan koko aikaa, joten tällainen on kullanarvoista toimintaa. Mutta eiköhän netissä riennetä haukkumaan vanhempia, kun tekevät vauvoja eivätkä sitten edes viitsi pitää niitä sylissään. Viis siitä, että vanhempi saattaa esim itse taistella elämästään toisella osastolla tai joutua hoitamaan myös muita lapsiaan välillä jne. Välillä ei vaan voi käsittää ihmisten ilkeyden määrää. Ei varmasti monta vanhempaa löydy, joka ei olisi teholla olevan vastasyntyneen vierellä jokaisen hetken, jos vain voisi.
Vierailija kirjoitti:
Olenko se vaan minä vain onko tänään tavanomaistakin inhottavampi ja ivallisempi sävy noissa ip-lehtien otsikoissa?
Mä niin kaipaan aikaa jolloin uutisoitiin ja otsikoitiin ihan vaan tavallisesti.
Oon huomannut saman. Itse oon iloinnut tänään mm. Stubbin ja Orpon reissusta Trumpin luokse. Mutta ei, siitäkin median pitää kaivella kaikkea mahdollista negaa. Oikein tulee välillä fyysisesti paha olo joistakin otsikoista, on niin pahantahtoista ja räävitöntä klikkijournalismia.
Tosi ikävää, että ihmiset ruokkii omaa mieltään tällaisella sisällöllä. Se ei tee hyvää sielulle. Pitäis suojella itseä paremmin.
mä en halua nähdä vanhoja tuttuja. Tietysti varmasti olisi mukava nähdä joku kurssi kaveri 20:n vuoden takaa jos olisi sitten kiva rupattelu tuokio hänen kanssaan mutta niin sanotut vanhat kaverit tai entisen elämän työkaverit tms on sellaisia joihin joko en ole halunnut pitää yhteyttä tai olen yrittänyt pitää yhteyttä mutta he eivät halunneet olla minuun enää yhteydessä. Eli vanhojen tuttujen näkeminen on yleensä vain kiusallista molemmin puolin. Pari viikkoa sitten näin vanhan luokkakaveri kaupassa ja hän halusi jututtaa pitemmäksikin. Kuuntelin sitten vain kun hän kertoi elämästään ja koulutuksestaan ja lapsistaan ja töistään, itse sanoin vain että ihan hyvin menee. En oikein tiedä mitä tuollaisellakaan kanssakäymisellä sitten tekisi
Masentaa, kun löydän itseni täältä lueskelemassa kommentteja ja kirjoittelemassa. Mutta kun ei ole ketään juttelukaveria. Ajatustenvaihto itsensä kanssa on todella tylsää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon huomannut saman. Itse oon iloinnut tänään mm. Stubbin ja Orpon reissusta Trumpin luokse. Mutta ei, siitäkin median pitää kaivella kaikkea mahdollista negaa. Oikein tulee välillä fyysisesti paha olo joistakin otsikoista, on niin pahantahtoista ja räävitöntä klikkijournalismia.
Tosi ikävää, että ihmiset ruokkii omaa mieltään tällaisella sisällöllä. Se ei tee hyvää sielulle. Pitäis suojella itseä paremmin.
Mun täytyy tunnustaa että en ole enää vuosikausiin lukenut lööppejä enkä iltapäivälehteä. Juuri siitä syystä että he ovat pelkkää kansan kiihottamista. Luen uutisen teksti tv:ltä😁 ja sitten sen mitä TV:stä tai netistä sivusilmällä näen, tai vaikka esimerkiksi täältä tai muualta somesta
Vierailija kirjoitti:
Masentaa, kun löydän itseni täältä lueskelemassa kommentteja ja kirjoittelemassa. Mutta kun ei ole ketään juttelukaveria. Ajatustenvaihto itsensä kanssa on todella tylsää.
Ei, vaan ihan huippua että olet täällä muiden kanssa lukemassa ja höpöttelemässä
Mä kyllä aion lopettaa elämäni muutaman vuoden sisään. Yksinään eläminen ei ole minulle mitään elämää.
"Mulla on paljon huonoja kokemuksia koska minusta on levitelty ikäviä valeita ja vääristelty mun sanomisia ja tekemisiä eli kaikki nuo tuohon aikakauteen kuuluvat naamatututkin on just niitä joita en tosiaan halua nähdä missään. Ei niiden olisi ollut tarpeen puhua minusta mitään silloinkaan eikä niillä ole siihen tarvetta myöskään nyt edes sen vertaa, että joku voi juoruilla nähneensä minut jossain.
Jollakulla muullakin ketjuun kirjoittavalla on vastaavaa menneisyydenkokemusta. Monesti on pitänyt kommentoidakin, että tiedän niin hyvin mitä tarkoitat mutta olen vaan laiskana laittanut yläpeukun."
Tarkoitat ehkä minun viestejäni ja olen asiasta kirjoittanut, koska oma elämäni on oikeastaan ollut täynnä tätä kaikkea ja on juuri niitä valheita levitetty pitkin poikin. Todella sairasta juttua. Itse en ole tehnyt mitään väärää ja todellakaan lisännyt tätä kaikkea vaan olen elänyt hyvinkin tylsää elämää, josta ei pitäisi puheita riittää. Silti edelleenkin välillä saan kuulla tästä kaikesta ja huudellaan ikävyyksiä.
Joku kirjoitti mistä minä tiedän miten asiat ovat menneet tai kuka on kuullut minusta tms. Ei minulla ole vastausta siihen, mutta jos joku esim haukkuu sinua "rumaksi läskiksi" vaan esimerkkinä tämä. Ja sitten, kun muutat muualle joku toteaa, että nyt tuo ruma läski on muuttanut tänne ja minä tiedän tuon tms ja alkaa pilkata samoin kuin sinua on pilkattu aiemmin niin ehkä ymmärtäisitte yhteyden aiempaan. Tätä olen yrittänyt selittää. En minä tiedä ja hakua tietää kaikkea miten mikäkin juttu on mennyt. En kestäisi edes kuulla. Parempi on yrittää unohtaa.
Ja kiitos sinulle, että vaan luet viestini. Se riittää minulle, että edes joku lukisi. Samalla kiitän silti, että kerroit omia kokemuksia. Se ehkä tuo minulle toivoa, että oma tilanteeni ei ole ainoa laatuaan.
Vierailija kirjoitti:
Jotakin pännii viestini näköjään niin p*rkeleesti, että pitää heti alapeukuttaa. Huvittavaa.
En alapeukuttanut mutta viestisi on todella sekava. Kuulostaa että sinulla on ongelmia myös mielenterveyden kanssa.
Ärsyttää nykyinen työpaikka(siivousala) kun minä siivoan isoa kohdetta yksin niin joka viikko kuuluu jotain napinaa että kun tuossa ja tuossa kohdassa on jäänyt joku leivänmuru lattialle. Minä en voi yksinään revetä 50 kohtaan yhtä aikaa! Onneksi pomo on ymmärtäväinen ja sanoi olevansa minun puolella tuossa asiassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä siellä sitten tänään on?
Lööpeillä halutaan vain provosoida ja aiheuttaa vahvoja tunteita ja riitoja. Inhottaa itseänikin. Ja ihmetyttää välillä ihmisten nettikäytös niin ettei meinaa sanat riittää. Esim. muutama päivä sitten oli uutinen vapaaehtoisista, jotka pitävät vastasyntyneiden teholla vauvoja sylissä. Oma vanhempihan voi olla monesta syystä estynyt olemaan vauvan kanssa ainakaan koko aikaa, joten tällainen on kullanarvoista toimintaa. Mutta eiköhän netissä riennetä haukkumaan vanhempia, kun tekevät vauvoja eivätkä sitten edes viitsi pitää niitä sylissään. Viis siitä, että vanhempi saattaa esim itse taistella elämästään toisella osasto
Lööpit tehdään tarkoituksella kärkeviksi. Niiden tarkoitus on myydä lehteä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotakin pännii viestini näköjään niin p*rkeleesti, että pitää heti alapeukuttaa. Huvittavaa.
En alapeukuttanut mutta viestisi on todella sekava. Kuulostaa että sinulla on ongelmia myös mielenterveyden kanssa.
Minulla ei ole mitään ongelmia. Ne ongelmat ovat niillä jotka puhuvat pahaa minusta. Näin älä kommentoi asiattomasti muiden viesteihin.
Vierailija kirjoitti:
"Mulla on paljon huonoja kokemuksia koska minusta on levitelty ikäviä valeita ja vääristelty mun sanomisia ja tekemisiä eli kaikki nuo tuohon aikakauteen kuuluvat naamatututkin on just niitä joita en tosiaan halua nähdä missään. Ei niiden olisi ollut tarpeen puhua minusta mitään silloinkaan eikä niillä ole siihen tarvetta myöskään nyt edes sen vertaa, että joku voi juoruilla nähneensä minut jossain.
Jollakulla muullakin ketjuun kirjoittavalla on vastaavaa menneisyydenkokemusta. Monesti on pitänyt kommentoidakin, että tiedän niin hyvin mitä tarkoitat mutta olen vaan laiskana laittanut yläpeukun."
Tarkoitat ehkä minun viestejäni ja olen asiasta kirjoittanut, koska oma elämäni on oikeastaan ollut täynnä tätä kaikkea ja on juuri niitä valheita levitetty pitkin poikin. Todella sairasta juttua. Itse en ole tehnyt mitään väärää ja todellakaan lisännyt tätä kaikkea vaan olen elänyt hyvinkin tylsää elämää, josta ei pitäisi
Suomi on niin pieni, että joku aina tuntee jonkun. Mullakin on kokemuksia, että ihan toisella puolen maata tiedetään joku ihminen tai asia. Jutut leviää verkostoissa. Yksi tuntee yhden ja hän taas toisen jne. Ei sille oikein mitään mahda.
"En alapeukuttanut mutta viestisi on todella sekava. Kuulostaa että sinulla on ongelmia myös mielenterveyden kanssa"
Tähän vielä pitää vastata, että ei sinun tarvitse uskoa minua ja kokemuksiani, mutta ehkä ymmärrät itsekin sen mistä kirjoitan. Se on helppoa sanoa, että minulla on mielenterveys mennyt. Niinhän sitä sanotaan esim väkivallan uhreille, että he kuvittelevat kaiken tai jollekin joka esim pelkää lähimmäistään ja hakee apua tms. Ei niitä ihmisiä uskota. Se on ok minulle myös, ettei minua uskota, mutta se ei ole ok, että minä olisin mukamas hullu jos asioista kirjoitan niin kuin ne ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntemattomien ihmisten terveyttä ei kannata lähteä ketjukirjoitusten perusteella arvioimaan. Se ei ole mahdollista eikä hyvien tapojen mukaista.
Ja pyydän oikeasti, että jättäkää viestini rauhaan jos ei ole mitään hyvää sanottavaa. En minä kaipaa mitään ikäviä kommentteja niihin. Ikinä en ole valehdellut, kun tänne kirjoitan. Rehellinen ihminen olen ja järjissäni. Miksi siis haluat ärsyttää ja lisätä vaan ikävyyttä elämääni. Onko se sitten sinusta kivaa. Kysyn vaan. Ehkä joskus koet saman kuin minä ja ymmärrät sitten sen kaiken. Toivon toisaalta, että et sillä en minäkään ole ansainnut tätä kaikkea ja näin en halua muiden kokevan samaa.
Nobelin rauhanpalkinto meni venezuelalaiselle oppositiojohtajalle. En muista, että olisin nähnyt uutisia hänestä aiemmin. Voi olla, etten vaan ole huomannut. Aika kaukaisia asioita meille.
Yrittää johtaa maataan diktatuurista demokratiaan. Toivottavasti onnistuu.
Diktatuureista ei taideta kokonaan päästä koskaan.
Tänään tulee uusi jakso Vigil-sarjasta. Ihan kuin olisin jo aiemmin nähnyt tämän sarjan tai ainakin osan. Olisko uusinta. Katson silti.
Kuvittelenko vaan vai onko nykyään yhä enemmän naispäähenkilöitä sarjoissa? Shetland-saarten Jimmy Perez on vaihtunut naiseksi ja suomalaisiakin sarjoja tähdittää naiset. Ei mitään naisia vastaan, mutta kiva, jos olisi myös miehiä.
Cockcast Jakso 16, Miesten yksinäisyys
Mietin tätä, niin varmaan mulla on aika lailla semmoinen olo, etten voi olla oma itseni muiden seurassa, ja se tuntuu tosi uuvuttavalta. On myös väsyttävää kertoa yhtäkkiä varautumatta jotain pintapuolisia kuulumisia ihmisille, jotka eivät edes tunne mua oikeasti, ja joiden kanssa en koskaan vietä niin paljon aikaa, että tulisivat tuntemaankaan. Myös aika monta kertaa joutunut pettymään kaverisuhteissa, niin tuntuu jotenkin turhalta joki pinnallinen höpinä.